Ett bra medium skall?
Enligt er göra vad?
Ställa ledande frågor?
Ändra sig hela tiden?
Ställa frågor hela tiden?
Ej beskriva den som kommer? Bara säga: tex det är din mormor.
Detta har jag varit med om i dag!
Känner mig väldigt LURAD.
Hur kan jag sålla dessa oseriösa medium?
Jag letar med ljus och lykta efter en som är seriös. (i stockholm)
Mötte ett annat medium i veckan, inte ett rätt på personbeskrivningarna, ingen kände igen den som kom … MEN budskapen va ok.
Så vad är era tips på att inte bli lurad ytterligare en gång till.
Är jätte ledsen och besviken att folk vill tjäna pengar på oss som söker… Lider nåt fruktansvärt i dag med en mamma som förlorat sin son, som fick en HEMSK upplevelse i dag på seansen vi va på. Vill göra allt för att försöka hjälpa henne att hitta en som inte är oseriös. Obs kände ej denna mamma, men blev så upprörd av det mediet sa till henne, så jag bara känner att jag måste försöka hjälpa henne.
Mycket tacksam för tips!
*värme*
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag hoppas att du INTE betalade pengar för detta, jag blir så otroligt arg, frustrerad och besviken då man får höra sådant här
!
Jag kan sedan varmt rekommendera
Marita som bor i Södertälje (en gammal kurskamrat till mig) hon brukar även finnas med här på forumet lite då och då.
PS. Ett bra medium skall göra allt tvärt emot vad du skriver!
Ett bra medium ska med förbundna ögon och utan att få svar från sin sitter kunna förmedla kontakt från andevärlden.
Ett seriöst medium skall ALLTID lämna tillbaka arvoda om sittern inte är nöjd!
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
förr kunde man säga att gå till en spiritualistisk förening för seriositet - tror en del av dem har kvar det men långt ifrån alla - har du provat stockholms spirituslistiska förening och Sanningssökarna!
annar blir mina rekomendationer Medium akademin med Vendela Cederholm . Birgitta Tholander och Lotti Wahlin.
Tråkig upplevelse du haft - så får det inte vara!
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Länken är nytt som Jimmy Ottosson dragit igång - kanske kan hjälpa dig!
Jag tycker ett bra medium skall kunna beskriva den som kommer under sittningen…..och Du skall kunna veta vem det är!
Alternativt kunna säga något som personen gör för att få din uppmärksamhet….och sedan kunna tala om vem det är!
Inte ställa ledande frågor o ändra sig….Det kan ju en idiot göra!..eller rättare sagt så kan bara en idiot göra!
En spiritualistisk förening tycker jag är ett bra förslag…..De har ju lite erfarenhet av folk som "ser" saker o går inte på vad som helst!
Förstå mig rätt jag menar inte att de som var hos detta "medium" är korkade….utan generellt att de har varit med förr och har lättare för att se igenom skojerier……
Alla har vi väl träffat den här typen av människor som säger sig kunna något som de inte kan leverera sedan….någon gång! …man lär sig även av de misstagen!
Hoppas ni inte betalade några större summor!
#1 Hellas, vad roligt att du rekommenderade Marita.. Va nämligen hos henne i höstas, med en kompis. Och nu i veckan pratade vi om att träffa henne igen, då vi kände att hon var både duktig , noggrann och seriös. Tusen tack för tipset.
Tyvärr betalade vi båda dessa medium , denna vecka, men kanske ska man visa sitt missnöje, genom att inte betala.
#Jane, Lottie har jag och mina arbetskamrater träffat, var ok, men kanske lite för vaga personbeskrivningar, det var många som inte visste vem som kom, men däremot mycket rätt om oss som personer.. Då hon besökte ett gäng tjejer.
Detta sista medium som hade seans i går, har iaf funnits med på en lista som jag sett nånstans.. Så jag trodde nog hon va seriös. Men nu i dag, kan jag säga att jag är ännu mer irriterad på hela grejen. Pengarna kan jag strunta i, MEN att "lura" människor, det är VÄRRE.. Funderar på drastiska åtgärder… vi får se vad jag hittar på. Ska kika på länken du skickade, Tusen tack Jane!
#4 Ians, Jag håller verkligen med dig.. Kanske är det så att man lär sig med tiden, sen kanske man måste bli tuffare och säga i från, att NEJ jag betalar inte. Kanske ända sättet att säga i från.
Ska iaf.. kontakta Marita igen :) och så har jag fått tips om en annan tjej… Så hoppas jag att jag kan hjälpa den stackars mamman. Hade jag varit mamman i dag… skulle jag varit helt förtvivlad..
*mycket värme* till er alla!
5 om ni är beredda att åka har jag ju duktiga medium på vår vårmässa i helgen som kommer här! det blir både stor seans och de gör privatsittningar med - Carol Ellis & Angela MacInnes från skottland och welch(hur det nu stavas)
Carol Ellis är ju ibland i stockholm med och henne kan jag varrmt rekomendera!
#6 Jane, :) Vart är mässan nånstans? Och så undrar jag ju självklart om du vet när Carol Ellis är i Stockholm och hur man ev bokar tid :)))
**Värme**
Har läst ovan. Att beskriva någons liv är avläsning av person och har inget med andar att göra.
Som jag ser det borde mediumet ge ca 5 specifika bevis innan frågan kommer, är det här något du kan känna igen. Dvs saker som är speciella med just den personen. Säga knytning tex morbror kunna ge något ur personens liv, tex han brukade spela golf, fiska. Döds orsak sjukdomsbild. Allt detta före innan frågan om igenkännande kommer.
#8 Sven-g, inga sådana frågor kom upp.. Bara din mor är här.. En av personerna som fick det sa, men hon lever… då e det din mormor.. så fortsatte det. Inget om utseende eller vad personen gjort eller tyckte om.
Själv fick jag i onsdags ( en annan seans, och ett annat medium) meddelande från min döde son, som inte är död. Så ja, denna vecka har varit verkligen i lurenderjeriets tecken.. Antar att det är nåt jag får leva med, tills jag hittar rätt ;) medium.
Men nu har jag fått mer kött på benen och kommer att säga i från ordentligt… för jag ger mig inte *blink*
** Värme**
Det är bedrövligt när man möter sånt och jag tycker att ska man jobba med mediumskapet ska man känna sig säker både i seans och en privat sittning.Man ska kunna ha den framförhållningen att behöver man träna mer bör man lägga ner arbetet och sätta sig i träning en tid till.Många har för bråttom ut och då blir det ofta rida på förhandsinformation.
Nu ger jag varken sittnig eller en seans utan fokuserar på annat mediumskap men dom gånger jag gett sittning så har jag inte velat veta det minsta lilla varken före eller under mer än ett litet nickande om jag är rätt.Har vi information så får man lätt hjärnspöken och man använder sig av den informationen och allt blir bara fel.Det är inte seriöst av mediet att jobba så och som övriga i tråden blir man så besviken att folk inte kan ha den styrkan med sig att ta ett steg tillbaka,träna mer och utvecklas så man kan ge en bra bevisföring.
Har vart till både bra och dåliga medier ett par har jag vart så besviken på att jag vägrade betala medans andra tycker jag tog för lite betalt för sin prestation
Att prata bullbakande mormödrar räcker inte man ska kunna leverera sådan information som bara den anhöriga kan känna till.Ålder sjukdomsförlopp,någon specifik skönhetsfläck som personen hade som var dold ,tex ett ärr födelsemärke eller något annat som just denna person hade.Intressen kläder hem eller annat som kan vara speciellt för just denna andevän.Informationen ska nå oss rakt in i hjärtat då har vi ett bra mediumskap.
Dom flesta som går till medium vill ha bevis för andevärldens existens och inte få veta en massa om sig själv.Ett bra medium kan ge både beviset för andlig existens samtidigt om det är en privat sittning säga någor ur ditt liv som ingen annan känner till,något som kanske gäckat oss länge eller ett råd som vi behöver men inte vågat eller kan prata med familjer om.
Personliga saker hör aldrig hemma under en storseans utan ska levereras på en privat konsultation av hänsyn till privatliv och oavsett vilken information som kommer både från andevärlden eller vår fysiska är det vår plikt anser jag att ge oss själva andlig tystnadsplikt.Har tyvärr mött medium som berättar till höger och vänster om sittningar och vilka dom haft besök av,sånt kan skada en människa om det vill sig illa.
Så innan man ger sig ut och jobbar utåt både med seanser och sittningar krävs både träning och en enorm respekt för sitterns privatliv.Idag har det blivit på "modet" att alla vill vara medium och då poppar både bra och dåliga upp som svampar ur jorden.Tycker det är oerhört skrämmande när mediumskap blir eftertraktat på det viset att det blir en fluga av det.Något så allvarligt som att ha kontakt med en avliden släkting/bekant där en sörjande söker tröst och dessa slarvmedium kan göra mycket mer skada än nytta om dom inte sitter säkert i sadeln.
