Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikettfilm-tv
Läst 6958 ggr
[GunillaF]
0

"Det okända" 21.oo

I kväll TV4+

Del 6 av 11. Caroline Giertz tar hjälp av det holländska mediet Birkan Tore. De besöker Finsta gård utanför Norrtälje där den heliga Birgitta sägs vara född. De boende på gården har märkt av en obehaglig och påträngande närvaro. Birkan försöker ta reda på vad det är som rör sig i huset genom att använda en ovanlig metod där han tar kontakt med änglar

Dagens avsnitt och tidiga avsnitt kan man se på tv4 play

Ska bli intressant för att det är en ny medium med i kväll Birkan Tore som använder en metod tar kontakt med änglar

Playja
0

Ja.. det skall jag se!  Glad

Birkan Tore verkar va en sköning..  Skall bli intressant.

Såg några klipp på YouTube med honom och blev nyfiken samt kollade upp hans hemsida.  Han har ett "änglalikt" utseende (som jag tycker)  Flört

[GunillaF]
0

Japp, det blir spännande att se hur han arbetar.

[kvasthilda1972]
0

Ja kl 21 kommer jag att sitta fastklistrad vid tvn, jag jobbar ju också med ärkeänglarna Glad

[GunillaF]
0

Han imponerade på mig iaf. Mycket bra avsnitt. Kanske det bästa jag sett.

Playja
0

Fasen oxå.. missade Birkan. Såg till första reklampausen men lyckades somna under den och vaknade precis när programmet var slut. Obestämd

Ja ja.. får se reprisen på lördag efter mitt favoritprogram "Medium - sanning eller bluff?" (Kl.17.00) Glad

Indiania
0

Birkan var superbra och vilken energi och utstrålning han hade Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

Skogshumblan
0

Vilken kille! Jag blev helt golvad av hans sätt att vara, så genuin och humorn! Instämmer med att det var något utöver vad jag någonsin sett i dessa program!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[GunillaF]
0

Här kan ni se gårdagens avsnitt! Glad

Kerstina-61
0

Nu har jag tittat på gårdagens program.
Jag blev allt lite kär i Birkan ;-) Så söt Glad
men detta med änglar….vet inte vad jag ska tycka riktigt.
Inget jag är van att arbeta med på det viset. Vad säger ni andra?

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

[GunillaF]
0

#9 jag var inte heller van det men fick prova på i helgens kurs. Det var mycket intressant och starktKyss

millam
0

Tack Gunilla, ska titta på den senare idag!! Då behöver jag inte vänta på reprisen!

Pagan
0

Tyckte det var riktigt bra, han var ju änglalik själv Birkan. Verkade ha hjärtat med sig i allt.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Hellas
0

Jätteroligt att för en gångs skulle se ett annat arbetssätt än vad de "gamla vanliga" använder sig av.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
0

13 ja en liten ängel med ljusa lockarSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Skogshumblan
0

Jag var skeptiskt till hans ängla-prat innan men nu vill jag gärna veta mer om hans ängla-prat!

/ Skogshumblan

Jane-Lyzell
0

Jo karisma hadde han allt var lite kul att se hur alla flockades  - påminner om ärke engel mikaels dragningskraft i filmen med John Travolta som ärekeengeln!Skrattande

Skogshumblan
0

Haha han ser ut som en liten kerub! Och jag kan tänka mig att han var grymt duktig som balletdansör. Känns som att han en känsliget han döljer lite bakom sitt humoristiska sätt.

Jag måste också säga att jag gillade den mannen som de hjälpte, han verkar ha ett stort och genuint hjärta!

/ Skogshumblan

[dandamimm]
0

Han gav ett superpositivt intryck tycker jag. Hoppas han ska vara med fler gånger.

Roligt att se ett annat sätt att närma sig "problemet".

// Danda

Playja
0

Vad det var kul att se lite annat på det okända. Jag gillade Birkan som bara den.    (kunde inte hålla mig till reprisen på lördag, så jag såg på nätet. Tack GunillaF för länk)Skrattande

Enligt hans Fb sida så verkar det vara bara denna gång han medverkade men som jag uppfattade det så var han "sugen" att vara med flera ggr. Glad

[stblues35]
0

#19 Det är nog bara att bomba Det okända med att vi vill att han är med fler gånger!Glad Det var ett väldigt bra avsnitt tyckar jag..imponerad!

