Kommunicera med guiderna.
Vad jag har förstått så kommunicerar den andra sidan med oss genom bl a känslor och tankar. För mig har det endast skett en gång där det tydligt framgick att just den tanken inte var min. Det var när jag var ute på en promenad med min sambo och vi gick igenom ett villaområde. Jag hade under flera veckors tid kollat på bilar för att se vilken bil jag ska köpa i framtiden, mest för skojs skull och kommit fram till att det antagligen blir en Skoda fabia (men om det blir så återstår att se) :P
Så vi går där, jag och min sambo, i villaområdet när jag plötsligt hör i mitt huvud: "Titta, Nellie! En Skoda Fabia!" Jaha, tycker jag och upptäcker en grå bil typ 5 meter bort, fast jag ser bara baken av bilen då den är till större del gömd bakom några buskar. Jag går närmare och märker att det verligen är en Skoda Fabia! Snacka om att jag blir glad och bra överraskad! Känner mig plötsligt som ett glatt litet barn. 
Efter detta har det varit ganska stilla. Har inte upplevt det på samma sätt igen. Det händer att det poppar upp något, men jag kan verkligen inte avgöra om det är jag eller om det faktiskt var någon annan. Jag vill verkligen lära mig att skilja på detta. Jag vill veta när mina guidar talar till mig och när det bara är jag.
Därför undrar jag om ni kan ge några konkreta förslag på hur man kan öva upp detta?
Jag har nämligen försökt skapa en tydligare kontakt i säkert 15 år!!! Men det händer aldrig något, enligt mig. Antagligen för att jag vet inte hur jag ska göra eller om det är mina guider som håller sig på avstånd.
Genom mediatation och gå ner i den. Dvs sänka sina energier till sov tillstånd.
Finns det verkligen inget annat sätt än meditation?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jo, det finns det sätten som vi alla lever med. Tiden på denna Jorden. Den lär oss en hel del, bl.a. tålamod.
Men vill vi påskynda saker så kan vi ta till meditation, promenader, löpning ja träning av alla de slag för att komma i harmoni med vår kropp som vi ju ändå innebor i medans vi är på denna Jord.
För personlig del så händer mina saker då och då, likt det som du skriver om.
Och jag tror att det oftast sker så. Det finns nog ingen människa som får allt till sig hela tiden. Den människan vill jag isåfall träffa.
Tålamod/tid till sig själv är nog det svar jag vill ge utifrån min egen erfarenhet.
Jag uppskattar din ärlighet när du skriver att det var din enda gång, många andra hade valt att bre på lite extra:)
Frågan som uppstår är: varför tror du att det är andevärlden som säger dessa ord om bilen? Och av vilken anledning skulle de göra reklam för just Skoda Fabia?
Som du kanske redan anat så går det inte vidare bra att öva upp sin medialitet på egen hand, utan det krävs en respons från andra människor som antingen bekräfter eller förnekar påståenden som du gör. Visst går det bra att sitta själv på sin kammare och tro att man är ett fantastiskt medium med underbara gåvor… men enligt vem?
Ta inte illa upp av det jag skriver, det är inte meningen att såra utan mer som min erfarenhet av att öppna ögonen… även om det inte kanske är så i ditt fall.
#4 När jag menar min enda gång, så syftar jag på att höra deras röst tydligt i mitt huvud (fast nu var det bara en röst). Men utöver det har jag upplevt väldigt mycket annat. En upplevelse var jag inte ens själv om utan jag delar den med fyra andra tjejer! Och vi alla upplevde samma sak - samtidigt. Utöver denna händelse har jag sett saker med mina egna ögon också till exempel andar och spöken. Även min sons guide har visat sig för mig - men inte mina egna.
Det jag är ute efter i den här tråden är att försöka förstå guidernas kommunikation bättre som för mig i dag inte är särskilt tydlig. Att tro att jag bara inbillar mig deras existens är skrattretande då jag har väldigt många andra upplevelser på att de faktiskt är här. Men som jag sa så är denna tråd till för att jag ska försöka utveckla min kommunikation med dem. Jag vill kunna prata tydligt med dem, kunna rådfråga om jag behöver hjälp - som nu - men jag vet inte riktigt hur.
Om du läser igen mitt första inlägg så lär du se att Skoda Fabia var den bil jag var ute efter och jag var inte helt hundra på hur den såg ut. Hade bara sett bilder som inte visade bilen från alla håll. Så när jag gick förbi en ville en av mina guider uppmärksamma mig på att det faktiskt stod en Skoda Fabia där så att jag skulle få se bilen i sin helhelt, antar jag. :) Knappast så att de gjorde reklam för bilen.
En sak kan jag dock garantera dig - om du hade hört det jag hörde - då hade du också varit 100% övertygad om att det var din guide - och inte inbillning.
PS: Tar inte illa upp. 
0 och 1 .skulle inte vilja kalla det meditation utan intoning till din guide/ledare - stärka det magnetiska banden - det behöver inte ta mer en 10 minuter per dag:-)))
Helt enkelt be din guide komma till dig och stärka era band - slut ögonen (ha gärna lugn musik).
Lycka till
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
# 6 Gott tips:-) Svårare än så är det ju inte bara människan som ibland komplicerar guidekommunikationen.Men den finns och en del av oss har alltid haft den medans andra får leta lite till under vuxen ålder.
