Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: övriga-mediala-områden
Läst 1421 ggr
LitenPyssling
0

Inget liv efter 28?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Från att jag var 10-12år har jag alltid haft en känsla, en stark känsla och som jag än idag fortfarande känner är otroligt stark men till och med starkare. Jag kommer max bli 28år gammal!

När man pratar om framtiden med vänner och släktingar så får man höra alla sorters olika Drömmar och ideér. De ska ha barn, barnbarn osv. Alltså en hel levnadsplan.
Men jag ser ingen framtid, jag kan se en klar framtid till att jag är 26 men sen tonar det ut och vid 28 år är jag död. Jag blir aldrig 28 och min känsla är stark att jag kommer dö vid 26års ålder, om inte så blir jag inte äldre än 28. Antingen eller.

Jag har i flera år haft en otroligt stark känsla av att jag kommer dö ung, och jag kommer dö i trafiken och en bil är inblandad i det hela.
Jag kan se hur jag går över en väg och helt plötsligt kommer en bil sladdandes. Detta scenario kommer vissa gånger då jag går i stan.

När jag åker bil får jag en version om hur bilen får sladd, hur den (vissa gånger) voltar och landar på tak eller hur den (andra gånger) får sladd och åker rakt ner i ett dike.
Jag får upp en version om hur min familj reagerar, när de får samtalet och sen hur de ser mig ligga död och jag känner deras sorg och blir själv ledsen när jag får dessa versioner. 

Det är otroligt starka känslor, men jag är inte rädd för de dock.

Hur kommer detta sig?

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

yamher
0

Det behöver inte handla om döden. Det kan vara en vänd punkt, en ny start eller kalla det vad du vill.

Så var det för mig, Jag  kunde aldrig se mig själv någonsin äldre än trettio. jag kände mig färdig med mitt liv. Fått mina barn. Nästan redo att ge upp,  och började ifråga sätta vad jag hade för mening nu. Teoretiskt sett hade jag redan uppfyllt det jag skulle av mina mål (meningen) med detta livet så inte undra på att jag kände mig färdig.

Med det fick en vändning. ett helt nytt kapitel i mitt liv. en annan mening kan man säga. Så ge inte upp…

Alis volat propriis Oskyldig

Hellas
0

Jag håller med Yamher till punkt och pricka och känner så väl igen mig!
Oftast då man inte kan visualisera sin framtid eller till och med ser sin död så handlar det om att en vändpunkt då kommer, man lämnar det gamla för att gå mot någonting nytt

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Andina
0

Jag känner också igen mig väldigt väl i dina tankegångar.

Men, tack och lov, beror dessa "övertygelser" oftast på psykologi. Det är, vad jag har hört, väl känt inom psykologin att vi människor har vissa "ålderströsklar" som vi (omedvetet/undermedvetet) ser som vändpunkter och som ofta triggar igång rädslor och/eller dessa tankar.

D v s när vi är tonåringar t ex så är 20 år en så'n punkt - vid 20 är man vuxen. En del ser fram emot det, några känner rädsla, för då är jag ju också "gammal" och måste jobba, ta ansvar o s v.
Se'n har vi 30-strecket - vi närmar oss medelåldern. Och nu kan vi inte längre se oss som unga… Vid 30 ska man vara vuxen och leva 'stabilt', gärna med barn och familj också…

Den 'vanligaste' åldern för dessa slags tankar, som du också har, är 35 år. (Jag tänkte, från att jag var ca 10-12 år, att jag skulle vandra vidare till andra dimensioner när jag var 34 år.) För då har vi levt ungefär halva livet… Nu är vi medelålders! Och vad väntar? Ålderdomen…!

Jag tror nog att du är en av alla oss (d v s de flesta av oss) som också fått dessa tankegångar just p g a dessa "psykologiska ålders-streck"!

För nog ska du bli äldre än dina tankar bjuder! Jag åtminstone, hoppas och tror det!

Gissa om jag var lättad när jag fyllde 35 år! Glad

(Så tänker jag i alla fall.)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Mads
0

Jag trodde inte jag skulle bli äldre än 30, som du beskriver en stark övertygande känsla och så. Men vad som hände då var mitt mediala och andliga uppvaknande och livet förändrades radikalt. Samt mycket annat som hände just nu i livet. Håller också med föregående kloka talare.

Kram

Amor Vincit Omnia

TinaFiorii
0

Håller med ovanstående om att döden inte nödvändigtvis behöver handla om döden utan kan handla om vändpunkt i livet osv.

Men det kan också handla om minnen från ett tidigare liv. Och det var den känslan jag fick när jag läste ditt inlägg.

Jag har också sett och känt hur jag dör på ett visst sätt. Har till och med hört ljud osv och allt är så verkligt. Senare har jag förstått att det har med ett tidigare liv att göra.

När jag kom på det så lugnade allt ner sig och jag fick inte dessa känslor och syner mer.

Hoppas du kan släppa dina tankar och slappna av.
Lev i nuet och försök att inte tänka så mycket på framtiden.
Det är oerhört plågande att gå med dessa syner och tankar, jag vet.

