Höghastighetssamhället
Hej på er…
Bekymrad över mig själv. Sist jag var här inne var någon gång i april och innan dess…vågar jag inte ens tänka på. Saknar "er" men ger mig ändå inte tid.
För en tid sedan drömde jag så starkt om min pappa som varit över sen -04 och jag vet att jag blev så glad över att träffa honom och hade så många frågor. Tar det som ett tecken på att jag måste lugna ner tempot en aning. Måste ge mig tid till meditation.
När satt jag ner senast och bara öppna upp mig och lät det vara ett flöde? Jag minns inte det heller. Jag känner själv hur intuitionen, magkänslan, intoning kring andra människor runt mig försvinner allt mer och så vill jag ju inte ha det.
Alla dessa måsten - å då ringer pappas ord som alltid sa till mig. Det finns inget man måste mer än att dö…
Men fungerar det att sätta sig med Iris Halls skiva och bara försvinna bort en timme när det fladdrar tusentals tankar och man känner sig stressad? Tja säger ni, det är ju då man behöver det som mest. Älskar den musiken som är på den skivan, att få öppna upp, känna av och landa behagligt i soffan.
Några dagar till sedan sommarlov, och så tänker man att då hinner man - allt! Då ska jag ge mig tiden
Bedrövliga jag! Slå mig lite på fingrarna så jag kommer till sans.
Hur gör ni när livet är så inrutat med allt som ska hinnas med och lite till, helst?
Men ett steg i rätt riktning är ju att jag är medveten om det och loggat in här och till med satt ord på det som är ett litet ok på mina axlar som verkligen skulle behöva en ordentlig massage för den delen. Bilen servar vi och lägger pengar på men vi är inte så duktiga på att serva oss själva. Jag är ett levande exempel på det.
Kramar till er
- Redigerat 2020-09-10 13:59 av Niklas
Jag gick in i väggen - så nu har jag suttit & tittat in i den i mer än tio år - pga en kropp som inget orkar, tinnitus m.m. & en skalle som blir yr av minsta stress & många sinnesintryck.
Alltså inget jag rekommenderar - så ta dig i kragen & prioritera din hälsa! 
Sortera rejält bland dina måsten! Lär dig säga ifrån!
/L
# 0 Välkommen tillbaka.Tänker på en artikel inne på healing,bryt mönster den kanske kan ge dig lite styrka på vägen.Just att bryta mönster gör att vi öppnar upp kommunikationen och får variation och på så sätt kan vi också reducera stressfaktorn.
Tycker andina förklarar så jättebra i den artiklen och är något vi alla kan ta till oss av.
Hoppas du kan varva ner.Meditation är ju alltid bra (säger hon som slarvar ständigt med den
) sen finns ju alla naturmöjligheter att bara gå ut i skog och mark och tillåta sig bara vara och på så sätt dra ner på stressen.Hitta något man tycker är avkopplande och ta sig tiden att låta sig göra detta det är väldigt helande.Sätten är många och viktigast är att finna det man som person trivs bäst med själv.

En bibellärare jag lyssnade till en gång sa något väldigt förnuftigt. "När det viktiga tar tiden ifrån det viktigaste, då är det viktiga inte viktigt längre." Det är en tanke jag ofta återvänder till.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#3 Tänkvärt verkligen…den ska jag lägga på minnet. Tack!
Kram
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Välkomen tillbaks - Ja diseplin är nog rätta ordet - du får avsätta tiden(tvinga dig själv, till en början) att sätta dig i meditation eller intoning till din guide/ledare - räcker med 10 minuter - det borde du få till
Fast ibland får man inse att livet kommer i mellan och ska så göra det med - och du har ju själv vetskapen om vad du behöver göra så lyssna på dig själv!
Lycka till!
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"