Koma, dementa
Hur vanligt är det att få in människor som ligger i koma, är dementa när man gör en sittning??
Gjorde en sittning och en pojken kom fram och jag beskrev honom och fick höra att han ligger i koma. Hade även budskap till sittern.
Är det för att dom är både på andra sidan och här på jorden samtidigt??
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Inte så vanligt men det förekommer om det fins behov för det!
som svar på din sista fråga;
I koma beror på ,kan vara astral resa om personen vaknar till liv igen - annars ifrån andra sidan och då kommer han inte tillbaka till livet.
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Att befinna sig i koma och att vara dement är två helt olika tillstånd. Det finns därför inget generellt svar att ge eftersom det varierar från fall till fall.
Så ser jag på det hela.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
dement innebär en tillstånd då man är helt eller delvis omedveten om sin omgivningen.Oftas är det minnesfösämringar följer med denne enbart var i hjärnan skådan har skett.Jobbar lite med dimenta och kan lite med ämnet praktiskt…..
Har inte vart med om just den biten däremot har ju dom kommit igenom som legat i koma eller vart dementa innan sin fysiska död.
Går på Janes linje där med att ofta när kroppen är sjuk gör anden astrala resor,skillnaden är att anden kommer ner i kroppen igen om en komapatient tex vakanar upp ur koman.
Kroppen i ett sjukdomstillstånd är för anden ganska tung att vara i.Tex en nedsövd patient under operation där förekommer många astrala resor och berättelser om UKU.Det samband UKU har med sjukdom är att anden gärna då lämnar en tung jobbig plats eftersom anden alltid är ren frisk och fri.
Så själva sjukdomen har ju enbart med den fysiska biten att göra,anden blir ju aldrig sjuk utan behöver sin frihet för att eventuellt komma tillbaka i en kropp som tex vaknar ur koman och då vara stärkt med nya kraftladdade energier.
Fast jag aldig haft allvarliga sjukdomar så gör jag ofta astrala projektioner både under sömnen och vaket tillstånd när jag ligger sjuk,även fast jag är frisk.Att astralresa för mig är att hämta ny näring ny kraft oavsett jag ligger sjuk eller inte