Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: chakran
Läst 7543 ggr
Ghosthunter
3

Öppna chakran snabbt?

Ni som öppnar era chakran och i synnerhet med att visualisera blommor. Jag undrar om man måste köra långsamt och öppna blad för blad på blomman eller kan man skynda på och öppna hela blomman på en gång?? Jag vill kunna öppna upp snabbt och det verkar som om det går att öppna snabbt, men jag är osäker ändå!!Obestämd

Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Mads
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag öppnar alltid snabbt, det bara blir så :)

Amor Vincit Omnia

sven-g
1

Detta med att öppna och att stänga är hjälp till att lära sig disiplin. Sånt sker helt av sig själv, när man så vill. Tycker det är märkligt att detta Asiatiska tänk är så vanligt.

millam
0

Jag behöver inte öppna alls, det går automatiskt, det räcker med att jag loggar in på iFokus..och det tror jag faktiskt gäller för dom flesta-

men stänger gör jag lite då och då, det hjälper dock inte länge. Men så fort jag upptäcker att jag mår konstigt e.d. är det dags att stänga igen!

JustMe08
0

Jag tycker att öppna upp och stänga är bra att kunna, men mest för att man ska lära sig stänga till ordentligt och inte gå öppen i tid och otid. Hur fort man öppnar upp är nog mest en träningssak egentligen. Jag känner i hela mig om jag är öppen eller stängd.

MVH  Mia

Medarbetare på Medialt I Fokus

"We are what we repeatedly do." /Aristoteles

[outgrundlig]
0

Ler lite när jag läser ditt inlägg då jag känner till lite av din utveckling nu Ghosten. Det du känner nu och upplever är att du börjat bli varmare i kläderna och det är just då som man kan uppleva detta som du känner…att det kan gå snabbare. Man är mera van och känner sig själv och vet mera om vad allt handlar om.

Det viktigaste för dig att veta är att det som du känner det skall du göra, för det är det som är mest rätt för dig här och nu. Tro alltid på dina egna känslor om saker och ting. I allt du gör. Det är då det leder emot en personlig utveckling.

Det finns inga regler för alla människor att följa mer än att man får väldigt bra starttips från alla goa som delar med sig, för att  kunna komma igång med sin mediala utveckling. Vi är alla olika. Så vi måste då senare följa vårt inre i vår utveckling tillsammans med andras erfarenheter för att kunna utvecklas. Men det vi känner inombords är det som är det som är.

Det du känner och anar är det rättaFlört

[GunillaF]
1

#0 Tänk bara "öppen/stängd" !Flört

Kerstina-61
0

#5 Så bra du formulerar Glad

Jag kommer så väl ihåg då jag gick min första utvecklingscirkel.
Vi hade ju lärt oss att öppna kronblad för kronblad….Jag tyckte det tog sån tid. Några gånger då vi skulle igång och jobba medialt så hade jag inte öppnat mina chakran (trodde jag i alla fall ;-)) så sa jag att jag var kissnödig å fort in på toaletten och blixtsnabbt så hade blombladen fått bli  strömbrytare. Jag tänkte blixtsnabbt vilka färger som skulle vara till rätt chakran…å stod där på toaletten nervös som sjutton. 

Man börjar ju med rotchakrat då man öppnar, så då blev det KLICK=rött, sedan KLICK-orange, KLICK- gult osv.
Då kände jag mig trygg att börja jobba efter denna procedur hahah
När jag stängde ned med strömbrytare fick jag sätta in en dimmer då rotchakrat aldrig ska vara helt stängt…så då kunde jag dimma ned den röda färgen Glad

Numera tänker jag inte alls då det sker automatiskt. Glad

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Hellas
0

Varför stressa, allt kommer i sinom tid och ja, i början behöver man nog köra den långsamma varianten.
Det är som Sven-G skriver, det handlar väldigt mycket om att lära sid diciplin.

Men när man väl känner igen känslan av varje chakra, hur det känns i öppet/nedtonat läge så börjar det även gå snabbare.

Idag har jag bara en knapp, av el. på fast det är som en automatisk rörelsedetektor tror jag :)
Det man gör är ju egentligen att öppna upp sitt ljus så att andevärlden ska se att butiken är öppen "Ljusbärare" syns på långa avstånd.
Jag har idag mitt ljus i magtrakten, när jag har tonat ner ljuset (stängt) så har jag dragit in det i min solarplexus.
När jag öppnar upp låter jag mitt ljus flöda så att det syns utanför min kropp.

