Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikettandlighet
Läst 2092 ggr
[Linda-E]
0

Sanndrömmar

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Finns det någon viss tid på natten/morgontimmarna som vi drömmer sanndrömmar på??

Luisa
0

vill också veta :)

Andina
0

Vad jag vet kan vi drömma sanndrömmar när som helst på dygnet.

Däremot tycks det som att vi kan vara i lite närmare kontakt med andra "dimensioner" i vargtimman - ca kl 02-04 på natten. Jag har i många år vaknat varje natt vid ca kl 03 och av kommunikation i drömtillståndet, astralresor o d. Ibland minns jag, ibland minns jag inte vad jag nyss gjorde (innan jag vaknade). 
Kanske är det så att vi lättare är i kontakt i 'vargtimmen' eller att vi lättare kommer ihåg när vi vaknar upp då?

Jag kan bara tala för mig själv, men eftersom jag inte har sovit på regelbundna tider på många år, så tycker jag nog att sanndrömmandet har kunnat ske när som helst på dygnet - precis som all annan "kommunikation".

Varför vi tycks ha lättare för att kommunicera "över gränserna" i gryningstimmarna kan ju bero på mycket, och många tankar finns kring det, alldeles säkert - jag själv kan tro att det vid den tiden på dygnet inte far omkring så mycket energi från alstrande fabriker, elnät, datorer, bilar som kör omkring o s v, inkl oss människor  här i vår del av världen. Det surrar inte omkring lika mycket "störande energier" i luften, eftersom en stor del av vårt samhälle ligger och sover och företagen är stängda. Och när det är lugnare från "störande element" i luften har vi lättare att fånga upp signalerna…

Ja, så tänker jag… om jag är helt ute och cyklar är inte jag den att avgöra… ;)

Jag vet inte om det går att hänga med på vad jag försöker skriva heller - känns som att jag bara 'surrar' själv…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Lena inspiration
0

Jag kallar det gärna för information, för det vi har upplevt förut eller upplever i nuet ligger till grund för det vi drömmer. Jag drömmer på olika tider så det har nog ingen betydelse, men jag har bett dom att ge mig drömmarna på morgonen innan jag vaknar, annars glömmer jag hälften.

Våra vägledare ger oss oroliga Drömmar som vi kommer ihåg när vi vaknar, vi har "missat" något på vägen, något som är viktigt för att komma vidare framåt.

Luisa
0

#3 jag har haft en hel del sanndrömmar, men jag får också typ sanntankar eller vad man ska kalla det för, asså jag vet tex ibland vad en person kommer att säga från om några sek till om ett par dagar…

blir faktiskt överaskad när de säger det jag visste att de skulle säga… :P

Denna kommentar har tagits bort.
[Linda-E]
0

Okej, ska titta på klockan nästa gång jag drömmer något som jag tror är en sanndröm.

Snuffy88
0

Är det klardrömmar ni talar om?

Hellas
0

#7 Hej Snuffy88,

Klardröm:
Jag brukar kalla det för Vakensova dröm eftersom jag sover men ändå är helt vaken och styr drömmen precis som jag vill.
När jag vaknar på riktigt så är jag pigg trots att jag upplever en känsla av att inte ha sovit.

En Klardröm behöver inte vara en Sanndröm, själv får jag dessa Drömmar då jag står inför olika personliga utvecklingsperioder i mitt liv.

Men….en Klardröm kan även vara en Sanndröm så det kan vara båda delarna.

Sanndröm:
Kan man ha som en vanlig normal dröm eller som klardröm.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Skogshumblan
0

Skulle inte tro det. I alla fall har jag inte lagt märke till det. För mig skiljer sig sanndrömmarna åt i hur det "ser ut" och att jag minns dem så detaljerat länge länge efter jag drömt dem och även efter att det jag drömt ska ske, skett.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.