Kramar om med kärlekens ljus och värme Kyss

Kramar om med kärlekens ljus och värme

LitenPyssling
0

Tack för allas svar! =)

Men OM det nu är så att det är döden som knackar på dörren?

yamher
0

det kan du aldrig veta när eller var den kommer, men det e väll bättre att leva o njuta av livet, nuet och allt så mycket du kan oavsett om du blir 28 eller 89. Vad e livet för mening om du söker döden? eller bara väntar den? Lika väl som vi har skrivit om ovan kan det bara vara en fix idé. Vi vet inte alltid vad framtiden visar?! Det finns så mycket val osv som kan ändra vägen, det finns inget som kan vara så spikat…. utan kan ändras.

LitenPyssling
0

#7 Jag har inte sagt att jag söker döden, jag reagerade enbart på att ni förklarar det som om att det bara är en fas - det kan lika gärna vara döden och jag tycker inte man ska blunda för det eller bortförklara det.
Jag har heller inte sagt att jag vet vad framtiden visar, som jag sa så reagerade jag enbart på att det förklaras som en sorts fas och att det med att det faktiskt kan vara döden ignoreras (verkar det som).

Min känsla är att jag kommer dö i trafiken vid denna ålder, då är det väl ändå inte så konstigt att jag ifrågasätter det?

Zynell
0

#8 Min första tanke är att det kanske är ett minne från ett tidigare liv som du kanske misstolkar och gör om det till ett framtida scenario istället.

LitenPyssling
0

#9 Ok, men då borde jag väl ändå kunna se en framtid som 40åring osv? Om det "bara" är ett scenario så (tycker jag, men jag vet ju heller inte hur detta fungerar) borde jag ju kunna se mig själv som äldre?

Zynell
0

#10 Ja, du. Svårt sådant här. Det är kanske inte meningen att du ska se. Tungan ute Kanske för att den tiden är orelevant just nu eftersom den är så långt bort.

En fråga - på vilket sett ser du din framtid? Meditation?

[walkinbeauti]
0

Tycker du fått många goda tankar och tips i tråden och det finns dom som känner till när deras tid är inne och en del har det stämt för medans andra levat betydligt längre än dom trott.

Som dig har jag en övergripande stark känsla att jag vid 61 är klar men däremot vet jag inte nu hur jag kommer att dö.Sen kan jag ju har fel det vet jag ju inte men känslan den finns och jag tror själv på den.

Om det  nu stämmer så är det ca 16 år kvar och istället för att tänka på det så lever jag mitt liv fullt ut och ser detta som en naturlig händelse utan att känna någon form av destruktivitet inför det,känner en trygghet i det men det tar inte upp min tanke och tid utan bara finns där samtidigt som jag gör det jag själv trivs med och glädjs åt varje insikt upplevelse som dagen har att erbjuda.Har ringen rädsla för död eftersom jag är fullt övertygad om andevärlden och efterlivet,känner enbart trygghet i den vetskapen.

Men vi är ju här av en orsak,att leva lära och uppleva och detta tycker jag man med glädje ska ta tillvara det är en del i vår andliga utveckling att gå ner i fysisk form.

Tror som tidigare inlägg att det kan röra sig om ett nytt skede i ditt liv,att du inte ser dig själv som 40 nu betyder inte att du inte blir 40 utan det är inte alltid vi är redo att se så långt fram.Hela livet är en skola där vi mognar i vår utveckling och kanske när du är 28 så är du redo för att se längre fram i ditt liv.

Nu har jag dålig koll på Tarotkort men kortet Döden tex är ett väldigt missupfattat kort många tror att får dom detta kort jag då är det slut snart men istället står det för pånyttfödelse att vi lämnar det gammla och börjar om.Nya erfarnheter och ny utveckling.

Som andra skrivit lägg inte fokus på döden och den tanken utan lev ut ditt liv till fullo,ta vara på allt vad dagen har att erbjuda och jag tror du blir glatt överaskad av ett nytt skede i ditt liv när du blir 28 Glad

LitenPyssling
0

#11 Sant, kan ju vara så med! =)

Jag kan se den i vardagen liksom vid meditation.
Vid meditation har jag också sett undermedvetna saker som jag trodde var glömt sedan min barndom men som kommer upp när jag mediterar.
Det visas dessutom starkare bilder vid meditation.

#12 Jag tror starkt på min känsla, jag har länge haft känslan att jag kommer gå bort vid 26 och om inte så vid 28. Nu på senare tid (3år tillbaka) så har jag även fått se på vilket sett.
Som sagt har jag alltid haft en känsla av att jag kommer dö i trafik, och mina versioner om hur jag går bort vid 26/28år är just i trafiken.
Jag tror starkt på min känsla då mina magkänslor hittills aldrig har haft fel.