Läs artikeln kring diciplin.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Ghosthunter
0

Ja, jag tror nog att man öppnar upp sig själv i olika situationer, men jag öppnar alltid upp mina chakran ändå för att vara på den säkra sidan. Men egentligen är det bara kronchakrat och tredje ögat som jag kan märka att det öppnas, särskilt kronchakrat, då liksom kliar det på skallen och ibland även i tredje ögat.

OG - Att lita på sina egna känslor är svårt för mig många gånger, för det smyger alltid in osäkerhet i nästan allt jag gör….på nåt vis vågar jag inte och det kanske beror på mitt dåliga självförtroende. Men när det gäller det mediala eller andliga så har mitt självförtroende ökat och verkar gå uppåt.Glad

Jag har börjat att alternera med att visualisera luckor istället…det går liksom snabbare att öppna en lucka än flera kronblad….men är lite osäker på att det funkarObestämd

Värmland"

[walkinbeauti]
0

Visst fungerar det Ghost och man ska använda det som känns lättast för en själv.Minns jag tragglat med den där lotusblomman men istället för att öppna upp busade hjärnan och stängde kronbladen så den var inte ämnad för mig.

Nu stänger jag av och öppnar upp när jag själv vill och det är så gott som alltid jag går öppen,blir det för påfrestande då bommar jag butiken en stundFlört

Tycker # 5 skrev så väldigt bra något att verkligen ta till sig Glad

Ghosthunter
0

WB - Ah, är det så enkelt? Jag har själv tänkt på att ibland vill inte kronbladen fällas ut riktigt och ibland går dom nästan tillbaka…trodde detta bara var en koncentartionsak..hjärnans hopkok!!

Jag har märkt många gånger att jag har tänkt på att allt är jättekomplicerat, när det i själva verket är enkelt!!Glad

Värmland"

Hellas
0

#11 Man kan ju även fundera på varför vissa chackra hjul är svårare att få igång än andra?
Periodvist har jag också svårt med en del chakran och det hör alltid ihop med mig som person.
Det är alltid viktigt att den personliga utvecklingen hänger med och är det så att det alltid er samma chackran som gärna vill vika tillbaka sig eller kanske är extremt svåra att stänga så är det bra att kanske bearbeta just det området chackrat står för.

Ps. Ett tag använde jag dörrar och vissa chakran fick jag låsa med nyckel :)

//Hellas

[Lady-Oona]
0

Hmmm…jag kan inte låta bli att kommentera, like it or not….men kära söta medvandrare det går inte att varken öppna eller stänga ett chakra, chakra är hjul som snurrar i olika hastigheter, kronchakrat snurrar snabbast och under fötterna långsammast, hastigheten beror på ljusets rörelse i chakrat. Det här med att "öppna och stänga" är förmodligen en översättningsgroda sedan länge….att "öppna upp sig är att göra sig tillgänglig, mottaglig, känsligare, beredd, avslappnad, intuitiv, påslagen, och liknaden och att "stänga" är samma sak fast andra hållet….ej mottaglig, mindre känslig, osv.  men det innebär inte att man stänger sitt chakra för gjorde du verkligen det så dör man…chakrana är kopplade till vitala kroppsfunktioner och de kan man inte och ska absolut inte stänga ner….men de kan bli överladdade, och då behövs det en urladdning inte en avstängning och att ladda ur går bra genom t.ex avslappning, visualisering, associering

Ja det var mina lärdommar om nervtrådarna till våra chakran. Det vi idag vanligtvis lär oss imoderna böcker om chakras är inte särskillt gammalt och en del är rena raman nonsens. tyvärr.

Du behöver inte oroa dig för att stänga och öppna , det handlar om mentala tillstånd, kunskaper och energiträning och du kan redan massor av det.

Ghosthunter
0

Lady-Oona - Och hur vet du det? Varför håller man på med att öppna/stänga chakran då? Detta är ju något de flesta gör på kurser, cirklar och i privata sammanhang!!Tungan ute

Värmland"

[outgrundlig]
0

#14 Det Oona säger är lite det jag menar….det finns goda råd i början som hjälper en att komma igång i sin mediala utveckling men den övergår i att man lyssnar på sin egen röst inom sig. Där vet man slutligen av sig själv om man är beredd eller inte på att ta emot från andra sidan.

Råden man får är både bra och dåliga och det är då du bör lyssna till din egen röst. Även om du är osäker så tillhör det din utveckling just nu att fråga denna fråga och sålla bland svaren du får och ta till dig det du känner passar med din inre röstGlad

Hellas
0

Jag håller med Oona jag med, det jag egentligen tror man skapar genom att öppna blommor och fokusera på en sak i taget är  en ritual som syftar till att sätta dig som individ i rätt mental stämning.

