Woozy funderar igen
Efter lite händelser idag så började jag att fundera lite. Fundera på saker som jag aldrig sett nån annan fundera på, på tv, internet eller när man pratat med folk.
Jag ombads att titta på tre bilder medans jag pratade med "bilduppläggaren" på telefon. Jag råkade få väldigt bra feelings och alla tre bilderna råkade stämma med det jag sa till denne i telefonen.
Sen pratade vi om annat ett tag, då jag fick feelings och sa att nu kom det en ande in i rummet. Jag berättade lite om vilka feelings jag fick och hur jag blev påverkad (ej negativ felings). Den jag pratade med bad mig att försöka få en bokstav eller namnet på den ande som var här.
Eftersom de ggr jag råkat ha ganska bra träffsäkerhet kommer på kanske 1/10 av en sekund så kunde jag inte ge nån bokstav eller namn, för de hade ju inte "pluppat" upp. Jag hade yrsel och andra feelings, så jag la mig ned på soffan. Då hux flux så pluppar det korrekta namnet upp.
Då detta namn inte ens är svenskt, och jag t.o.m kunde bokstavera det så förstod jag ju att det inte kunde vara en slump precis.
Nåväl, åter till min fundering.
Hur kan JAG få feelings av en ande och berätta vilka åkommor denne ande hade som levande??? Jo, för att anden förmedlar detta. Låter ju ganska självklart eller hur? Men HUR förmedlar anden detta då? Det är där mina funderingar kommer in.
Det enda jag kommit fram till är att anden på nåt vänster har kontroll över cynapserna i hjärnan och skapar virtuella symptom.
Men hur???
Skulle denna teori stämma, så måste ju mänskligheten vara en amöba delat med två gällandes kontroll jämte andevärlden. Man kan ju börja undra hur underutvecklade vi levande egentligen är.
Följdfråga: Hur kan andar lära sig sånt här komplext system i princip på en gång de är på "rätt adress"? Eller är det som så att vi besitter möjligheten redan nu som levande att kunna styra en hel del utan att ens veta om det?
Anledningen till detta grubbleri är att anden som var här gav mig lite smärta på utsidan av vänster knä, och som levande hade denne ande ont just där.
Följdfråga 2: Om andar är så utvecklade så de går in och manipulerar våra hjärnor med diverse saker såsom smärtor etc, varför förstår de då inte när man vill vara ifred?
Jag fattar inte detta, gör ni?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
1. Du är för roligt 
2. ….och du säger att du inte har kontakt….
3. De där tankarna får vi nog fiffelura på under Forumträffen vid grillen 
4. Amöbor…..tja, vem vet, vi kanske styrs likt små kasperdockor.
Vi bara tror att det är vi själva som har all makt men i själva verket är det någon annan som låter oss tro att vi själva bestämmer 
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Tycker du jag är rolig med alla mina funderingar? 

