Vad? Tankar en lördag.
Vad vill Andarna, varför kommer de till oss i våra Drömmar, när vi mediterar, när vi är ute i naturen, när vi sitter och gör ingenting eller är jätteupptagna! Vad vill dom?
Vill dom bara säja hej och visa på sitt sätt att de lever, att det inte finns någon död?
Vill dom berätta om livet i Andevärlden?
Vill de visa att de kan komma igenom och har inga budskap egentligen?
Andeuppenbarelser har det alltid funnits gott om och olika andar kommer med olika informationer.
Våra anhöriga har sina behov eller är det våra behov?
Det Vita Brödra/Systra-skapet har sina budskap till oss och vad vill de berätta egentligen?
Andevärlden, vad är det för ställe egentligen?
Astralplanet vad är det för nåt?
Vad är det meningen att vi ska förstå och vad är det menigen att vi ska göra?
Vad vill din andevärld och vad vill min…är det skillnad?
En gammal själ i tankar.
En underbar bild från moder jord … tack 
Att komma i kontakt med sig själv och sitt inre är att nå ett steg högre upp på trappan.
Sedan att få se eller få känna av att det finns något mer än jaget själv är pinnhål nummer 2.
Allt eftersom så stiger jag upp på olika nivåer på min livstrappa för att lära mig att kärlek till allt och alla är det allra viktigaste.
För att nå kunskap efter kunskap så behövs alla mina guider och hjälpare och så vidare.
Jag tror och jag vet att det finns något bortom dimridån /kram
Ja det var tankar det och så vackert och klokt Oona.
Jag måste nog tänka lite innan jag svarar men visst tror jag att vi får lite olika typer av besök beroende på vart vi som individer står i livet och vad man behöver för stunden, man kanske behöver kloka visa ord från våra guider eller så behöver vi en smekning av närvaro från en nära släkting där orden blir överflödiga.
Kram
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Jag vill tro att de alltid finns omkring oss. Och vi märker av dem när vi kan ta emot det de har att ge oss i visdom o råd.eller behöver känna av dem i våra tankar.
Jag tror de finns för mig när jag behöver dem på ett eller annat sätt. Eller bara vill mysa med dem i en känsla av samhörighet o ro
Var rädda om varandra

Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Jag håller med i allt ni skriver, och här kommer en berättelse från min Ledare, Resenären.
Andarna vill allt och inget, det vill uppmuntra och inspirera eller vara tysta i stum förväntan medan ni tragglar på under tårar eller skratt.
Andevärlden en värld skapad av era känslor, era tankar och er tro den ser ut precis så som ni tänker er att den ser ut och den ser ut så som alla andra sedan tidens begynnelse har tänkt om Andens värld.
Där finns allt och inget, Andevärlden är också tom, ett intet, ett ingentinget för många tror så. Lika lite som vi och ni kan tvinga på någon en tro lika lite kan en som inte tror se något som för dem inte finns men det är inte samma sak som om att de skulle ha rätt eller fel.
Allt finns om vi och ni tror på det och det gäller alla vad de än tänker och tror.
Ni skapar er tillvaro med era tankar och er vilja, precis som vi.
Ande(n) är evig oförstörbar, en människans inre flöde av energi och kraft men den har inget JAG inget ego den bara ÄR. Den kan inte skapas till en form om inte något ger den möjlighet till det. Anden är en fri enerig som ett andetag, du vet att det finns men du kan inte se ett andetag,du kan känna det inom dig och du kan ana dess imma men du kan inte se en form, något fysiskt som du kan lägga handen på.
Ibland blandar ni ihop Ande och Andar, en ande flera andar och ANDE den inre kraft som driver hela Universum och som finns i allt levande. Det kan vara förvirrande för själen den skapande delen av er ande. Det gör att ni inte alltid förstår varför era inre böner inte alltid når sitt mål.
Resenären
Tack resenären för så känns det bara och jag har skrivit på min blogg "Spanaren som bara är"
/kram
Tack för intressanta ord 
Jag njuter tack Oona
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

//Hellas
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack Oona!
Härligt att få ta del av.

Tack, underbara Oona 
Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus
Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!
Har inte läst vad ni andra skrivit men tänker att det är lite olika vad andevärlden vill beroende på vilka vi pratar om.
Pratar vi om de som är våra guider och har valt att finnas nära oss hela livet så är de som jag tror här för att guida oss genom livet utifrån vad de vet är bäst för oss. De har som jag tror "kladden" för hur vi lagt upp våra liv och har lovat att finnas där för oss.
Pratar vi om anhöriga eller andra människor som finns kvar här så tror jag det kan vara en mängd olika orsaker till att de valt att komma till oss och jag tror inte det går att säga att det är si eller så som är orsaken. Jag har själv mött människor som jag aldrig träffat men som bott i det hus som nu är min och min familjs hem. En av dem ville bara kolla in vilka vi var, en annan ville vaka över mig när jag väntade vår dotter och så har vi min pappa som kommer hit ibland och det är ett sådant mäktigs stöd att han finns.
Det är mina tankar, jag som knappt är nyfödd i dessa sammanhang så ta det jag säger med er nypa salt:)
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Många frågor Lady-Oona. Hoppas du hittat några svar, eftersom det var ett tag sedan du skrev. Själv kan jag inte svara, eftersom jag faktiskt inte vet. Ibland när mina egna frågor känns helt översvämmande och alldeles för många och hopplösa, brukar jag tänka att vi aldrig kommer att få veta ALLT, och att det kanske inte ens är meningen att vi ska veta allt heller. Det är i alla fall en tröst för mig!
//Hälsningar en själ som också känner sig gammal ibland.
When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu
För mig är andevärlden en annan verklighet, som genomsyrar den värld som vi vanligtvis upplever med våra sju sinnen. Jag tror att vi inom en relativt kort tid kommer att kunna påvisa vetenskapligt att "den andra sidan" existerar. "Min"andevärld är så påtaglig att den nästan är fysiskt berörbar.
Den finns hela tiden med mig i mitt vardagliga liv, för att ge mig inspiration och kunskap och stöd. Ibland har jag även fått hjälp i farliga situationer genom direkt ingripande från andevärlden.
En mycket filurig man som gått över till den andra sidan försökte nyligen förklara hur världen egentligen såg ut. Så här sa han…
Verkligheten är så oerhört mycket större än vad den mänskliga hjärnan klarar av förstå, i dess nuvarande utvecklingsstadium. Den värld som ni upplever kan jämföras med ett aqvarium. Ett litet konstruerat kretslopp som fungerar som ett växthus, och en teaterscen.
Tyvärr så fick jag inte veta mer än så. Men tanken är intressant att klura på…
#"15 mycket tänkvärt Myy och vilken bra förklaring din "kontakt" gav dig.
jag ser framför mig att vi rusar runt i ett gigantiskt akvarium medan andevärlden nyfiken tittar op utanför glasrutan
!
//Hellas