Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikettvägledning
Läst 1743 ggr
[Alenzi]
0

Utveckla sin "förmåga"?

Jag saxar här ett inlägg som jag tidigare skrev på övernaturligt.ifokus.. :o Känns som att det kanske platsar bättre här, så jag ger det ett nytt försök!

.. Det här känns superflummigt, jag är inte typen som är speciellt öppen med det här. Men jag har sedan barnsben "sett" saker. När jag var liten var jag, berättade mina föräldrar, vän med "pojken från gården". Jag envisades med att peka och visa på gården som den här pojken kom ifrån.. Det lustiga var ju förstås att där inte alls låg någon gård, men däremot visade det sig sedan när de undersökte saken att det just där legat en gård. Och så fortsatte det. Jag har kunnat beskriva möten med avlidna släktingar som jag aldrig träffat, och - oftast i Drömmar - pratat med människor. En gång pratade jag med en arg flicka som berättade om hur hon försökt få kontakt med en kille, genom att göra olika saker. Hon berättade om sin bakgrund, och berättade hur han varit elak och bett henne gå och till och med slagit näven i bordet. Jag talade om det för killen jag sov över hos, han blev lite blek för allt det lät väldigt, väldigt bekant för honom XD Han hade varit med om konstiga saker i sitt rum och känt sig besvärad av det, och till sist sagt åt på skarpen och slagit näven i bordet. Finns många fler exempel.

Sen har jag alltid varit riktigt känslig för närvaron av andra människor. För 5-6 år sedan flyttade jag i lägenhet, och det var en PLÅGA att känna alla dessa folk så nära inpå. Jag fick aldrig lugn, utan det var som att gå i ett konstant brus. Ser inte aura eller sånt som vissa påstår att de gör; det är mer som att jag känner av om det är någon disharmoni i folk.. Som om de vore ett maskineri där kugghjulen går snett.

Nu har jag undermedvetet lärt mig att stänga av. Jag störs inte längre av folk på samma sätt, men det tråkiga är att jag såklart inte är känslig på samma sätt heller, utan har blivit lite "numb", i brist på bättre ord. Dock händer det fortfarande ibland att det blir drömbesök.

Jag undrar om det finns något sätt att tygla det här, för som det är nu så är det någonting jag inte alls råder över - som är väldigt intensivt ibland för att sedan försvinna. Dessutom kan jag inte heller säkert veta vad som är vad, det är först när jag berättar för folk som det kommer fram att det antingen är någon de känt som jag har träffat eller som de också har känt av och som jag har snappat upp.. Hur vet man?

niclas-e
0

Hej Alenzi Jag tror inte det du upplever är så konstigt, eller flummigt, som du upplever det. Många människor har gjort liknande upplevelser. Du har en känslighet för energier som är större än medelsvenssons. Det kan verka skrämmande när man inte förstår det, och vet vad det är, men egentligen är det bara en del av verkligheten som vi inte talar så mycket om. Det du behöver lära dig, som du har insett, är att styra och använda den. Du behöver lära dig att stänga ner, så du slipper det ständiga bruset, och sen öppna upp igen när du vill ha kontakt. Finns det något medium i närheten som håller mediala cirklar kan det vara ett utmärkt ställe att börja sin träning på. När man kan träna "live" blir det en mycket snabbare respons på om man gör rätt, eller ej, än det blir via nätet. Finns det inga mediala kurser i din närhet får du fråga vidare så ska vi försöka hjälpa dig. /Niclas

[GunillaF]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej Alenzi och välkommen.

