närvaro av den andra sidan
vad beror det på att jag känner stark närvaro av den andra sidan är jag extra sensitiv?
Det är det ingen som vet. Jag har träffat otaliga personer som påstår samma sak och ofta är känslan av upphöjdheten och sin egen betydelse orsaken till den uppenbarelsen. Om alla de som påstår att de känner närvaro av andevärlden och kan förnimma den skulle vara äkta… så skulle givetvis världen se lite annorlunda ut… då skulle ingen tvivla på att det finns ett liv efter detta.
#0 Ur ett Medialt perspektiv så är vi väldigt öppna för energier då vi är sensitiva.
Många gånger är vi mest sensitiva och känsliga då vi är väldigt nedstämda och olyckliga.
Allt handlar ju egentligen om energier, varje levande väsen avger energi, man kan känna in i ett rum ifall det är en glad eller aggresiv känsla.
Vi kan även känna av energier från föremål och de riktigt sensitiva och tränande personerna kan till och med läsa av historian till ett föremål.
Även andevärlden är ren energi vilket gör att det i själva verket detta vi känner tydligast av då vi har besök.
Varför känner vi då av detta lättare när vi är extra sensitiva?
Vi pratar ju ofta om att man antingen är "öppen" eller "stängd" och i det här fallet skulle man kunna säga att vi är extremt öppna då vi är sensitiva.
Vi är helt enkelt känsligare för att ta in olika sinnesintryck, både från andevärlden och från levande väsen.
Väldigt många människor upptäcker andevärlden just på det sättet.
Börjar man sedan att arbeta mer inriktat på mediumskapet lär man sig att kunna använda och styra sin sensitivitet som man själv vill.
Det finns måga trådar och artiklar som beskriver det här med att vara Öppen eller Stängd.
Egentligen är vi lite vårdslösa när v använder det uttrycket för om sanningen ska fram så är vi aldrig helt stängda.
Som jag ser det så låter vi bara vår egna energi vibrera snabbare eller långsammare beroende på om vi vill kommunicera med andevärlden eller inte.
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/