Jane-Lyzell
0

Var det någon mer en jag som la märke till svarta(gröna) tavlan , på väggen - vad som var ritat där? - var ganska koomiskt i ett sådant program!

[kvasthilda1972]
0

#21 det missade jag… Förvånad Berätta!!!

[GunillaF]
0

#21 Jaa, jag såg "den"! SkämsCoolSkrattande

Jane-Lyzell
0

21 FlörtSkäms

22 en erektions penis i ejukalation!

Kerstina-61
0

#24 hihihi…såg inte detta SkämsGlad Måste slå en koll SkämsFlört

[dandamimm]
0

Ja, det var lite konstigt att de låtit den vara kvar. Nån måste ju ha sett den, tänker jag.

//Danda

Jane-Lyzell
0

26 om inte annat retushera bort den - vid klippning hadde ju inte varit så dumt, eller komenterat en förklaring varför den fanns där? - såg makabert ut tycker jag!

[dandamimm]
0

Lite respektlöst var min reaktion… Vet inte om jag är lite gammeldags men det tog bort fokus en stund ifrån det som var det viktiga.

// Danda

Jane-Lyzell
0

28 samma här, tyckte det blev pinsamt oseriöst!

Kerstina-61
0

#27 Nämen herre gud…Skäms jag trodde det var lite mer…som konst,men det var ju en ritad bild, som någon gjort som kanske inte va så gammal, Men det måste de väl ha sett, de som var med i programmet.

[kvasthilda1972]
0

#24 oj då…! Ja det kunde dom väl ha tagit bort tycker jag…

Navajolady
0

Har äntligen sett inspelningen från i Måndags och ger tummen upp för Birkans arbetssätt och att han jobbar med änglarna visar bara att det finns dom som är i kontakt riktigt eftersom han lyckades så bra med reningen av huset.

Men "petternikklas" på tavlan var ju en flopp men dom har nog helt enkelt missat att den fanns i bild.Är väldigt gammaldags av mig och tyckte inte synen var trevlig men dom är ju ett seriöst program och hade dom lagt märke till det har dom nog tagit bort Herrn från tavlan.

chik
0

Lördag.I dag på kanal 4 plus så kommer reprisen på "Det okända.

O innan det så kommer ""

17:00 - 18:00

Medium - sanning eller bluff?

Del 7 av 8…….

Det programmet tycker jag är intressant o ger mig mycket..

Någon som ser det???

Lena.P är jag i verkliga livet.

Playja
0

"Medium - sanning eller bluff?"

Ja. chik..  jag kollar på det. Tycker det är kanonbra. Skrattande (se inlägg #5)

paolantz
0

Hej, är det någon som planerar delta av Birkans kurser i Östersund eller Stockholm?

chik
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Birka Tore..Den lille Manen är något av det största jag har set.( Ockej jag har inte set så mycket)

chik
0

Playja. Vad roligt att du med ser detta program. Det har ju gått för ut på TV men då hade jag inte tid o följa det…..

Woodo damen är ju inte o leka med..Hon njuter verkligen av att människor är lite rädda för henne…

Sen så tycker jag att man ser att vi verkar vara bra på något o då är vi supper på det området..( Mina tankar).

ja skall bli intressant o se vem som vinner…

Skogshumblan
0

Haha jag måste erkänna att jag har liiite svårt att ta honom på allvar på grund av hans uttal. Det blir lite som Martin Short i "brudens far"- filmerna.

Men när jag släpper de dumma tankarna blir jag bara så varm inombords. Han har så rätt. Dina tankar är dina ord/ dina ord är dina tankar.

Ska köra det som affirmation denna veckan " jag är vad mina tankar säger att jag är" och bara bomba med goda tankar. Snacka om utmaning för en som dejtat " Jante" sen barnsben men oj vad kul det ska bli!

Någon mer som är med på " bort med Jante-fjante"- tåget?