Jag har aldrig tänkt på att det är ett visst antal år kvar tills jag antingen går bort eller att det är en pånyttfödelse.
Jag lever, precis som du, livet och jag låter inget hindra mig ifrån att få göra det jag vill. Min dröm just nu är att köpa mig min drömgård och få åka till Afrika och jag sparar sedan 1år tillbaka.
Som jag nämnt, är jag inte rädd. Händer det så händer det och inget mer med saken. =)

yamher
0

vi ignorerar det inte, men vad  skulle du kunna göra om det skulle vara döden? Säga vad var det jag sa, för att konstatera att du inte gjort något av livet medan du kunde?

eller känna besvikelse om du skulle bli äldre? Önskar du att någon av oss ska säga att du kommer bli överkörd av en lastbil om si och så många år kl 15.23 den eller den dagen…??? Vad skulle du få ut av det?

Det e inte särskilt ttroligt att de från andra sidan låter dig ana dig till din död, allra helst i så ung ålder? Har du förespått andras dödsfall?

LitenPyssling
0

#14 Jag har varken sagt bu eller bä om i fall det skulle vara döden.

Jag önskar inte att ni ska säga att jag ska bli överkörd eller liknande och har heller inte sagt det. Jag vill höra båda sidor, för det är ingenting som säger att jag kommer fortsätta leva och det är heller ingenting som säger att jag kommer gå bort. Därför reagerade jag på att det verkade vara fast i att det bara är en tanke men att tanken inte har någon dödlig innebörd. För det kan ha det, det vet man aldrig!

Varför är inte det troligt?
Vem är det som bestämmer att de gör si eller så, vad har åldern för innebörd? Bara för att man är ung betyder det inte att man inte kan gå bort.
Nej, jag har inte förutspått andras dödsfall mer än djurs dödsfall.

Andina
0

Ja, det är ju ingen som kan säga vad din känsla/dina tankar egentligen är, så det enda som går att göra är att låta tiden visa. 
Jag, och jag kan säkert med gott samvete, tala för alla andra här också, önskar, hoppas och framför allt tror att det är symboliska värden i dina tankar och känslor beträffande detta!

Så lev så rätt för dig själv som du kan! Och det låter ju som jättehärliga mål du har satt upp - din drömgård och resan till Afrika! Det lovar väldigt gott! Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

LitenPyssling
0

#16 Tiden visar det mesta.
Ja, mina Drömmar vill jag verkligen uppleva! =)

TinaFiorii
0

#9 Det var precis så jag menade.

Jag tror att de flesta har svårt att se sin framtid. Jag har väldigt svårt att se mig själv bli 30-40-50 år osv och få barnbarn m.m.

Men bara för att man har svårt att se framåt betyder det inte att det tar slut innan. Detta då ihop med ett starkt minne från ett tidigare liv kan göra att man kopplar till att det handlar om detta liv.

Som jag skrev tidigare så förstår jag absolut att det känns jobbigt och obehagligt att känna som du gör.

Men jag anser att ingen kan säga att man kommer bli si eller så gammal så svaret kommer du inte få klart för dig ändå. Det som är ödesbestämt är det och sker när det ska ske. I annat fall är det mycket i universum som gör att det hela tiden ändras. Framtiden är inte förutbestämd alltid. Vi skapar vår framtid här och nu.

Jag tror dock att det är bra om du kan försöka sluta tänka på detta. Gör det bästa av livet här och nu och glöm inte att njuta.
Tankens kraft ska inte underskattas så försök vända de negativa tankar som kommer till positiva tankar.

LitenPyssling
0

#18 Men jag känner inte att det är varken obehagligt eller jobbigt. =P

Njuter för varje dag bäst jag kan, finns mycket man kan göra =)

TinaFiorii
0

#19 Härligt! Önskar dig all lycka i livet Glad

LitenPyssling
0

#20 Tack, desamma! =)

Lena inspiration
0

Kan du vara påverkad av någon annan? För vi kan faktiskt bli påverkade av andevärldens själar.

Prova med att be dina vägledare att stänga ner dig, det du känner när du är nerstängd är dina egna känslor.

Be sen alla som inte hör hemma (andliga) hos dig att gå till sina egna anhöriga.

allhealing
0

Ditt resonemang bygger på att framtiden redan är bestämd. Att det existerar en logik som redan planerat klart allting.

Detta resonemang har sitt ursprung i hur vänster hjärnhalva fungerar.

Detta resonemang har ingen som helst förankring i hur höger hjärnhalva observerar det som sker.

Om jag ska gå djupare in på hur det här fungerar blir det komplicerat. Läs därför vidare på min hemsida om du vill veta mer om hur jag tänker kring detta.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

LitenPyssling
0

#22 Jag har absolut ingen aning, dock vet jag att det är andar här där jag bor. Senast för 10min sen så klappade jag katten som efter en liten stund flyger till och stirrar på väggen. Han har varit hos mig sedan han blev leveransklar och det är 13-14år och han gör aldrig sådant här utan att det är något. Det är så sällan han ens bryr sig.
Så nu tog jag mig en runda med kameran då jag känner mig iakttagen och det känns som om någon sitter på mina axlar, jag känner mig otroligt tung! Dock har jag inte vågat kolla på bilderna ännu…

Jag har funderat på det flera gånger, sätta mig ner och be de som inte hör hemma här att gå till sina egna och sen låta de övriga andarna förklara vad de vill.

#23 Jag förstår inte riktigt hur du menar, men ska kolla in på din sida!