Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: off-topic
Läst 718 ggr
Elpida
6

Besök i bilen =)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

I går morse när jag körde till jobbet med min reskamrat så berättade han att hans fru tittat på Det okända i måndags. Han har ju fått prata en hel del sådant här under de två åren vi åkt ihop.. och han är betydligt öppnare nu. Han sa iaf att han inte vill titta på det för att han helt enkelt blir rädd, tycker det smäller och knakar i huset efteråt och inbillar sig. (Japp, stora starka karln erkände)Flört

När han skulle berätta om måndagens program så smäller det till i bilen. Det lät som om någon smäckt med fingret mot en plastflaska. Han tittade storögt på mig och sa; det finns en naturlig förklaring. ..

Jo sa jag, det ligger en plastflaska där bak, men den är tom. Han började berätta igen och då smäller det till likadant. Då tittade han på mig och ville inte prata om det mer. Jag kunde inte annat än att skratta. Resten av vägen mumlade han för sig själv; Det finns en naturlig förklaring, det finns en naturlig förklaring…

På vägen hem pratar vi om ditt och datt och när vi närmar oss hemma tar vi upp andlighet och healing.. då smäller det ordentligt igen…..

Han är så jäkla go', jag hade riktigt roligt och ni ska veta att han skrattar åt sig själv oxåSkrattande.

(PS, om det skulle förklaras med att det var kall luft som värmdes upp under körningen borde samma sak hänt idag.. men då var det tyst….Flört)

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Kerstina-61
1

Hahhaha..Elpida, vilken resa Skrattande
Visst är det roligt när andevännerna skojar lite med ossFlört

Min sambo har ju inte haft något dirket val..utan fått "stå ut" med det jag brinner för, det mediala! Han var väldigt skeptisk i början, men börjar få en viss övertygelse….
Han berättade att de satt kring frukostbordet på hans jobb i början på veckan. det stod en kakburk på bordet ( de är enna riktiga gottegrisar på det jobbet) Plötsligt börjar kakbuyrken vandra iväg över bordet.
4 satt vid bordet och 3 såg det, varav min sambo var en.
De försökte sen på alla vis få kakburken att vandra..de försökte hitta naturlig förklaring, men kakburken stod så stadigt som i tuggummi!

Är det kanske så, att andevännerna tycker om att busa med de som ännu inte vågat bejaka att de finns? Flört

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Hellas
0

Åh vilken bra berättelse Elpida……är han övertygad nu eller har han hittat den där naturliga förklaringen :)

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
0

Härlig berättelse - hmm vad ska det bli med hanFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Elpida
2

Nix, ingen naturlig förklarelse och varje gång jag för saken på tal vill han genast prata om något annat ha ha. Han blir så smått indoktrinerad när han åker med mig varje dag, så det finns förhoppningar…Flört

"Du har alltid två val"

chik
1

Elpida"" Det är sådant här som jag Gillar..Man hör ""Men det finns ingen rimlig förklaring..

Tycker lite synd om din samåkare..

Man får se det Positivt……Man vet att någon är med som man inte ser""

Lena.P är jag i verkliga livet.

Hellas
0

#5 Jag gillar det jag med Skrattande

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Maian
1

Näe, nu försöker jag igen…det är tydligen någon som inte vill att jag ska skriva något i denna tråden…Förvånad

Vilken härlig historia Elpida!! Skrattande Om han fortsätter att åka tillsammans med dig, så undrar jag hur lång tid det kommer att ta innan han börjar "gillar" läget och acceptera "fripassageraren"

Kerstina-61
0

#7 Klart du ska skriva, Maian Glad

Elpida, du får hålla den här tråden öppen och berätta när nästa händelse inträffarFlört

Ledsen jag var med och "kladdade" i din tråd…men har funderat på vad det är som gör att vissa får uppleva olika oförklarliga händelser.

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Elpida
1

Maian, kul att se dig!Skrattande Han berättar ju att han är skiträdd för det här med andar och vågar inte titta på Det okända tex, samtidigt så är det ju skräckblandad förtjusning. Jag har ändå kommit en ganska lång bit med honom.. och flaska fick ligga kvar sa han *skratt*.

#8 Det var inget kladd Kerstina, kul att läsa när det händer andra som inte är "troende" he heSkrattande

Nästa vecka är det min körvecka igen så vi får väl se om den bjuder på något sällskap… Han blev inte mindre orolig när jag berättade att någon brukar "klappa mig" på kinden ibland…Tungan ute

"Du har alltid två val"

Maian
0

Kerstin, jag försökte hur många gånger som helst att skriva inlägg på MIF och datorn bara vägrade! Ingen kontakt, ingen uppkoppling m m . Men så fort jag testade en annan sida fungerade datorn snällt igen. Förstår du, nu vad jag menade Skrattande

Elpida, jag väntar med spänning på att få höra hur nästa veckas biltur/-er avlöpt.

Kramar till er alla