Man programmerar in hur sinnet ska vara balanserat i "öppet" resp. "stängt" tillstånd.
Att traggla med blommor och dörrar syftar även till att stilla sig och verkligen tvinga sig själv till fokusering och tålamod.

Men i själva verket så är det inte frågan om att vara "Öppen" och "Stängd".
Chackran består av hjul som snurrar i olika hastigheter.

Jag har skrivit om det väldigt ovetenskapligt i Artikeln "Diciplinera dig" som jag tipsade om tidigare i den här tråden.
Det är så jag själv upplever det hela men som även Outgrundlig skriver, man måste hitta sin egna väg i djungeln och fram till att man funnit den så blir det ett litet sökande.

Orden Öppen och Stängd är ganska felaktigt använda då det inte alls handlar om det.

//Hellas

sven-g
0

Håller med Ona och Hellas, men tilllägger det går aldrig att stänga sig men man kan tilllåta sig att ta in mer eller mindre. Om man nu använder sig av tänket att stänga in sig i en bubbla, allt man kan använda sig till hjälp om det nu är kronblad eller knappar eller vad som helst.

Kom ihåg det är bara du som kan stänga, och för det mesta är det så att man är nyfiken från början, och har alla sensorerna i avkännings läge. Detta har inget med dom sk hjälpmedel som används, utan dom övningarna är disiplins övningar, det är enbart du som bestämmer.

Direkt du känner dej nyfiken är du fullt motaglig, och så som min morfar brukade säga.

Direkt du tänker eller pratar om dom, så kommer dom.

Så den enda möjligheten att vara fri från dessa energier är att inte tänka eller prata eller på annat sätt vara i ett mottagar läge.

Då är meditations övningar och andra typer av övningar till hjälp, att lära sig själv att det är bara jag som bestämmer.

Elpida
0

Jag skrattar lite för mig själv för jag har haft samma funderingar som du Ghosten. Jag hör rösten från cd:n… "open your flower, petal by petal.." Poff!!!! Så hade mina blommor öppnat sig. Det tog så mycket energi att försöka styra dessa blomblad att jag missade resten kändes det som så jag la ner det! Jag försöker istället fokuser en stund på varje chakra och få "hjulen" att snurra och ge varje chakra lite *tid*. Detta mest för att balansera upp mig själv.. och jag är noll proffs på detta men det funkar för att komma ner i varv (åtminstone för mig!) Glad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Ghosthunter
0

Öppna och stänga eller inte öppna och stänga chakrorna spelar ju ingen roll så länge det fungerar.

Värmland"

Elpida
0

Glad#19 Precis, och alla fungerar vi ju olika. Alla hittar sitt eget sätt att komma i kontakt med sitt inre

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Jane-Lyzell
1

GH du måste förstå att alla dessa olika tekniker är just tekniker för att komma till rätt förändrat medvetande tillstånd!

en del behöver öppna blommor som en ritual andra inte - själv tillhör jag den senare ! Håller fullständigt med Oona - dina chackran öppnas när du föds och stängs då du dör -chakran är  lite som motorer för att kunna vara människa på jordenSkrattande

Det bästa är att "I feel god"………är rätta energin för mediumskap!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Lady-Oona]
0

Härligt att det kom igång en diskution om detta viktiga ämne…det finns så mycket onödigt i många utav de kurser och böcker som finns att tillgå. Mycket man lär sig är endast upprepningar av nåt som nån har sagt men det behöver inte vara korrekt för det.

#14,Hur jag vet detta? Efter 32 år i chakrabranchen så lär  man sig ett å annat och har praktiserat en hel del och fått undervisning från Andevärlden, vilket är för mig mycket mera värdefullt än vad en författare i mänsklig form någonsin kan erbjuda, så svårare än så är det inte.

För mig är det viktigt att ifrågasätta, pröva, omvärdera och praktisera om och om igen, lyssna innåt, lyssna till min Ledare, k'änna in resultatet och använda mig utav det tills det känna rätt men framförallt vart det leder mig och hur mitt arbete tas emot av andra sökare på mina föreläsningar, kurser, seanser osv….

Livet är ljuvligt och det ska aldrig stå stilla och när viljan inombords är full av kärlek och goodwill så behövs inte slentiranmässiga rutiner längre det sker i samma ögonblick som hjärtat öppnas och medkänslan föds gentemot en medmänniska.

Andevärlden vet att vi ibland behöver redskap, men det är endast redskap inget annat, de behöver inga hjälpmedel och inte vi heller när vi är redo och det är tillräckligt snabbt när hjärtat är öppet och villigt.

Ha det gott därute och njut av livet…och er själva