/ Skogshumblan

[kvasthilda1972]
0

Vill bara berätta att om i vill gå en kurs i att jobba med ärkeänglarna sk orackle messenger så finns det en kurs med Birkan Tore i Östersund den 1-3 april… Har just bokat in mig på den kursen…

Här hittar ni mer info…

Hellas
0

#39 Spännande, då måste du lova att skriva en artikel sedan om hur du hade det Tungan ute

//Hellas

Skogshumblan
0

Men så spännande! Hoppas kursen blir riktigt bra:)

/ Skogshumblan

[stblues35]
0

Ujuj hon kommer att bli en fullfjädrad ärkeängel meddelare min älskade lilla häxhilda!Glad

Navajolady
0

# 39 Kanonkul, ha det underbart trevligt Glad

chik
0

Kvasthilda.Vad intressant.O lycka till.O hoppas att vi får lite information av dig efter kursen.

[kvasthilda1972]
0

Ja ska försöka komma ihåg att skriva om det jag lärt mig Glad

paolantz
0

Jag har också bokat in mig på kursen med Birkan…vi ses där!Glad

Kerstina-61
0

#39 Wow…det ska bli spännande att höra sedan hur det var Glad

[kvasthilda1972]
0

#46 kul då ses vi där :)

Jane-Lyzell
0

46-0 48 en fråga????????

Vad kostar det? och vad är det som gör att ni vill gå på detta och träffa han?

Av ren nyfikenhet frågar jag!

Jane-Lyzell
0

Stämmer det att det kostar 4000kr utan boende och mat? eller inkluderar det boende och mat?

[kvasthilda1972]
0

Jane det stämmer att det kostar 4000 enbart kursen…

Det som får mig att gå är att jag själv jobbat med ärkeänglarna sen en tid tillbaka och vill bli ännu bättre på att ge budskap från dom till den som behöver det.

Sen gillar jag verkligen hans ödmjukhet, omtänksamhet och utstrålningGlad

Dessutom blir jag certifikerad och det kan jag behöva då jag vill starta eget en dag…

[GunillaF]
0

#51 Får man cert efter  en helg?

Jane-Lyzell
0

51 oj det var dyrt - med tanke på att du ska ha både boende och mat till det!

Men vad var det som jorde att du bestämde dig ? - var det för du såg han på TV?

Certifiering efter en helg , säger som Gunilla???

Hellas
0

Är det inte så att man ofta bestämmer sig för att det blir en så stark "måste" känsla? *hehe* jag har massamåstekänslor

//Hellas

[kvasthilda1972]
0

#53 nej det var långt innan jag såg honom på tv… jag har sett honom arbeta på youtube och testat själv hans råd framgångsrikt… Tror jag bestämde mig innan jul för detta…

Eftersom kraven idag säjer att man ska vara certifierat medium så tar jag chansen när den kommer… Vet inte hur han jobbar med detta än men jag litar på att jag får en god utbildning…

Det om dyr kurs kan ju bero på att min väninna som har företaget eternia var tvungen att hyra större lokal eftersom så många ville gå denna kurs, har själv kollat rumspriser på detta hotell och dom var rätt dyra… Lokaler är inte så lätt att få tag på i Östersund…

Det jag hoppas på är att tack vare denna kurs så kommer jag kunna hjälpa folk ännu bättre än nu.

Jane-Lyzell
0

55 Ursäkta min vän - men ett certifikat efter en helg - gäller nog inte som en garanti för cerifiering om du skulle arbeta på föreningar i landet som medium!(så du inte tror det certet ger dig vingar in)

Det kallas för intyg när man gått en helg!

Hur många ska gå på kursen då???

Den Lokal jag var i när jag var i Östersund var en fin lokal (Iogt-Nto) och rymmer ganska mycket personer! Och inte var det så dyrt heller!

[kvasthilda1972]
0

#56 jag har inte frågat hur många som kommer så jag har inte en aning…

Ha det fint vännen!!!

Jane-Lyzell
0

57 tycker du ska fråga hur många!

Jane-Lyzell
0

http://www.radioochtv.se/Documents/10-00750%20Beslut%20i%20granskningsn%C3%A4mnden.pdf

Trist när det blir så här - borde det okända tänka på innan det sänderRynkar på näsan

[kvasthilda1972]
0

#59 men det har inget med Birkan Tore att göra eller hur?

[outgrundlig]
0

WoW, så trevligt detta låter Kvasthilda, jag önskar dig en trevlig helg när du testar på detta.

Själv testade jag en helg med ett av våra kända svenska medium och jag blev nöjd. Hoppas även du blir det av detta.

Det är ju inte värre än att man kan ångra sig eller bara lovorda….ingenting är gratis idag, själv betalade jag 3000:- då…..o fick betala boende själv naturligtvis.

Såg programmet med Birkan och kan säga att jag smälte inför hans ödmjukhet och stil. Det tilltalade mitt hjärta enormt. Jag ser fram emot att höra om hur det har varit för er som bokat in er. Är bortrest just då ni går denna helgen men är tillbaka igen i mitten av april.

Kram o lycka till!! :)

[kvasthilda1972]
0

#61 tack vännen!!!  ha en trevlig helg nu!! :)

sven-g
0

Alltid kul att åka på kurs, men tyckte denna kurs var i dyraste laget, när en vecka på Arthur Findlay College  dvs 7 dagars kurs med flyg boende och mat inte går på det dubbla priset. Det sistnämda låter för mig, prisvärt. Det sista kostar ca inclusive allt ca 6500kr

chik
0

Ingen som såg på tv 4+ i dag kl 15,00.Medium sanning eller bluff.??

Var ju sista.Två kvar o Mickaella(Tror hon hete något sådant) Vad ju med bara 2poäng över Jacki..

[JohnHoudi]
0

Tycker det är synd att Det Okända inte gör dessa program seriöst.

Jag skulle vilja se mediet komma på platsen där det finns flera olika hus. Ett av dessa är hemsökta och det gäller för mediet att "känna av" vilket.

Sedan (och detta är det viktigaste och min största kritik mot Det Okända): Programledare Giertz ska inte närvara efter hon intervjuat familjen.

En ny programledare som är helt ovetande om vad som skett ska vara den som handhar mediet. Detsamma med kameracrewet: Samtliga ska bytas ut.

Familjen ska absolut inte närvara och alla bilder och extremt personliga saker ska tas bort.

DÅ skulle det vara kul att se vilka resultat mediet får. För det första att hitta rätt hus och sedan om de kan få ut lika mycket utan att läsa av Giertz, kameracrewet och familjen….
DESSUTOM skulle det vara kul att se råfilmen innan alla gissningar/felaktigheter från mediet klipps bort…. SOm alla vet kan man ta i stort sett vad som helst och klippa ihop det så att det låter som något helt annat och som passar in i programmet/filmens syfte.

Vad tror alla om detta?

millam
0

Du har en poäng där, JohnHoudi.. jag skulle också vilja se det så. För att bevisa så mycket det bara är möjligt..

Retar mig lite själv också på Giertz, men av andra skäl. Tycker dom dramatiserar händelserna alldeles enormt, man kunde ju ta det lite mera som en naturlig del av livet, lite mer med glimten i ögat, Tror inte jag sett henne le en enda gång..

Jane-Lyzell
0

65 här är vi överens johnSkrattande

Bara det att hemsökta hus är så ovanligt så det nästan inte existerar-(när vi talar om jordbundna andar som det kallas)

skulle inte bli mycket program då - då andarna oftast är personrelaterade!(nära o kära)

Att det kan plockas upp minnen ifrån människor som bott i husen - kallas för platsminnen - men det är ingen hemsökelse!

Vi kanske skulle göra film ihopFlört

sven-g
0

#65 Jag har en rå kopia hemma som jag fått, och den är på några timmars speltid. Tycker efter att sett denna att progammet inte gör saken trovärdigare, utan det som sägs i programmet är omtagningar. Och programmet är hopklipp inte alls i den ordning som saker sker, även de är efter konstruktioner som görs. Tycker även att personerna som har förhands information inte skulle få vara närvarande. Tycker även att två eller flera medium skulle testas på samma objekt. Tror att då faller 95% av de som kallas medium bort. Inte 100% som säkert JH tycker.

Jane-Lyzell
0

68 det är bara det att 100 medium kommer automatiskt plocka upp samma sak fast tolka det på 100 olika sett - för varige medium är dens egna indevid! med eget sinne och tolkningssätt!

[JohnHoudi]
0

Tack för din postning. Kull att du tycker så och håller med i min tankegång.

Tror att då faller 95% av de som kallas medium bort. Inte 100% som säkert JH tycker.

Oh, nej. Rena gissningar och warm reading gör att man alltid kan få "träffar". Sedan handlar det om tolkningar precis som Jane på #69 säger:

Det är bara det att 100 medium kommer automatiskt plocka upp samma sak fast tolka det på 100 olika sett - för varige medium är dens egna indevid! med eget sinne och tolkningssätt!

Fast OM man nu kunde prata med döda så borde väl alla medium få samma information och tolka det rätt? Annars skulle väl den döde säga till? Eller är det så att de som går till medium måste gå till 100 medium för att sammanställa den information som stämmer överens och få det rätt? Du undergräver medium nu, Jane. Hoppas du inser detta.

Neutralis
0

Vill bara berätta att om i vill gå en kurs i att jobba med ärkeänglarna sk orackle messenger så finns det en kurs med Birkan Tore i Östersund den 1-3 april… Har just bokat in mig på den kursen…

Öhh, inte för att vara kritisk… men hur lär man ut hur man jobbar med ärkeänglar, och framförallt hur är tanken att man ska jobba med dem till en klient?

Låter för mig som lättförtjänta pengar. Som lärare måste det vara världens enklaste kurs, då man bara kan säga: Nu har du kontakt med änglarna, eller nu fungerar det inte riktigt… en kurs till.

Förstår att många dras till området, eftersom vem som helst kan påstå sig vara i kontakt med ärkeänglar.Rynkar på näsan

sven-g
0

,Oh nej. Rena gissningar och warm reading gör att man alltid kan få "träffar". Sedan handlar det om tolkningar precis som Jane på #69 säger

Menar att få in sådana upplysningar som det är rent omöjligt att i förväg lista ut. Jag är helt säker på att det finns dom med den träffsäkerheten. Men dom är inte många. Skulle man testa fick man fram vilka.

Hellas
0

#65 John, Jag håller med dig till 100%

//Hellas

Jane-Lyzell
0

70

Det är bara det att 100 medium kommer automatiskt plocka upp samma sak fast tolka det på 100 olika sett - för varige medium är dens egna indevid! med eget sinne och tolkningssätt!

Fast OM man nu kunde prata med döda så borde väl alla medium få samma information och tolka det rätt? Annars skulle väl den döde säga till? Eller är det så att de som går till medium måste gå till 100 medium för att sammanställa den information som stämmer överens och få det rätt? Du undergräver medium nu, Jane. Hoppas du inser detta.

Ja samma information fast tolkade  utifrån mediumet på 100 olika sätt! om det är 100 medium!

mediumskap är ingen magi utan vetenskap i mina ögon - alltså inget paranormalt utan normalt! så nej jag undergräver inte medium - jag vill få alla förstå att det är synnerligen normalt kommunicera med andar - det är så enkelt så det blir svårt!

[JohnHoudi]
0

Menar att få in sådana upplysningar som det är rent omöjligt att i förväg lista ut. Jag är helt säker på att det finns dom med den träffsäkerheten. Men dom är inte många. Skulle man testa fick man fram vilka.

Upplysningar "som är rent omöjliga att i förväg lista ut" är antingen ren tur i gissningen eller warm- eller hot reading.
Då jag i utbildningssyfte orkat se Det Okända förvånas jag över hur otroligt generella "meddelanden" mediet får "från de döda". Det är aldrig något vitalt eller oerhört viktigt utan oftast liknannde som man kan läsa i Expressens horoskop.
Då ska vi ändå ha i åtanke allt det jag skrev i #65 vilket gör jobbet för vilket medium som helst väldigt enkelt OM mediet läste av folk i stället för hade kontakt med en död människa.

[JohnHoudi]
0

Ja samma information fast tolkade  utifrån mediumet på 100 olika sätt! om det är 100 medium!

