God Morgon
God morgon på er i vårt avlånga land
Idag börjar mitt nya liv,har bestämt att gå över till vegetarisk kost just för att jag har så svårt för denna djurslakt och hantering.Så nu blir det att mumsa grönt och målet är vegan men får börja sakteliga med det vegetariska köket.
Har försökt förr och efter någon vecka trillat tillbaka på kött men nu är jag mer insatt i att få i mig rätt mat så inte köttbegäret dyker upp igen.Håll tummarna att jag lyckas för djurens skull 
Ha en finfin dag där ute 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Då gratulerar jag dig WB till ditt nya köttfria liv! Jag är själv inte vegeterian men äter inte så särdeles mycket kött heller..
God morgon förresten!
Fortfarande vackert väder, även om det flaggades för ev regn till kvällen. Det får gärna regna och vattna naturen, men det behöver ju inte stanna så länge..
. Har just avnjutit två bicsotti som jag bakade igår och en kopp thé , otroligt gott! Nu ska det jobbas lite!
Önskar er en finfin torsdag.
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
God morgon.
Jag hoppas ni får en riktigt bra dag!
Go' Morron Walkinbeauti! Och Go'Morron alla andra som tittar in!
Lycka till med din vegetariska bana, Walkin! Jag håller tummarna för dig!
Jag har varit vegetarian i 20 år ca, men övergick till att äta djur igen för drygt ett år sedan. När jag provade på lågkolhydratkost, började jag som vegetarian och hittade en möjlighet att kolla vad jag får i mig av näring, vitaminer, mineraler, fett o d. Jag insåg att jag under alla dessa vegetariska år levt på undre kanten av svältbanan, utan att förstå det. Trots svältkost gick jag stadigt och snabbt upp i vikt. Vilket låter ologiskt, men är logiskt.
Jag har alltså inte varit tillräckligt angelägen om att kolla upp att jag får i mig det min kropp behöver. Medan jag provade denna nya kosthållning (lchf) så började jag försiktigt att äta djur igen. Det tog emot - eftersom jag i hela mitt liv haft ett starkt motstånd mot att äta 'våra vänner' och jag verkligen älskar vegetarisk kost. Men nu äter jag djur och lågkolhydratkost och min kropp mår så mycket bättre av det! Jag får ta det onda med det goda.
Det är alltså viktigt att hålla reda på att jag får tillräckligt mycket av alla ämnen kroppen behöver (vilket är en hel vetenskap… pusth…), särskilt om man då utesluter vissa näringskällor.
Lycka till med din Vegetariska kosthållning, Walkin! Men glöm inte att hålla koll på vad du får i dig.
Oj, sorry, vad långdragen jag blev - igen…
Ha en underbart härlig sommardag igen allihop! Med lite härliga svalkande vindar!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Tack för goda råd Andina och det är väl det jag faller på varje gång jag försöker bli vegetarian att något fattas i kroppen så åker köttbiten fram.Men nån gång ska det gå med lite envishet 
god middag - stort steg WB
och önskar dig lycka till ett gott råd är för att inte brister ska uppstå - trappa ned i 7 års perioder - sluta först med rött kött (nöt) och fläsk.
nästa period fågel
Nästa fisk
sen kan du bara äta grönt utan risker:-)))
Lycka till
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Tack för gott tips Jane,är nog så att lättast är att trappa ner men hoppas innerligt det inte tar 7 år 

det tar 21 år att bli ren:-)))
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Skrattar gott satt och räknade på dom 7 gånger fisk fågel och kött 21 år whow inte lite 
Får väl säga att om 21 år är jag vegetarian 

Ja, hörrninii, tålamod är en läxa de flesta av oss får öva på…
_
Man ska inte stressa - och allra särskilt inte med maten… Framtidsutsikter, framtidsutsikter…_
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing