Konstigt
Idag var jeg hos en dame, som driver med ängelveiledning. Hun ser hvilke engler guider og hjelpere som en person har rundt seg, og hun sa hun så mange omkring meg store engler som var over erkeenglene, og erkeengel michael…og at jesus stod meg ner. ingenting av dette fant jeg konstigt, men så sa hun noe som jeg syntes var veldig veldig konstigt. Hun sa at jeg på den andre siden var en engel selv……???? Hur kan det ha seg. Engler inkarnerer jo ikke, og jeg er da ikke så lik en engel, jeg har mine fel og mangler. Selvsagt skulle jeg bli stolt av å være en engel, men det går vel ikke ann???
Jag är väldigt skeptisk till allt och alla som säger sig se änglar då detta aldrig någonsin är bevisbart överhuvudtaaget.
Det är däremot spännande och intressant men jag själv tar allt sådant med en stor nypa salt.
Dessutom tycker jag det är helt fel att man som medium beskriver en persons guide och hjälpare om det inte är så att personen själv med stor säkerhet vet hur guiden ser ut och namnet på denne.
Anledningen är blandannat att det finns inga bevis alls, mediet kan fabulera precis vad som helst.
Dessutom ett Medium kan ha fel och talar man som Medium om för en person hur en guide ser ut så låser det personen /sittern från att verkligen se Guiden då den riktige kommer.
Sittern är så inställd på att guiden ska se ut på ett speciellt sätt att denne inte litar på sin egna upplevelse.
Men som sagt, det är ändå intressant de som säger sig ha möten med änglar och jag hoppas så att de verkligen ser på riktigt och att jag själv enbart är onödigt skeptisk.
Kram och tack för att du ville berätta
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Glömde, jag tror inte heller att en människa kan inkarnera till ängel
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Tycker Hellas skrivit så bra och jag är också ifrågasättande när medium enbart tar upp Guider eller Änglar.Visst att dom kommer till oss vid en sittning är inget konstigt men då kommer dom med råd om olika situationer vi känner igen.Brukar själv när jag går på sittning hos en tjej som jag litar på be om just andlig vägledning men hon kan sin sak och det hon säger om min guide stämmer klockrent men då har jag själv bett om det och dom anhöriga brukar få maka på sig men detta gör jag enbart för min egen bekräftelses skull 
Tycker en sittning ska gå ut på mer bevis om kontakt med anhöriga, en guide tex kan vem som helst sitta och säga :du har en man med dig han är 180 cm med lockigt mörkt hår,bodde i Irsael osv osv det blir inte helt trovärdigt.Men låta dom komma till tals om sånt som vi behöver vägledning i ser jag inget fel med men mer bevisföring från anhöriga då har man en bra sittning.
Samtidigt när jag läser ditt inlägg så får jag känslan av att det för dig kändes bra och rätt gå på den känslan för du själv vet bäst inom dig,din ande vet och ger dig rätt och fel känslor det kan ingen annan varken säga bu eller bä om .
Ofta får jag just guidefrågor om vilka folk har med sig,namn ålder och vart dom kommer ifrån.Har fått många pm och jag brukar alltid säga att inom dig finns svaret och vid flera tillfällen har jag tillsammans med den som pmat kunnat guida personen att våga lita på sitt inre och vad den fått till sig.
Seanst igår var den en trevlig ung kille som ville bolla namnet på sin guide och han hade fått till sig ett namn på kvällen innan och ville höra med mig om jag kunde få samma namn.Min första känsla där var att han hade redan rätt namn och jag fick bekräftelse från min guide att det stämde klockrent och skulle därför inte gå in och eventuellt förvirra med ett namn som inte alls stämmer så jag pmar honom tillbaka och säger vad min guide sagt att han redan har namnet.Sen skriver han namnet i ett nytt pm och till min härliga förvåning stämde detta namn så bra med den symbol som kom till mig under dagen men jag tolkade inte symbolspråket inte förrän han sa sin guides namn då var det klockrent och här ser man han visste sin guides namn och att den symbol som kom till mig stog så nära och nästan hade lika namn blev en bekräftelse för honom att han själv är öppen och kan ta reda på vem han har med sig och att kommunikationen redan finns och har funnits sedan den dagen vi föddes.
Jag blev imponerad måste jag säga så klockrent och en ung kille med en enormt stor medial gåva,jag gick och smålog hela dagen för det var en sån härlig upplevelse något han själv kunde få fram namnet på sin guide.
Så vägledning att kunna och våga känna in brukar jag ge men aldrig att jag säger vem och vad dom heter det finns där inom oss men kan behöva lirkas fram med vägledande ord tips på hur vi vågar lyssna och ta till oss det våra guder förmedlar.
Viktigast av allt är hur du själv upplevde detta mötet och om det känns rätt för dig och det här med att Änglarna inkarnerar det köper inte jag men jag kan ju ha fel det är bara som jag tror och har hört många andra som är proffsiga säga och även där fick du en känsla av att det inte stämde så mitt tips gå på din inre känsla den ger många svar.
Kram på dig 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nei, problemet er at det ikke kjentes rett, kun den første biten
Når hun begynte å snakke om at jeg ikke hadde levd på jorden før, og fordi jeg egentlig var en engel….så kjentes det ut som dette bare var svindel
Jag tycker du har fått jättebra svar i denna tråd!
Jag är inte heller förtjust i att många så gärna vill berätta om andras guider - och likaså tidigare liv. Det bästa sättet att känna att det ligger en sanning i information om de 'tingen' är att få till sig svaren själv.
Jag får också ofta frågan om just guider och tidigare liv - men jag rekommenderar dem själva att söka svaret inom sig - genom meditation, Drömmar, hypnos, eller bara ställa frågor, o s v, m m.
När jag var ung kunde jag fråga nå't medium också - och jag har haft många som kommit fram till mig spontant för att berätta om mina tidigare liv och guider. (Vet inte varför de velat göra det.) Men jag har inte kunnat ta till mig vad de sagt - inte ens när de berättat samma saker för mig…
Särskilt som allting som 'man' får till sig är en tolkning - som sedan mottagaren också tolkar…
Jag förstår ditt tvivel, Ellen1960…
Betr änglar, och deras reinkarneringar - där känner jag som Hellas, men lämnar det öppet, utifall det ligger en sanning i de slags påståenden…
(Jag hamnar återigen i tänket om att "allt tolkas"…)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
#2 - Vilken härlig bekräftelse du fick! Det är alltid lite extra roligt när bekräftelsen kommer som en överraskning, eller på ett lite speciellt sätt! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing