Guider och hjälpare.
Är det våra hjälpare och guider som bestämmer med vad vi ska syssla inom det mediala? Jag gav bort mina tarotkort för jag var inte intresserad och hon som inte haft en tanke på att lära sig dem blev en ypperlig tarot tolkare.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Intressant Cristine men kanske var det du själv som intuitivt kände datt det var rätt person som du gav tarotleken.Så känner jag.
" Var nära naturen - var när dig själv "
Kan nog vara så men jag undrar också på hur det blev att jag mest healar. Jag valde inte själv den vägen utan jag ville bara prova på, som med allt annat.
Jag började med en hel hög utbildningar i medial/mental utveckling, utan tanke på vad det skulle leda till. Av en händelse sa någon till mig att försöka mig på healing för det var det jag skulle hålla på med. Jag gjorde det och på den vägen är det. Det har gått ganska bra dessutom
Visste nästan inte vad det var, innan.
Jag tror vi blir "ledd" in på det område vi ska syssla med. Om vi bara är nog lyhörda så uppfattar vi det
Det är ju inte guiderna som bestämmer vad vi ska göra, vi har som människa alltid vårt fria val men de ser ju alltid vart vår potential finns.
Jag hör många säga, däribland jag själv att just det där skulle jag inte vilja göra inom det mediala….absolut INTE.
Efter några år visar det sig att det var precis just det de hade potential för.
En vän till mig som jag var på samma kurs med talade om att h*n absolut inte tänkte arbeta med Trance, h*n gick på kursen för att i första hand bli Cirkelledare.
Nåväl, andevärlden tänkte sig någonting helt annat, det visade sig att h*n hade stor potential till att jobba mer inom just det mediumskapet.
Andevärlden visar vart vi har vår potential och där kommer de även att hjälpa till.
Sitter ett gäng i en Trance cirkel och alla vill sitta i Trance så går det bra för ett tag men det slutar med att andevärlden talar om vem de kan jobba vidare med och då låser man cirkeln, vi har då ett medium och resterande är cirkeldeltagare.
Jag tror att du lyssnade till ditt innre och till dina guider när du gav bort din kortlek till "rätt" person :D
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Ja jag tror att så är fallet.
Jag lägger upp den här lite, Guider och hjälpare är alltid lika fint att prata om
//Hellas
Men Cristine då
och tack igen för tarotleken 
Jag fick en bok i en bokcirkel som jag startade upp inne hos healing i fokus.
Frodig visste att det var jag som skulle få boken innan ens listan var klar! Boken heter "Shamanens väg".
Jag hade läst en bok om shamaner och har en till som är oläst. Jag har kontakt med en som håller på att utbilda sig till en shaman, så denna bok som jag fick via bokcirkeln var säkert någon guide eller hjälpare som sa att jag skulle ha 
/kram
Ps Ni skulle bara veta hur många "aha" och så precis allt känns välbekant när jag läser dessa böcker.

//Hellas
Själv drar jag tydligen iväg på en stig jag aldrig hade tänkt mej.
# 9 - Det kan vara så att du har haft en del planer men dessa har inte helt varit utifrån ditt hjärta eller dina önskningar, men det som "drar" iväg nu, är dina egna önskningar och ditt hjärtas.
Ibland är det så att man inte riktigt vet vad man vill, men så plötsligt en dag så får man en aha-upplevelse. Och då förstår man oftast att vägen dit var rak, fast den egentligen har gjort många svängar.
Som jag ser det så bestämmer man själv och när ens hjärta talar så lyssnar guiderna och kommer till hjälp.
ha ha ha ha , Ja kanske vi tror vi vet vad vi har för gåvor och ska utveckla - men NEJ det är endast våra andliga vänner som vet vår fulla potensial och vad jag förstår kan den även växa med tiden och utveckling!
Dom är smarta våra andevänner - de ger os morötter så vi ska börja utvecklas
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
#11 är medial och har hjälpt några med healing……..lärt av mina guider. har aldrig gått någon kurs eller träffat andra mediala…..funkar bra ändå
# 11 - Så du menar att vi själva inte har något att säga till om? Att guiderna leder in oss på vägar först utan att veta om vi vill eller inte? Guiderna kan väl inte vara större än våra innersta hjärtans önskningar?
#13 guiderna lär oss att ha ett rent hjärta.
13 en guide skulle aldrig tvinga oss utan alltid vår fria vilja som bestämmer om vi vill, men det kommer vägleda oss för att förstå den fina potensial vi har(särskilt om vi inte förstått den)
därför så viktigt med den egna hemcirkeln där man tillsammans med andevärlden bygger sitt mediumskap framåt!
12 Javist gör det det - fast du! du får ju träningen av din guide
#15 - Jo men det är ju det jag menar, att det måste ju till en vilja/önskan i botten, som kommer ifrån vårt hjärta. Och sen får vi hjälp på traven av guiden. Eller att vi får hjälp av guiden att hitta rätt, för man kan faktiskt vara tveksam på om man ska välja det ena eller det andra.
Jag har blivit varsamt vägledd och inte förstått det riktigt eller ignorerat det.
Kanske trott att det kan inte jag fast jag fått det omtalat flera gånger.!
17 Njae . vilja och Önskan vet jag inte man vänjs in av andevännerna - jag har nog försökt sprungit ifrån min gåva både en två och flera gånger!
tills jag insett att det inte är någon ide´

du behöver inte ha det minsta vilja eller önska, vissa saker går ovanför våra huvuden, vissa faller naturligt, och en del får man kämpa för. Så är det inom allt. Alla är inte alltid lämpad för det, o ibland är det medfött.
Alis volat propriis 
"När eleven är redo kommer läraren att uppenbara sig"
Ju äldre jag blir så tror jag mer och mer på att få saker händer av "en slump". Ibland behöver vi kanske en viss erfarenhet som kanske inte alltid är så rolig men man kanske växer som människa och kan använda det för att bättre hjälpa andra.
Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.