Kronchackrat- fontanellen
Är det en slump att kronchackrat sitter där stora fontanellen är på huvudet?
Vad jag är ute efter är att där skallbenet växer ihop är en av de känsligaste ställena på ett barns huvud. Har det med reinkarnation att göra?
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Jag läste för många år sedan att i takt med att fontanellen stängdes så stängdes även barnets spontana och naturliga förmåga att ha direktkontakt med andra sidan.
Jag hade faktiskt glömt bort det men när jag läste din fråga så ploppade det minnet upp.
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Åh okej så intressant!
Hörde av en medialt utbildad person att jag inte skulle hålla om mina barns huvud så som jag gjort, över skallbenet för då hindrar jag flödet. Hon öppnade mina ögon för hur mina barn reagerade när jag gjorde så, försökte komma undran. Hade aldrig tänkt på det:)
/ Skogshumblan
Du ska nog inte lyssna på vad alla "mediala" vräker ur sig, då kan det bli mycket tok. Det slutar väl med att vissa som lyssnar benhårt på dessa "kloka" ord, inte vill ha mössa på sitt barn… eller nästa steg, att de ska vara nakna så inte några chakran ska blockeras.
#3 Helt riktigt så bör man ta det mesta med en nypa salt och ibland mer än en nypa.
Det gäller inte bara vad de mediala "vräker" ur sig.
En stor portion sunt förnuft kommer man långt på.
Men, man ska man visst vara försiktig med området kring Fontanellen pga. att skallbenet inte växt ihop vilket gör att bäbisar är känsliga det sa läkarvården för 20 år sedan i alla fall.
Mina barn gillade, under det första tiden, inte att man drog mössor eller höll händerna runt deras huvuden men jag tror att det har med minnet av födantet att göra.
De borde ju ha alldeles färskt i minnet deras födelse som ju ska vara oerhört traumatisk och extremt trånga upplevelse (sägs det).
Vem sjutton vill bli påmind om det
!
//Hellas
Lugn, jag tar allt med en nypa grovsalt. Medialt eller ej:)
/ Skogshumblan
Men, man ska man visst vara försiktig med området kring Fontanellen pga. att skallbenet inte växt ihop vilket gör att bäbisar är känsliga det sa läkarvården för 20 år sedan i alla fall.
Ja, det låter logiskt att det är en rent fysiologisk anledning att vara försiktig.
Mina barn gillade, under det första tiden, inte att man drog mössor eller höll händerna runt deras huvuden men jag tror att det har med minnet av födantet att göra. De borde ju ha alldeles färskt i minnet deras födelse som ju ska vara oerhört traumatisk och extremt trånga upplevelse (sägs det).
Utan att veta, så känns det som att det inte finns någon anledning att tro att en outvecklad bebis skulle minnas födelsen bättre än vad vi gör… alltså inte alls. Sen kan det vara obekvämt eller irriterande rent allmänt att det händer konstiga grejer på ens huvud som man inte förstår, kan jag tänka mig.
Det kanske rent av är en förlösande känsla att födas, vem vet.
Gott att höra.
Skriv gärna från början vad du själv är tveksam till, så att du kan hjälpa andra oerfarna hungriga sökare att börja ifrågasätta vissa galna påståenden.
Helt klart ett av kroppens kännsligaste ställe- andligt eller fysiskt
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
#3 jo jeg lo gått da jeg leste dette
Alle må liksom bli nudister til slutt.
Det blir litt som noen vegetarianere som gir barn så mye honung at deres tender går helt i oppløsning
Jo vi har chakra men også hjerner å tenke med.
Jeg kjenner en som ble født med så stort åpning at hun måtte operere inn en plate der, eller hadde hun dødd.
I enkelte miljøer ville mann kanskje sagt at det skulle være slik, og at hun fikk folate jorden samme dag hun ble født
#6 underskatta inte kroppens förmåga att minnas….
Även om inte bebisen minns medvetet eftersom den inte har några ord för det, minns kroppen undermedvetet och via cellerna.
Intressant tanke med kronchakrat och fontanellen. Bäst är väl att vara väldigt försiktig och lyhört ödmjuk för sitt barns signaler.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
underskatta inte kroppens förmåga att minnas….
Även om inte bebisen minns medvetet eftersom den inte har några ord för det, minns kroppen undermedvetet och via cellerna.
Då borde väl vi vuxna också minnas undermedvetet och via cellerna???
#9, 10 Jag skapade en egen tråd om just medvetenheten minnen som ligger undermetvetet någonstans….eller kanske de inte gör det alls?
//Hellas
jag tror förresten inte att man hejdar flödet om man är försiktig och ödmjuk. Och givetvis kan man ha mössa på den lilla bebisens huvud!
Men förlossningen är en påfrestning på den lilla kroppen och det kan vara så att det stramar i hinnorna och vid skallen ben, därför som det små reagerar ibland.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen