Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: off-topic
Läst 1249 ggr
Jane-Lyzell
0

Dr. Hahns blogg

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

http://roberthahn2011.wordpress.com/ 

Diet mot autism och ADHD

**Diet som metod för att behandla neurospsykiatriska störningar av typ autism har aktualiserats genom den dansk populärvetenskaplig bok Kärnfrisk familj (Bokförlaget Langensköld). Men vad säger vetenskapen om detta? Frågan diskuterades nyligen i en debattprogram i TV.
**

Marias autism
Men först måste jag berätta en egen historia. När det gäller autism är jag mer förälder än doktor. Jag och min fru Marie-Louise förstod att vår dotter Maria har autism när hon var 3 år gammal. Vi fick kontakt med den norske barnläkaren Karl Reichelt som hade en teori som går ut på att autistiska och överaktiva barn kan ha en ”läckande tarm” (leaky gut syndrome) vilket betyder……..

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[asamaria]
0

Helt lysandeGlad. Men så har ju Robert Hahn gått och kommit lite längre med sig själv som människa än de flesta doktorerGlad

millam
0

Har läst boken, båda deras böcker faktiskt. Det dom skriver ang. autism är mycket intressant, läste med stort intresse vad dom kommit fram till då jag själv har behov av dessa kunskaper..

Jane-Lyzell
0

Ja han är en doktor utöver det vanligaSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Skogshumblan
0

Ohh låter jätteintressant. Min son ska inom kort påbörja en utredning på BUP för misstänkt autism….

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

millam
0

Då rekommenderar verkligen o läsa den boken, jag kände igen mycket i min egen dotter, som dessutom bär samma namn som deras autistiska dotter..och lärde mig en hel del på köpet!! Det var ett tag sen, kanske dags för mig med o läsa om boken!