Kan du då berätta varför man ska gå bara till ett medium om det är så här?
Jag tycker att det du skriver är ganska skrämmande och borde uppröra de som går till medium och betalar för det.
Då är det väl bättre att beställa tid hos en samtalsterapeut?

mediumskap är ingen magi utan vetenskap i mina ögon - alltså inget paranormalt utan normalt!

Nej, det är skillnad på vetenskap och egna anekdotiska upplevelser. Tyvärr är det så i dag att alla mysterium som fått en förklaring INTE har en paranormal förklaring. 
Men om du har något som jag missat och vill dela med dig gällande vetenskapliga vedertagna teser som är reproducerade och "pier reviewade" så får du gärna visa det.

så nej jag undergräver inte medium - jag vill få alla förstå att det är synnerligen normalt kommunicera med andar - det är så enkelt så det blir svårt!

Vad jag syftade på var det, som du sedan bekräftade, att 100 medium läser samma sak men tolkar det alla på sitt egna sätt.

Som jag skrev tidigare borde aldrig den andra sidan och anden godkänna att ett medium tolkar något som inte anden menade.

I klartext borde 100 medium kunna tolka samma ande på exakt samma sätt om det skulle vara någon sanning i detta med att prata med döda. Håller du inte med… egentligen?

Jane-Lyzell
0

76

Kan du då berätta varför man ska gå bara till ett medium om det är så här? Jag tycker att det du skriver är ganska skrämmande och borde uppröra de som går till medium och betalar för det. Då är det väl bättre att beställa tid hos en samtalsterapeut?

Ett medium är en medial person som satts sig själv i träning och utveckling för att förstå och kunna förmedla till andra människor - det är en konst att utöva sin gåva som vilket färdighet som helst!

Ett medium är även samtalsterapeft många gånger - så kombenationen där är bra!

Som jag skrev tidigare borde aldrig den andra sidan och anden godkänna att ett medium tolkar något som inte anden menade.

Här kan jag bara hålla med - kvaliteten idag är många gånger undermålig och inte andens ord som förmedlas 100 %, tyvärr!

Resten kan du läsa mina svar i andra tråden!

[JohnHoudi]
0

Ett medium är en medial person som satts sig själv i träning och utveckling för att förstå och kunna förmedla till andra människor - det är en konst att utöva sin gåva som vilket färdighet som helst!

Ja, att medium är mer en samtalsterapeut är det ingen tvivel om. Frågan är bara om hur utbildningen till samtasterapeut är inom mediumvärlden?
Att samtala med folk som har problem är inte bra för en outbildad. Är det då inte bättre att de går till en riktigt utbildad samtalsterapeut?

Här kan jag bara hålla med - kvaliteten idag är många gånger undermålig och inte andens ord som förmedlas 100 %, tyvärr!

Varför är det så? Du säger ju själv att det "är så enkelt"? Så många medium som det finns som säljer seanser och storseanser och mycket annat? Om man har verklig kontat med de döda så skulle de väl aldrig godkänna att mediet missuppfattar dem och sprider falska uppgifter?

Och om en person är i behov av en samtalsterapeut är det väl vansinnigt illa om de går till ett medium som inte kan förmedla vad anden säger på ett korrekt sätt?

Finns mycket här som aldrig ett medium tidigare erkänt. Jag tror att de flesta sätter saker i halsen när de läser vad du skriver, Jane.

Jag gillar din uppriktighet.

Jane-Lyzell
0

78

Ja, att medium är mer en samtalsterapeut är det ingen tvivel om. Frågan är bara om hur utbildningen till samtasterapeut är inom mediumvärlden? Att samtala med folk som har problem är inte bra för en outbildad. Är det då inte bättre att de går till en riktigt utbildad samtalsterapeut?

Förhoppningsvis har mediumet utvecklat sig både andligt och personligt och terapeftiskt innan det går ut och arbetar offentligt!

Fast långt ifrån alla har det med sig ! Håller med dig jätte viktigt då vi talar om terepeftiska biten - men det är ju inte riktigt det du ska göra som medium - gå in i terapi med din sitter - det ska man överlåta till proffetionella utövare - när det gäller det!

Varför är det så? Du säger ju själv att det "är så enkelt"? Så många medium som det finns som säljer seanser och storseanser och mycket annat? Om man har verklig kontat med de döda så skulle de väl aldrig godkänna att mediet missuppfattar dem och sprider falska uppgifter?

