Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikettoff-topic
Läst 970 ggr
[GunillaF]
0

Tisdag 2/8

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

God morgon!

Så slår vi upp våra ögon till ytterligare en solig och fin dag!

Njut av den och ha en bra dag!

Hellas
0

Godmorgon Gunilla och alla ni andra,

Vilka härliga blåbär du bjuder oss på denna morgon, det blir mums att ha i Filmjölken Tungan ute!

Inte ett moln har vi på himlen, det ser ut att bli en underbar dag även detta dygn.

Vi ska måla husknutar idag, eller det är min make som ska måla denna gång tror jag Tyst.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Andina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go'Middag allesammans!

Mums vilka härliga blåbär!
Jag har haft pippi på min "yoghurtglass" denna sommar, med yoghurt, vispgrädde och frysta bär. Så det får det får bli kvällens dessert idag också, det märker jag det!

Jag hoppas att ni allihop haft en skön dag hittills och att den blir superhärlig fortsättningsvis!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Jane-Lyzell
0

Oj så mycket gott det bjuds på härSkrattande

Ha en bra dag alla!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
0

#2 Hallå Andina, säger man A får man även säga B!

Vart är receptet Cool!

//Hellas

Indiania
0

Instämmer med dig Hellas! Skrattande

Ha det gott i värmen, när vi ätit middag blir det en badtur! Flört

" Var nära naturen - var när dig själv "

Andina
0

#4-5 - Skrattande

"Receptet" är inte särskilt avancerat… (Jag är inte alls händig i köket - förutom i diskbaljan…) Men jag tycker det blir mumsgott!
Jag äter ytterst sällan glass - och ännu mer sällan sedan jag gick över till lchf-kosthållningen. Med yoghurtglassen vet jag dessutom exakt vad jag får i mig…

Jag använder fet Yoghurt (Grekisk 10% eller helst Rysk 17%). Den feta yoghurten är 'mastigare' och ger mer glasskänsla. Vispar grädde (och sötar en aaaning med Stevia, äter inte socker) som jag se'n försiktigt rör ner i Yoghurten. Tar en stor dos frysta bär (jag föredrar blåbär och hallon definitivt!) som jag också rör ner i Yoghurtgrädden så att det blir lite strimmigt. Bären ska vara frysta när man rör ner dem - för glassfeelingen. Toppar med Vispgrädde och bär (gärna färska till toppingen, annars frysta här också). Dekorerar gärna med några thai-basilikablad (eller annat grönt) - dem behöver man inte äta… ;)
Ibland raspar jag över lite riven 70-90% choklad också.

Jag har alltså pippi på detta nu! Härligt också att börja dagen ibland med en så'n "dessert-frukost" också när sommarvärmen ligger på redan på morgonen.

Har inte provat ännu men tror att det kan vara gott med några droppar god likör i botten också…
Eller lite "grovkrossad" digestive-kex, som jag droppat lite likör e d över, i botten kan jag tro kan smaka godis… 
Dessa återstår fortfarande för mig att prova… ;)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

Indiania
0

Mums det skall testas! Tack Andina!Glad

Andina
0

Kyss Hoppas du gillar det! Glad

(Jag har ännu inte råkat på någon som inte gillat 'glassen' - den är ju dessutom så enkel att göra.)

Indiania
0

Ja just det att den inte behöver frysas heller, jag är ju också Lchfare och gjorde en glass som skulle frysas in och den blev stenhård. Fick ta min lilla hammare och slå på kniven för att få loss en bit. Skrattande

Denna glassen blir smaskens! Flört

Andina
0

Vad tråkigt, Indiania! Det låter ju inte särskilt 'gott'… att behöva slå med hammare för att äta glass… 
Jag har inte provat några av lchf-glassarna som ska frysas in, eftersom jag inte har någon frys - men nu vet jag att jag inte behöver göra det heller… (Är ju ingen glassätare normalt heller, så jag saknar det inte. Åt kanske 1 glass/år innan lchf. Denna sommar har det blivit hurmångagångersomhelst - av yoghurtglassen…)

YoghurtGlassen påminner mer om mjukglass.

Jag låter gärna glassen stå någon minut innan jag äter den (alternativt låter bären tina någon minut) - för att bären inte ska vara stenhårda. De ska bara vara "frusna"… ;)

= Nyttig glass för barn också! Tänk vilken lyx för barn att få börja dagen med glass…;)

Andina
0

(Nu ska här ut och shoppas frysta bär! Måste nog investera i en frys när pfenningabörsen (förhoppningsvis) fylls på.)

Smiley Eating Ice Cream Cone

JustMe08
0

Goder afton!

Nu är jag ute på landet några dagar och det är så himla skönt. Jag har precis kommit hem från en kvällspromenad i kvällsvärmen och nu blir det en kvällsfika innan läggdags. Ha en fortsatt fin kväll och en god natt.

KramKyss

MVH  Mia

Medarbetare på Medialt I Fokus

"We are what we repeatedly do." /Aristoteles

Hellas
0

#12 Kram tebaks och ha det så bra Kyss

//Hellas