Är det sanndrömmar jag haft?
Hej jag är ny här! :-D
Ibland så har det hänt att jag drömt saker som sedan hänt.Fast det var väldigt länge sedan. Jag drömde som tex jag var på en engelsk båt där alla på båten hade någon blodsjukdom. Någon dag senare så läste jag om en båt (minns inte så noga, det är flera årsedan nu) gått på grund eller nåt. I en annan artikel så stod det om blod i England. Detta är lite luddigt nu för er kanske, men jag minns inte exakt allt.
En natt drömde jag om barnövergrepp, senare på dagen ringde telefonen om insamling för utsatta barn.
Det var många sådana saker som händer under en period när jag själv mådde riktigt dåligt. Men vad jag vet så händer det inte direkt nu. Drömmer mycket konstigt varje natt men inget som jag skrev ovan att det känns som sanndrömmar.
Ibland så kallar min sambo Häxa, för jag hade ofta rätt i saker som jag kännt på mig. Men det var mer förr.
Nu händer liksom inget utav det, tyvärr.
Hur kan jag gå vidare med detta?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kallas för synkronisitet - kan vara medialt
gå vidare med meditation och sök kontakt med din andliga ledare
Lycka till!
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Ja då jag bytt namn efter att ha haft ett som liknar en annan person som inte har varit positivt för forumet.
Alltså jag kallades prutten innan, ett namnt jag bara tog till när jag mådde dåligt och egentligen bara läste i forum utan att vara delaktig.
Men nu har jag en sak att fråga, visste jag något eller hade jag bara tur?
Min son under förra året och under våren har haft en tendens att skada sig en del. Så i onsdags när vi satt och åt så började jag bara utav en ren tillfällighet prata om dessa skador samt att jag säger _ Det var ett tags edan något hände, så nu händer det nog något snart igen.
I torsdags så kastade en kamrat en sten på sonen och hans ena framtand slogs sönder …
När jag sedan frågar min sambo om han kom ihåg vad jag pratat om dagen innan så funderade han en stund och sa din häxa …. Alltså hn tyckte att jag visste vad som skulle ske. Och nu är mina andra barn oroliga för vad jag säger för vi pratade om dom andra barnens skador dom haft och nu blev ena dottern orolig att nu är det hennes tur imorgon lördag … Men hon sa det med ett leende på läpparna …
Men det jag undrar är visste jag något utan att inse att jag visste något eller är det bara en ren tur?
Kallas för varsel - du fick en förutsägelse
Du skrev tidigare att det jag varit med om "Kallas för synkronisitet - kan vara medialt" - Vad menas med det och vad är skillnaden på Synkronisitet och Varsel?
Och meditera har jag aldrig gjort, och vet inte hur jag skulle klara av det heller … har svårt att slappna av ..
Varsel, det är när du får en föraning om att något ska ske. Det är inte alltid du vet exakt vad som ska hända, ibland kommer det bara som en oro, ibland kan du se hela scenen med alla inblandade i förväg.
Synkronicitet, det är när flera liknande saker händer ungefär samtidigt. Exempelvis, du läser det här inlägget från mig (NeferNefer), du får ett vykort med en bild av Nefertiti på, din älskling köper en bok om egyptiska faraoner och du slår på tv:n precis när det är ett program om pyramider. Det är synkronicitet, och i det fallet skulle det peka mot att du ska ha något med Egypten att göra, kanske lära dig något ur din älsklings bok exempelvis.
#5 Ok då förstår jag nog bättre, tror jag…. :-/
Men detta med varsel då, om jag som nu då i Onsdags säger detta med att det är snart dags för en skada igen och att det då händer dagen efter. Hur kan jag veta att det är ett varsel innan det händer? Nu blev det ju i efterhand, men vad sa jag igår om vad som snart skulle hända.
Hoppas du förstår vad jag menar nu? blir kanske lite luddigt ….
Det är inte alltid man är medveten om att det är ett varsel innan något har hänt.
Det finns ju också en risk att just denna gång var det en slump. Men om du brukar hålla på och förutsäga saker var det nog inte det 
Bra svar du fått av 7 tycker jag
pst, ett varsel är alltid något du ser i förväg innan det hänt!