När är närvaron tydligast?
Jag är lite nyfiken. När känner ni av en andlig närvaron som tydligast? På dagen, kvällen eller natten?
Jag har insett att för mig är det tydligast på kvällen, speciellt när jag är själv hemma. Jag har varit ensam nu i en vecka eftersom min son och hans pappa är bortrest. Kan lugnt påstå att det har varit ganska "livat" här på den punkten.
I onsdags var det nog värst. Fick nästan panik och kunde för allt i världen inte förstå varför någon verkade så upprörd eller frustrerad. Men så började jag skriva på mina böcker och det hela lugnade ned sig. Tror ni någon försökte säga mig något? hehe.
Jag försökte prata med denne någon igår kväll med hjälp av automatisk skrift. Fick tyvärr inte särskilt mycket till svar. Istället ritade denne någon små hjärtan. 
Vad spännande med dina besök som 'puschar på dig' att göra det som du i hjärtat vill göra - vilket jag utgår ifrån att ditt skrivande är. Och det verkar ju vara med kärlek som denne någon gör det. Jag tror att budskapet kom fram! :)
Jag har inte märkt att det är lättare eller svårare någon särskild tid på dygnet. Däremot så har lugn och ro stor betydelse för mig. Är det lugnt och jag är i ro så 'registrerar' jag spontan närvaro lättare. Jag upplever ofta energisensationer men 'viftar' förbi dem lätt annars, istället för att stanna upp o ta reda på vad det rör sig om.
Men allra lättast fungerar det om jag är trött! Om jag inte har sovit tillräckligt mycket… (Knäppt!)
Jag tar för givet att det har att göra med att min hjärna också är trött då - för trött för att orka spinna iväg en massa tankar som stör… (Hjärnan tystnar ju också om jag slappnar av eller mediterar mig till ro.)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Tror nog att ju lugnare och tystare det är i omgivningen ju lättare att förnimma en närvaro. Inte för att det är en viss tid utan som tex på natten när det är som mörkast, då är det lättare för det sinnet att komma till sin rätt.
Ingen speciell tid egentligen,lugnt vet jag inte om jag måste ha utan dom kommer och går när helst det passar:-)
Däremot så runt 02-03 är det lugnast att göra Shamanska ceremonier men annars så är det dygnet runt dom finns med.Att sen skiktet mellan världarna är som tunnast runt 03 gör det möjligt för dom som inte utvecklat detta att förnimma mer den tiden och kanske är det därför ceremonin för oss känns bra just då,både av lugnet och öppningen mellan dimmenssionerna.

De e i regel tydligast när man är som mest avkopplad. Där av oftast kväll/nätter. På dagarna skulle vi kanske avfärda många tecken.
I vårt hus börjar det i regel dra igång ganska exakt mellan halvåtta och åtta på kvällen när barnen lagt sig. Ett tag hände det alltid saker då som får amytville att blekna…
Alis volat propriis 
#1 Jag hoppas det.
För denne någon kan verkligen skrämma slag på mig ibland.
#3 Ja, det där har jag också hört talas om. dvs kl 3. Men vad beror det på?
#4 Vad för slags saker hände, om man får fråga? 

olustkänslor, konstiga vindpustar från alla håll, saker som rör sig, alla möjliga besökare otäckare än den andre, portaler var och varannan dag. manifestationer, saker som puttas på, de tar på en, mardrömmar, går på barnen så de lyft, gråtit eller haft mardrömmar. osv…
Vi bor vid en linje och den linjen harmer dragningskraft än många andra linjer och den sicksackar sig fram här. De som bor vid denna har mycket hemsökningar…
Grannen, en ensamstående pappa som aldrig riktigt trott på spöken, kom med gråten i halsen en dag hem till oss och var beredd o packa… Han kunde inte ens komma in i tvrummet utan blev "stoppad".
Nåja, listan kan göras lång! Det finns knappt inget som inte har hänt här så intet nytt under solen…
Alis volat propriis 
#6 Oj, jäklar! Och jag tycker att jag har problem.
Hur kommer det sig att ni fortfarande bor kvar om det är en sådan hög aktivitet där?

det går i perioder, men vi jobbar på det. ibland går det inte att bara löser saker övernatten. Det ska klaffa med allt. eftersom vi ser vad det är så är det inte samma rädsla som att bara leva i ett spökhus utan att veta…men jobbigt, och, nej hittills finns det inga skydd som håller en timme inte ens av "mäktiga höga" på andra sidan…
Vi har knappt anhöriga som vågar komma hit heller (från andra sidan) o de som lever tja, många blir sjuka eller får förhinder i sista minuten. Det e trist.
på dagarna är det som vilket hem som helst men så börjar det…
Alis volat propriis 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu har jag ju inte så mycket spökaktiviteter i min lya, men ibland så hörs lite märkliga knackningar, knäppningar, kalla vindpustar och närvarokänslor och detta sker mest på kvällen och den bästa tiden för mig att länka till andevärlden är också på kvällen. 
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Här hemma börjar det kännas av och hända saker när det mörknar utomhus…
Speciellt runt 1-3 nattetid… Då kan det bli riktigt påfrestande att vara vaken.
Eller om man sover så blir man lätt väckt… :/
http://www.eyeam.se