Kommunicera med andar...
..hur gör man? Egentligen. Jag har börjat träna lite med kort och jag tror att det går ganska bra. Det man ser när man blundar, liksom i ögonlocken eller vad man ska säga, vad är det? För sist jag gjorde med korten såg jag ett hjärta, och det var hjärter, och klöver, och det va klöver. Men ändå tvivlar jag litegrann, inbillar jag mig? För det blir ju inte rätt jämt :). Och samtidigt är jag fortfarande lite rädd, ser på mycket skräckfilmer och är lite rädd att nåt sånt monster ska visa sig för mig :p. Sen har jag väldigt stor respekt för andevärlden, jag vill inte klanta till det. Fast jag vet inte ens om jag har förmågan att se. Tror ni att jag kommer kunna se? Såg en del grejer förut när jag var mindre bara, men inget nu. Ska till ett medium (för första gången) i Leksand om några veckor, hon kanske kan hjälpa mig lite också :). Och hoppas ni kan svara på mina frågor! :) Kramar Jenni
#0 Min egen erfarenhet är att det finns ett par viktiga saker när det gäller detta.
1.Ta itu med din rädsla. Är du rädd för att något otäckt ska hända, så ta först itu med den rädslan och se var den kommer ifrån innan du går vidare.
Inte för att det nödvändigtvis behöver finnas något du ska vara rädd för, utan för att rädsla i sig (som är en kraft, energi) kan skapa en massa konstiga fenomen.
Jag fick en gång lära mig att irrationell rädsla är en stoppskylt. Den säger; gå inte vidare här förrän du tagit itu med rädslan som väcks inom dig.
Att du ser vad det är som gör dig rädd, vad som väcker rädslan ska du ta som något bra! Det betyder ju att du kan möta det och övervinna det. Rädsla är inte vår fiende, utan vår vän. Den visar oss vad vi ännu inte tagit itu med i oss själva, vad som är vår skugga.
Sen pratar du om skräckfilmer. Det är inget fel i att se på skräckfilmer, jag själv älskar såna, de kan också vara en bra hjälp för att våga möta sina rädslor och fantasier. För kom ihåg; det är skillnad på Hollywood och verkligheten. ;-)
2. Tvivel vs Tillit. Öva upp din tillit till dig själv, för utan den kommer du alltid att tvivla på dina upplevelser och alltid söka bevis. Plus att du inte kommer bli nöjd med de "bevis" som du får.
För andarna visar oss gång på gång att vi inte behöver tvivla, att de finns. Men ändå tvivlar vi. Kanske är det mänskligt. Men ändå, något att övervinna. Jag vet detta med säkerhet eftersom just tvivel varit en av mina stora hinder.
All lycka till!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
0 . bra svar du fått av Ravenna - klokt att utveckla sin personlighet först
innan den mediala!
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
#0 En bra start är att visstas på seriösa forum och suga till sig allt!
Det jag annars brukar rekommendera, förutom allt det Ravenna skriver om i sitt inlägg är att man kan söka upp en meditationsgrupp och börja den vägen med att finna sig själv.
Det finns även bra föreningar i många städer dit man ´kan vända sig utan att behöva betala skjortan,
#1 Ravenna, jag gillar det du skriver kloka ord och kan bara hålla med!
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
För min del så har jag inte utvecklat min personlighet innan jag "uppväckte" min medialitet - möjligen så har det varit tvärtom, att jag har utvecklat personligheten efter medialiteten.
Jag har aldrig haft nån rädsla för det mediala eller paranormala…så det kanske är en bra grund.
Men vad jag egentligen bara ha gjort för att "väcka upp" min medialitet är bara att jag har mediterat mycket och gått på en kurs. Nu ska jag inte överdriva min egen betydelse, för det är mycket som jag inte kan, men jag gick ifrån princip ingenting till att kunna kommunicera med andar, läsa av bilder och föremål, känna energier och närvaro….ibland behövs tydligen inte mer.
Man vinner mycket på att kunna slappna av helt, släppa all logik och tankar och fokusera!!
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
#3 Tack Hellas!
Och ja, meditation är en jättebra och viktig grund förstås, håller med dig.
#4 "Man vinner mycket på att kunna slappna av helt, släppa all logik och tankar och fokusera"
Tumme upp!
Tack Ravenna!
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Tack så mycket för alla svar! :) är så nytt för mig det här :) tack :)
Tack så mycket för alla svar! :) är så nytt för mig det här :) tack :)