Ge inte upp Nellie du har den redan, kommunikationen det såg jag i dina mail du skrev.Våga lita på dig själv för du är väldigt öppen mycket mer än du själv tror 

#6 Tack för tipset! Meditation är inte riktigt min grej, men det där kan jag pröva. 
#7 Tack för stödet, Walkinbeauti!
Man vågar just inte riktigt lita på sig själv när signalerna är lite otydliga, men igår, efter att jag skrev detta inlägg, tror jag at jag faktiskt fick ett svar! Det var en känsla av förståelse som jag fick till mig och jag tror att den kom från alla mina tre guider.
8
Lycka till och ha en stor porttion tålamod:-)))
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
jag tycker det är enklast att få kontakt med sina guider,precis innan man somnar då är man helt avslappnad och öppen till sina guider,men alla är olika!
Jag tror jag aldrig kommit i kontakt med min guide om jag nu ens har någon (jag är lika medial som ett kylskåp).. men när jag läste #10 slog en tanke mig, hänt massor av gånger hela mitt liv att någon skriker eller viskar mitt namn osv i mitt öra när jag är i skiktet mellan dvala och sömn men alltid trott att jag hade någon "hör"-hallucination ^^ Kanske inte stämde.
#11 - Jag tror nog att du kommer att upptäcka att du är mer medial än ditt kylskåp, nu när du börjar öppna upp för det faktum att det kanske ligger en sanning i detta med medialitet m m.
Att någon kommunicerat med dig när du hört ditt namn sägas är inte alls omöjligt, tvärtom! Det är ofta just när vi befinner oss på gränsen till sömn som vi uppfattar andevärlden lättast. Mycket p g a att hjärnan då har börjat varva ner för att 'sova' och inte är upptagen med att skapa så mycket tankar som "överröstar" de mer subtila signalerna.
Så håll dörren öppen för att det kan ha varit så och kan vara så även framöver! Är du öppen för det, så kommer du så småningom att kunna skilja bättre på vad som är vad.
Hoppas du bejakar möjligheten och kommer att tycka det är roligt att låta din andliga, inre utveckling få fart igen! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
#12 Tack för svar, ska försöka vara öppen, har bara så svårt att varva ned.
#13 Alla är mediala det är en förmåga vi kan träna upp, hur långt man sen når är nog som i allt annat en blandning av hårt arbete, och dina anlag.
både ja och nej sven,för att kunna träna upp sin mediala förmåga måste man ha anlag sant,men alla föds inte med det.
#15 hur kan man veta om man är av rätt kaliber?
genom att meditera kan du få en aning om det
#15 Om vi och andra ska diskutera detta är det nog bäst att öppna en ny tråd så vi inte förstör denna tråd, den handlar ju om guid kontakt.
Att ha kontakt med sin guide eller andliga ledare är inte alla förunnat men att meditera för att på så sätt skapa en kontakt är ett sätt som nog de flesta rekommenderar.
Det räcker inte med att meditera lite då¨och då¨utan det krävs ett engagemang och en dedikering och öppen kärleksfull vilja utan egocentriska tankar.
Men jag tror även att man får inte kontakt förrän man är redo för den, det är ingenting man kan skynda på mer än att öppna sitt sinne och möjliggöra en kontakt.
Första gången man möter sin Huvudguide är extremt omvälvande och man VET att det är guiden som kommer.
Det går inte att ta miste på och jag har inte hört någon som inte blivit starkt berörd.
Berätta gärna hur det går :)
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Alla barn föds naturligt mediala sen är det livet och vi vuxna som viftar bort barn med att dom enbart fantiserar vilket resulterar i att vi ofta stänger ner.Från början av vårt liv vet vi om våra guider sen fostras vi i att allt är fantasier och inte undra på att vi då stänger ner den naturliga kommunikation vi har med andra sidan.
Att kommunicera med en guide är egentligen inte svårt.Visserligen har detta funnits med mig under hela mitt liv,min guide har funnits och manifesterat sig otaliga gånger genom årens lopp senast häromdagen satt vacker och tittade på mig i en fåtölj.Så då kan man tycka att det är ju lätt för mig att säga som har den kontakten naturligt från barndomen och ser honom med mitt fysiska öga.
Men jag mötte en kvinna en gång som av hela sitt hjärtas inre ville ha kommuniktaion med sig guide.Vi pratade och jag försökte förklara att ofta kommer dom med symbolisk kommunikation inte alltid med röst som jag upplevt genom åren.Under samtalets gång känner denna kvinna en hand som läggs på axeln och vi var själva i rummet så någon fysisk var det inte.
Efter den händelsen har hon fått en ren klar kommunikation,hon lärde sig lyssna till både känslor och ord och hennes huvudguide är en munk som nu har visat sig för henne vid flera tillfällen helt spontant.Så alla kan komma i kontakt och egentligen har vi redan kommunikation men vi behöver träna på att tolka deras sätt att kommunicera,det är vi själva som komplicerar kommunikationen genom att vi är vana vid att alltid höra en röst när någon talar till oss.Visst dom kommer även med röst men oftast är det den inre kommunikationen som man måste lära sig att lyssna till.
The Wolf kommer ofta med känslor,dofter eller flyttar ett föremål mitt framför näsan på mig och bara det att ett föremål flyttas betyder någonting där måste jag gå på känslan den första som kommer till mig och inte göra om den informationen då kommer vi rätt och förstår guider och dom på andra sidan.
Så egentligen inte svårt utan vi gör det svårare än vad det är för den finns naturligt och alla kan finna den kommunikationen om dom vill.