Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: medialitet
Läst 1147 ggr
Snuffy88
0

Tarot och Intuition

Hej Hallå!

Jag heter Hannes och har blivit lite nyfiken på Tarot och Intuition och kollade in på Tarot sidan men GunillaR hänvisade mig hit pga min ålder (14 år) och att det kan vara lite knepigt då.

Vad tycker ni om detta?

Ingen aning var denna skulle läggas i för grupp.

Hellas
0

Hej Hannes och välkommen,

Jag tycker att det är så viktigt att barn får vara barn och Tonåringar, som du själv är, får växa och vara i sin ålder utan att blanda in Tarotkort, Magi och annat övernaturligt.
Det Du kan göra för att stilla din nyfikenhet är att läsa om ämnet och kanske öva lite på din intuition.

Själv minns jag att vi hade vanlig kortlek och tränade på att känna in vilken färg kortet hade dvs. rött eller svart.
Vill man sedan försvåra det hela kan man försöka sig på att känna in vilken valör kortet har men då börjar man kanske först med enbart 10, Knekt, Dam, Kung, Ess.

Men att börja arbeta med Tarotkort och vägledning kräver mycket livserfarenhet som man får med åren.

Var nyfiken, bilda din egna uppfattning och framförallt, lev i den ålder du nu befinner dig i.

Här är en artikel som handlar lite om Intuition samt små enkla övningar, fråga gärna om det är någonting du inte förstår eller vill få hjälp med:

http://medialt.ifokus.se/articles/4d713842b9cb46222704fb05-intuition-enkla-ovningar-for-alla#4d7123efb9cb462141044a8e-1

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Snuffy88
0

Tack :D

Ja, jag förstår det. Kan vara ganska jobbigt med det iom pubertet, och andra bekymmer i tonåren och kanske inte ska ha sådant i huvudet också :)

Men det där med kort kan vara ganska roligt och tar kanske inte så mycket på det emotionella.

Jag ska ta och öva på min intuition!

Tack så mycket!

/Hannes

Hellas
0

#2 Egentligen är det väldigt viktigt att öva på sin intuition på olika sätt för att så småningom kunna börja arbeta med Tarot kort om man nu är intresserad av just det verktyget.

Jag blev själv sugen på att göra lite enklare intuitiva övningar, man kan aldrig göra dessa för mycket, snarare tvärt om.

//Hellas

Skogshumblan
0

Hannes, kul att du är intresserad!

Jag tycker Hellas gett dig kloka råd i tråden här, och jag håller med Gilla om att tarot kanske inte är rätt just nu för dig.

Men jag vill ge dig ett tips som jag själv fått och haft nytta av. Om eller när du får till dig varsel eller annat som är saker som ska hända och liknande. Skriv upp dem och hur du känner kring det du får till dig. Gå sen tillbaka när något du känt på dig ska hända och se vad som stämmer och hur du kände etc. På så sätt kan du få hjälp med att lära dig känna igen när du har rätt koll och inte. Sen behöver du inte spara allt du får till dig utan lär dig känna igen det som är rätt och sållar ut det.

Stort lycka till och välkommen!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Snuffy88
0

Tack Tack!

En fråga.

Kan man "lägga" om vem som helst? Någon man inte känner?

Jag är typ emotionellt CP och behöver liksom veta vad som händer, blir ofta arg fastän jag inte vill och vill inte vara med folk osv. Kanske mycket att fråga om men man kan ju chansa :)

Hellas
0

#5 Jag vet inte riktigt vad du menar med att "lägga" om vem som helst.

Vad gäller humörsvängningar så tycker jag att du först och främst ska prata med dina föräldrar om det och att du inte vill vara tillsammans med människor.

//Hellas

Snuffy88
0

hmm.. ok. tack :)

Skogshumblan
0

En regel som jag tycker du ska lära dig är att man _aldrig_ lägger för någon som inte bett om det eller gett sitt tillstånd. Man lägger aldrig för någon annan som inte vill. Däremot kan du lägga för hur du ska göra i en viss situation för att hjälpa en vän eller vad det nu är. Men skulle personen gett sitt tillstånd är det som jag tycker, lättare ju mindre man vet om personen. Jag har jättesvårt att lägga för någon som står mig nära för jag har svårt att stänga av mina egna känslor.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.