Jag har nog så jag kan skriva en bok eller två… 
Kontakt å kontakt. Jag är oskyldig. Det är de som kommer… 
Självklart ska vi grilla å ha skoj sen.
Hoppas flera svarar denna tråden, för jag är grymt nyfiken. 
Svar på:
Följdfråga 2: Om andar är så utvecklade så de går in och manipulerar våra hjärnor med diverse saker såsom smärtor etc, varför förstår de då inte när man vill vara ifred?
Men Woozy, det vet du ju vad det beror på, jag skrev ju till och med en artikel på grund av att du inspirerade mig till det:
Det handlar om diciplin vilket är enormt svårt + att är man medialt öppen så tror jag själv inte att det helt går att avskärma sig.
Man kommer alltid bli störd, det gäller bara att nonchalera det.
Problemet med Diciplin är att vi är männskliga och en viktig del i vårt lärande redan från bäbistiden är att vi måste ha et stor portion av Nyfikenhet.
Utan det skulle vi aldrig växa ifrån Blöjstadiet.
Du kan anse dig vara hur diciplinerad som helst men så fort du ens tänker spöke eller du är på mediala hemsidor så är det kört.
//Hellas
Jag är väldigt disträ och glömsk… 
HelenaK
Följdfråga 3: Jag har faktiskt övat lite att läsa av på ett annat paranormalt forum ute i etern. När jag VILL, så får jag inte ett rätt, Men när jag INTE vill, så kan det pluppa upp. Hur förklarar man det?
Är man öppen så är man?
Nåt måste ha gått väldigt galet med navelsträngen när jag föddes…
Jag tror att man låser sig själv om man vill för mycket, det kommer in så många andra tankar vilket gör att man då blockerar sin sensitivitet.
Det bästa är att vara avslappnad.
Man kan ju då fråga sig hur man dels ska kunna uppnå att kunna styra det hela och inte tillåta spontana besök, samtidigt som man då låser sig?
Det är ju minst sagt motsägelsefullt, eller hur!
Men ett tips som jag själv använt mig mycket av är att verkligen lägga märke till hur jag mentalt fungerar då jag märker av andevärlden (spontant i ditt fall).
Känn efter hur du känner dig och försök minnas den känslan.
Nästa gång då du "vill" ta kontakt så plocka fram den känsla du tidigare haft då du vet att det har fungerat.
Men man ska även komma ihåg att det finns en anledning till att det hålls kurser och cirklar, det här är ingenting man bara lär sig över en natt utan det kräver väldigt mycket träning.
Har man en duktig mentor som kan ledsaga på ett bra sätt så ser den personen om man har kontakt eller inte och kan på så sätt bekräfta i efterhand om man fantiserat eller haft rätt.
//Hellas
Så du menar om man låser sig, så låser man ute informationen från andarna?
Isf så borde det alltså gå att hindra information även om man är öppen. Har aldrig tänkt så.. Nu väcktes än mer frågor… 
Jag visste att det inte bara fanns på/av.
Då behöver jag få kontroll på "låsningen" mao.
Tror du att det kan vara denna "låsning" (oavsett om jag är öppen) som hindrat mediala att tona in mig? Om detta skulle stämma, så har jag fått ett bra svar som jag velat ha lääänge.
Woozy, jag är själv rätt ny på den här banan och långt ifrån kunnig. Det jag själv märkt är att man kan stänga av sig, låsa sig som Helena och du resonerat lite om här innan.
Jag tror det ligger mycket i det som Helena tror jag det är, skriver i sin artikel, att andar ser oss när vi är oppna och då kommer de till oss, är vi iinte öppna kan de inte "komma åt" lika lätt.
Du kan helt klart lära dig att känna igen vem som kommer och om denne någon är god eller bra för dig och du kan när som helst säga åt de som kommer till dig vad du vill veta och inte.
I början när jag var öppen hade jag en kakafoni som babblade på i min skalle om allt och inget. Jag fick ryta till ett par gånger för att få de mest tröga att fatta att här är det JAG som styr och ställer med MITT liv och inget annat. Idag kan jag välja liiiite iaf vad jag ser, får jag veta saker jag inte vill veta så kan jag i bästa fall släppa det som om inget hänt. Men det är en process i sig som jag långt ifrån behärskar än.
Gillar ditt resonemang i denna tråd och tycker det är härligt med lite humor och självdistans i en djup själ.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Gillar ditt resonemang i denna tråd och tycker det är härligt med lite humor och självdistans i en djup själ.
Tack… 
Eftersom allt bara är teorier och ens egna "erfarenheter" så måste man kunna bolla frågor hit och dit. Det är ju klart att om många har liknande erfarenheter så blir det ju nåt slags facit eller vad man nu ska kalla det för.
Men jag tror fortfarande man kan vara öppen på två olika sätt. Det finns för många exempel som i mitt fall talar för det. Eller så är det ren skär okunskap från min sida. Jag kan ju bara tala för det jag varit med om, och vart.
Nåja, vi får som HelenaK sa, spåna vidare vid brasan sen i höst. 
Intrssanta tankegångar Woozy har inte tänkt så långt tidigare men det låter logiskt eftersom det är vår hjärna som skickar signalerna så borde andevärlden gå genom den.Lite mysigt att tänka på att dom fipplar med vår hjärna,många skulle nog finna det obehagligt men jag min lilla tok myser som en tomte av tanken.
Egenligen inte så konstigt av dom att tar vägen genom hjärnan för varje gång vi tex slår oss skickas en signal till hjärnan som uppfattar smärtan på sekunden.Lika så måste det vara om man känner smärta från en ande att signalen går till hjärnan och då upplever vi kännslan.
Svårt ämne men oj så intressant 
Det är bara lite funderingar man har fått genom saker som hänt. Det är ju kanske inte ens så det hela går till. Men å andra sidan så är det ganska intressant att byta tankar, ideér och teorier. Det är väl därför forum finns till antar jag. 
Fast jag måste villigt erkänna att det ibland blir lite väl djupa funderingar. 
# 11 Det känner jag igen mig i att ofta kunna gå så djupt att många inte hänger med alla gånger och speciellt då icke andliga personer.Men nu fick jag något nytt att klura på för tanken är intressant och på något vis måste ju hjärnan delta annars skulle vi inte kunna ta in en andes kännslor 
Jo det är ju så det logiska tänkandet funkar (iaf som levande).
Vissa tror att det har med auran att göra. Hade jag kunnat se auran (som många kan) så borde det ju gå att labba lite. Auran ändrar ju färg och storlek hela tiden sägs det. Borde ju gå att kunna se nåt mönster om auran får närkontakt med annan ande tycker man.
Men som sagt. Kan man inte se auran, så är det svårt att bilda sig nån uppfattning.

