Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: meditation
Läst 1107 ggr
Lynxx
0

Mindfulness förändrar hjärnan

Mindfulness förändrar hjärnan

http://illvet.se/hjaernan/mindfulness-foeraendrar-hjaernan

MR-skanningar visar att meditationstekniken mindfulness kan på bara åtta veckor förändra strukturen i hjärnans grå substans i de områden som har att göra med minne, självuppfattning, empati och stress, så att dessa områden fungerar bättre.

---

/L

Köpingsljusen
0

Förvånar mig inte ett dugg! Men det är roligt att det idag går att bevisa förändringarna Glad

När jag var på ett hjärnseminarium för några år sedan berättade de om just detta, med att hjärnan aldrig slutar göra s.k. synapser (länkar mellan olika delar i hjärnan). Så fort vi gör något som är nytt så förändras den - och det bästa av allt, det slutar inte bara för att man blir "gammal" som man hävdade förut! Skrattande

Kram Ricke

"I livet utan slut, där jag nu befinner mig, är allt perfekt, helt och fulländat, och ändå förändras livet ständigt."
Louise L. Hay

Medarbetare på Spiritualism i Fokus

Hellas
0

Mycket intressant, vi som mediterar vet ju vilka underverk som kan upprättas men att på detta sätt även kunna se det så påtagligt är fantastiskt roligt.

Tack för att Du delar med dig Skrattande

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Lynxx
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jepp - bra att de kan bevisa att det funkar :-)

/L

Elpida
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag är inte heller förvånad. Tycker det är fint att man kan luta sig mot vetenskapen ibland då det finns skeptiker överallt, vägen blir inte lika lång då om ni förstår vad jag menarFlört

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Jane-Lyzell
0

allt är vetenskap även det ovetenskapliga det har bara inte kommit under luppen ännuFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Lynxx
0

Det behövs nya generationer, som inte e lika prestigebundna som den äldre är.

Har man förnekat & dissat ngt i hela sitt liv - vill man ju inte förlora ansiktet & erkänna att man har varit ute på djupt vatten i sin trångsynta okunnighet.

Inom forskningen talar man om:

Utvecklingen går framåt - en begravning åt gången.

Vilket stämmer in på många andra områden åxå.

/L

Jane-Lyzell
0

6 ha ha ha den var bra … så santFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"