Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: medialitet
Läst 2753 ggr
[komettljus]
0

Hur stänger man av?

Jag har känt energier och vart mottaglig i flera år. SER / HÖR
( kanaliserar)men lever INTE ett andligtliv.

Kanaliserar med själar ” plågoandar” som beskriver sig
själva som de återupprepar något….Det är inte bara jag som
lider utan det gör även mina barn.

Ska tillägga att ALLT eskalerade då jag FICK en kristall av en
person som innehöll något som jag önskar att någon tittar på och
berättar vad man ser/ tror?Rengjorde kristallen hemma.

HAR bilder kan sända länk via PM om någon vill titta.

Själarna påstår att man kan bli av med den mediala förmågan-
är det sant,
sådana fall hur går jag tillväga för att bli av
med de / blir vanlig?

Ska tillägga att jag besökt medium för att ” stänga av”
MEN HÖR och SER i alla fall.Vill inte ha någon kontakt med
andevärlden.

Hellas
0

Hej Kometljus, jag tror inte att man kan "bli av" med sin medialitet, däremot så kan alla lära sig att leva med den och framförallt ta kontrollen.

Men det är ett hårt arbete där man verkligen måste vara envis och noggrann.

Jag tror att den här ganska nya tråden passar dig som handen i handsken.

http://medialt.ifokus.se/discussions/4eac1c9188f4723a6d008f54-vill-inte-vara-medial#discussions-1

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Hellas
0

Ps. man behöver inte vara ett dugg "andlig" bara för att man är öppen.

Är man född med detta så är man och behöver inte göra speciellt mycket för att ha kontakten.
Problemet blir istället att det blir för mycket av det goda!

//Hellas

allhealing
0

När man går till botten med allting handlar det till slut alltid om sig själv. Eget inre arbete är därför alltid att rekommendera. Det är ofta inte det man vill höra dessutom är det ofta inte som många upplever det en enkel sak eftersom man när man arbetar med sig själv alltid stöter på svar närmre kärnan hela tiden tills man når svaret.

Speciellt jobbigt blir det om man väljer att lägga in värdeladdningar i det hela och tycka saker. Att visa känslor som man visar och eller gömmer i sitt inre eller projicerar ut i sin omgivning.

Jag vet eftersom jag själv gått den vägen. Det är ofta mindre roligt men det är i slutet ALLTID värt resan.

Valet är dock var och ens eget. Vill jag eller vill jag inte.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

[komettljus]
0

Hejsan.
Hellas.

Du skrev att "man behöver inte vara ett dugg "andlig" bara för att man är öppen".
Andevärlden har andra åsikter , de jag kanaliserat med. Jag får inte ett bra liv om man blir intvingad i något Hoppats att de valt någon annan som de kunnat kanalisera med som känner glädje i det dem gör.

Tack för dina råd jag ska fortsätta och läsa på forumet för att se om det påverkar mig.

allhealing
Du har rätt allt handlar om en själv och inställningen till sina egna” egenskaper”. Jag har jobbat mycket med mig själv men kanalisera  då handlar det inte bara om MIG.Jag har kanaliserat och haft mycket besök och vad det beror på det vet själarna. Det var lugnare innan jag besökte en seans och därefter fick denna kristall.

Tack för era svar det betyder mycket.

MVH Glad

allhealing
0

#4 Där har vi olika uppfattning. Det handlar alltid om mig/dig själv. Annars skulle vi inte göra det vi gör. Givetvis ligger beröringpunkten betydligt djupare när man hjälper andra men tittar man riktigt djupt ser man sammanlänkningen även där.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Hellas
0

Kometljus, nu förstår jag inte riktigt hur du menar, du skrev att du inte lever ett andligt liv och jag svarar att man inte behöver leva ett andligt liv för att ha kontakt med andevärlden (vilket du själv är bevis på) Glad

Det du beskriver är jättevanligt och det går absolut att komma tillrätta med det här.
Vilka metoder har du hitintills provat att använda dig av för att kunna styra upp din öppenhet? Har du läst igenom den tråd jag tipsade dig om.

Glömde även bort att skriva, det finns inget medium i världen som kan "stänga" dig, det enda de kan göra är att ge tips och verktyg på hur du själv kan arbeta för att göra detta.
Det finns många olika metoder, det gäller bara att hitta någonting som passar en själv.

//Hellas