din skyddsängel tar del av din känslor, mer sammanlänkat. Går in o läser tankar är oartigt även om de hör våra "rop på hjälp" eller "böner" o hjälper oss ofta om de kan att lätta på känslor, ge trygghet etc…
Sedan är andra mer slutna och vissa går att läsa som öppna böcker…
Alis volat propriis 

Tyvärr kan inte svara på dina funderingar Woozy, men lika roligt o läsa varje gång vad du har för funderingar.. lite annorlunda synvikel på saker o ting än vad vi är vana vid, en frisk fläkt!
Glädjer mig att höra… 
Det du skriver om att höra bön etc, innebär ju som du säger att de går in i våra hjärnor och läser av. Eller, så sänder våra hjärnor ut frekvenser som "de" snappar upp?

snarare vad vi skickar för tankar. Som medial behöver du inte använda din fysiska mun till att tala med dem på andra sida. Så fungerar bönerna med att du "skickar" iväg dem…För dem blir det antingen som att vi skulle stå och prata med varandra eller som att du ringer en vän.
Alis volat propriis 
Ja, detta har jag också funderat mig gråhårig på. Hur kan de förmedla sina krämpor på ett sånt sätt att vi känner dem fysiskt?
När jag läser av en person, en bild eller ett föremål känner jag ofta vad personen känner/har känt i form av känslor och krämpor osv… Hur går det till då, undrar jag?
Är det egentligen samma metod vi använder? Vi läser av anden på samma sätt som vi läser av personer och föremål? Snappar upp energierna på något vis? En liten fundering…
Bra fråga.
Jag har jämfört lite hur olika "jobbar" och det verkar som de flesta inte riktigt vet hur det går till (vem vet det). Kan säga att senast igår så hade jag besök av minst två andar (kan ju inte detta så jag vet ej hur jag får informationen), men jag kände igen minst två olika feelings (huvudvärk) och jag tror inte det bara var en som gav mig det.
Sen så fick jag ont i höger fot, vid knölen, men något ovanför. Jag visste ju vad jag kände men visste inte vems krämpa jag kände. Så efter ca 10 min så frågade jag den personen som var i samma rum som mig om denna hade ont i höger fot. Denne frågade om jag kunde peka, och jag prickade klockrent in stället.
Hur det funkar? Inte en blekaste aning. Vet inte om det var nån ande som länkade vidare till mig eller inte. Vet bara vad jag kände och det stämde korrekt med den andres ställe och smärta.

jag vet att våra skyddsänglar har mer "band" kopplade till den de är "bundna" till just föra tt kunna finnas till i glädje och i sorg och hindra oss från att i vissa fall göra dumma saker etc. Men man kan lika gärna ha en släkting eller vän som har känt dig riktigt bra och vet hur du tänker etc. Men starka känslor "lyser" som en del på andra sidan livnär sig på…
Alis volat propriis 
Allt mediumskap sker/går via vår hjärna - medvetande till medvetande - finns ingen annan väg
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Så det innebär att min teori stämmer då? 
Japp!
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"