Du har fått bra så svar av Niclas redan.Glad Jag har inget att tillägga!Skrattande

Denna kommentar har tagits bort.
[Alenzi]
0

Hej och tack skall ni ha :)
.. Det hade bara varit så skönt om det var ett reglerat område, och man kunde slå upp licensierade medier i gula sidorna xD Som det är nu så skulle jag inte kunna veta huruvida det är någon hokuspokusmakare som utnyttjar min blåögda naivitet, eller om det är en genuint kunnig och duktig person man kan lita på.
Vart hittar man dem? Ibland har jag sett lappar i snabbköpet med tarotläggning och jag vet inte vad.. Då ryggar jag direkt, det kan väl inte vara så man hittar sin spirituella mentor.

Jag tror jag har lärt mig att stänga ner (eller jag vet inte helt om vi menar samma sak), men inte helt medvetet.. Det vill säga, när jag var liten/tidiga tonåren, hittade jag på en övning för att kunna få sova ifred - jag föreställde mig att jag slöt in mig i ett gyllene skal, och funkade det inte de första försöken så fortsatte jag tills det blev tyst. Tror kanske jag drar på mig mitt ägg helt automatiskt numera även om det nog är flera år sedan jag sist tänkte på det.
Men helt ärligt, jo, det här låter ju jättedumt.

Andina
0

Jag tror dock att "licensierade medier" kan vara lika osäkert… För vem som helst kan skapa en "licens" att dela ut till sina elever - det är inte mycket svårare än att dela ut det än ett diplom…  Vi, i "pappersexercisvärlden" har lite övertro på dessa termer… 
Egentligen är det väl, som ett välkänt medium här i Sverige sagt, endast Andevärlden som borde kunna licensiera!

(Inte heller jag har något att tillägga, du har fått så bra svar redan, tycker jag.)

Och du, nej, det låter inte alls dumt! Det låter väldigt vettigt! Det verkar som att du, när du var barn, lyssnade på ditt inre - så varför ska du inte göra det nu?

Välkommen förresten, önskar jag dig också!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[Alenzi]
0

Jag håller fullständigt med; det är ju det som är problemet! En tandläkare, till exempel, kan man ju utbilda och förse med de grundläggande kunskaperna, man kan teste hennes eller hans mätbara färdigheter - och som kvalitetsbevis förse denne med en licens :) Då vet man, som patient och kund, vad man har att vänta sig. Lite önsketänkning från min sida.

Nej, det kanske är det som är nyckeln.. Att försöka få tillbaka förtroendet för intuitionen, för jag antar den var det enda jag hade att gå efter när jag var liten.
Tycker det är så svårt att lyssna på sig själv i en hektisk vardag, med så mycket människor, elektriska prylar som väsnas, trafik, göromål och så vidare och så vidare. Hade nog behövt ta time-out och sitta i skogen ett par veckor. Det kanske är det jag skall! :)

Och tack :D

niclas-e
0

Exakt hur man gör när man stänger ner spelar inte så stor roll. Det finns flera sätt att göra det på, och ofta tror jag att vi vill göra det svårare och mer mystiskt än vad det är. Att tänka sig ett skal runt sig, som man stänger, fungerar säkert alldeles utmärkt. För att öppna upp igen kan du ju tänka dig att du öppnar skalet igen tex. Försök hitta din intuition igen och lyssna till den. Efter ett tag öppnar och stänger du automatiskt, det går liksom av sig självt.

Hellas
0

Då skriver jag i den här tråden med detsamma som i en annan tråd, det finns en artikel som handlar om att Disciplinera sig.
Där har jag beskrivit hur jag arbetar idag, sedan finns det massor med andra metoder men detta fungerar för mig.

Jag tycker det är viktigt att förstå hur andevärlden ser på oss och hur vi själva kan gära för att ge andevärlden rätt signaler, det är först då man verkligen kan börja känna att man kan styra upp sin medialitet och dagliga tillvaro.

http://medialt.ifokus.se/articles/4d713665b9cb46223904e71c-disciplinera-dig#articles-1

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Alenzi]
0

#8 Tack för länken, jag har skummat igenom den. Skall ta mig tid och läsa lite mer när jag blivit klar med inlämningar och så, såhär kan jag ju inte ha det.