Magi och Urkraft!
Går det att kombinera våra egna gamla traditioner i norden med Spiritualismens läror.
Visst skulle det vara fantastiskt att ta lite här och lite där eller tycker ni att risken blir stor att det bara blir flum?
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Ursäkta en okunnig som mig, men vad säger att man inte kan det?
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

naturligtvis kan du det. I de allra flesta fall härstammar de från en gnutta sanning. Eller snarare vissa mer andra mindre. Det kan finnas mycket att hämta både här o där om man är öppen o vill förstå.
Men viktigaste av allt är vad du själv känner o vill leva. Där du finner trygghet är många gånger den bästa vägen för just dig att gå. Eller ha som styrka eller trygghet. Den dagen du går över är det annat som spelar roll än vad du hade för religion :)
Flum är bara andras åsikter.
Alis volat propriis 
#1 Ingenting säger att man inte kan det, jag vill bara lyfta frågan
!
Dessutom, det är nog inte speciellt många som varit på en Seans demonstration som varit ett hopkok av Völva, Shaman och Spiritualistiskt Medium
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#3..jodå jag har…eller rättare sagt jag har gjort det själv….det finns absolut inget som hindrar att dessa tre filosofier/livstro och tradition blandas.
De är i grund och botten samma sak det är endast trosuppfattningar som har ändras under årtusenden som gott, reeskapen har skiftat och utförandet förändrats. Orden fått byta plats med andra ord och tolkningen på dessa är också förändrade.
Men inre längtan, andes lockrop, medvetandets utmaningar och själens resor är densamme hela vägen…vad de än heter just där och då och här och nu.
Blanda på bara…det är vad som finns i hjärtat och intentionen som ger resultatet…
PS men det är inte säkert att alla håller med…va bra, då finns mer att hitta.!!DS
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
vi har ju våra rötter just i völvan , samiska urkulturen,kloka gummor o gubbar siare också vidare - vist har vi en egen svensk/nordisk tradition som föregångare till spiritualismen den har växt ur allt detta och att hiitta tillbaka till sina rötter är viktigt!
Men det ska göras med gedigen kunskap! anser jag och respekt!
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"