Är man seriös med det man vill då låter man utbildning och träning ta sin tid och man har styrkan att våga ta steget tillbaka om man känner osäkerhet då är man ute efter att jobba seriöst.Inte alla är ämnade att bli medium på plattformen eller privata sittningar.Vet att jag själv för några år sedan hade enbart det i siktet och kunde inte se något annat.I takt med kurser och träning gick ju allting bra men jag fann min egen väg och mitt eget sätt att jobba och inte vara som alla andra.Inom andligheten och mediumskapet finns så mycket man kan utöva och det gäller att hitta sin egen väg sitt eget sätt då kan man också leverera det man ska 
Ljus och kärlek !
7
Nej jag vet inte när hon är i stockholm - men jag kan ju fråga:-)
http://medialt.ifokus.se/discussions/4da7558688f4726eda0006cc-varmassan-ramsbergsgarden-13-14-15-maj
Mässan är hos oss på Ramsbergsgården! 3 mil utan för lindesberg 7 mil norr om Örebro - 22 mil ifrån stockholm
#10 Walkin, Precis så som du skriver, är mina förväntningar ;) Och det är så jag anser det skall vara. Har fått höra att jag kanske har för höga förväntningar, men det köper jag inte.
Jag har träffat ett medium som är helt outstanding, han heter Pierre.
Och har man mött honom.. så blir det svårt att träffa ett medium som ger en halvdan info…det blir bara att man sitter och ifrågasätter mediet.
Som du skriver så ska det vara "klockrent" med informationen. Självklart kan det bli lite feltolkningar mm
Men from nu, så ska jag vägra betala om det inte känns ok.
Tusen tack..
**värme**
#11 Jane,
Tusen tack, skulle gärna åka till Ramsgården, men tror tyvärr inte jag kan just den helgen.
Jag får hålla kolla och se när nästa dyker upp, och ev vill man ju kanske övernatta, låter sååååå intressant… :))
Är inne i en sökar period, som Du/ni kanske märker…
Har inte bestämt mig för vad jag själv vill göra med livet ;)
*värme*
13 Ja så kan livet vara ibland
önskar dig lycka till!
Tråkigt med medier som kör med cold reading.. Trösten är väl att det inte var ett riktigt medium enligt mitt sätt att se det.
http://www.anglarum.net/index.html
Jeanette träffade jag där och är väldigt nöjd!
I Ormkärr mellan Älvsjö/Högdalen!
http://www.eyeam.se
Ja, ett medium ska ställa frågor! Enligt mitt sätt att se det!
Ett medium ska ställa frågor till AndeVärlden! ;)
Det du skriver (TS) är en erfarenhet jag haft, på en storseans, av en av våra "mest kända medier". Hans/Hennes marknadsföringskampanjer går ut på just det. Men den storseans jag gick på (av nyfikenhet, för att få bekräftat just detta) gick i stort sett till just på det sättet!
En skam för alla Medialt intresserade!
Så, vad säger jag - jo, att ett medium ska rikta sina frågor till Andevärlden - och vidarebefordra 'svaren' till dem det gäller.
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
#16 Åh vilket bra tips, har kikat på hemsidan, och varit på väg på "storseans" där, men tyvärr fått förhinder… Tack!! :))
#17 Andina, Jätte trist när det blir så…Och precis som du skriver, skall de ställa frågor till andevärlden :) Jag hoppas på bättre lycka nästa gång.
**Värme**
Jag kan varmt rekommendera Ola Sahlin! www.olasahlin.se/
Han är mycket seriös och är INTE inne i den kommersiella svängen som jag tycker urholkar så mycket, och som skapar oseriösa sammanhang.
Han bor i Stockholm och tar emot i centrala staden. Jag är mycket nöjd.
ljus,
gabriella
ps. han ställer inga frågor alls under tiden han är "uppkopplad"..
Idag är inte ordet MEDIUM så självklart längre som det var en gång. Idag måste man fråga när man beställer tid ifall personen i fråga är ett Spiritualistiskt medium för att få det man söker. Om det inte är ja på den frågan så skulle jag inte beställa tid hos h*n utan ringa vidare.
Mediumtiteln har blivit "urvattnad" och orsakerna är många så idag är det är upp till den som söker ett medium att verkligen försäkra sig om vilken sorts medium man tänkt sig besöka.
Det finns otaliga "mediumsorter" idag, med olika kunskaper och utbud och ett s,k certifikat är ingen garanti om man inte hör sig för lite.
Lycka till i ditt sökande efter ett bra medium, som stämmer in på vad just du söker,
22 Ja radio och tv är också ett medium
Så håller med finns många olika sorters medium idag - likt varorna i affären - olika märken bara!
Norna, Tusen tack… Ska genast kolla upp Ola :)))