Jag har sakt det är så enkelt så det blir svårt - stor skillnad!

Sant andevärlden skulle inte godkänna falsk information !- men ett medium (mediumistisk) är också alltid psychic(avläsande av energi/medial)

Det är lättare för ett medium läsa av psychic en vad det är att hålla en länk till andevärlden!

så som svar på din fråga många medium läser psychic istället för mediiumistiskt! eller mer psychic en direkt ifrån anden, tyvärr och då blir det rappakalja!

Och om en person är i behov av en samtalsterapeut är det väl vansinnigt illa om de går till ett medium som inte kan förmedla vad anden säger på ett korrekt sätt?

Finns mycket här som aldrig ett medium tidigare erkänt. Jag tror att de flesta sätter saker i halsen när de läser vad du skriver, Jane.

Jag gillar din uppriktighet.

Tack - ja mediumskap är ingen akt av magi - även om det kan tyckas så när det sker mirkaler!

sven-g
0

Det är nog som så här. Det finns många sätt att tolka andevärden, och dom som är seriösa ger aldrig ett budskap innan anden är helt igenkänd. Det tror jag även Jane menar fast det krånglat till sig lite.

[JohnHoudi]
0

Det är nog som så här. Det finns många sätt att tolka andevärden, och dom som är seriösa ger aldrig ett budskap innan anden är helt igenkänd. Det tror jag även Jane menar fast det krånglat till sig lite.

Oj. Här öppnar du för att det finns oseriösa medium. Kan du utveckla detta?

Men om man tolkar andevärlden på olika sätt; hur kan man då påstå att det som sägs tolkas rätt? Vad har "andevärlden" att säga till om om et medium tolkar fel?

sven-g
0

Oj. Här öppnar du för att det finns oseriösa medium. Kan du utveckla detta?

Varför skulle alla vara seriösa, fast om du skulle vara läkare, var det väl inget kvitto på yrkesskicklighet, och ej heller att du var trovärdig. Utan bara någon är utbildad till, och har det som födkrok.

Men om man tolkar andevärlden på olika sätt; hur kan man då påstå att det som sägs tolkas rätt? Vad har "andevärlden" att säga till om om et medium tolkar fel?

Även om man tolkar på olika sätt kan man komma till samma resultat, om två olika bilar åker mot samma mål fast åker olika vägar bör dom komma till målet. Så med tolka kan menas olika arbetssätt.

Andevärden kan nog bli bra efterhängsna till man fattar vad dom menar.

[JohnHoudi]
0

Varför skulle alla vara seriösa, fast om du skulle vara läkare, var det väl inget kvitto på yrkesskicklighet, och ej heller att du var trovärdig. Utan bara någon är utbildad till, och har det som födkrok.

Förvisso. Men läkare är ju under uppsikt och är de oseriösa förlorar de sin legitimation. Finns det något liknande inom det mediala?
Jag vet att något liknande diskuterades gällande Anders Åkessons fusk.

Även om man tolkar på olika sätt kan man komma till samma resultat, om två olika bilar åker mot samma mål fast åker olika vägar bör dom komma till målet. Så med tolka kan menas olika arbetssätt.

Men kommer då sittern att tolka det på rätt sätt om olika vägar ges?

Andevärden kan nog bli bra efterhängsna till man fattar vad dom menar.

Då förstår jag inte hur man kan påstå att det tolkas olika och att olika medium verkligen säger olika saker när de har kontakt med samma ande?

Jane-Lyzell
0

John  hoppa inte på andra om mina formuleringar!

Har redan svarat dig om detta - alla medium har en hjärna där informationen går igenom utifrån olika sätt att individuellt plocka upp informationen - så blir tolkningarna utifrån mediumet självt - men det kommer vara samma information fast tolkat på flera olika sätt - så slutresultated blir den samma! fast i olka tappningar!

[JohnHoudi]
0

John  hoppa inte på andra om mina formuleringar!

Jag hoppar inte på någon. När ska en del av er se skillnad på "hoppa på" och ställa frågor?

Har redan svarat dig om detta - alla medium har en hjärna där informationen går igenom utifrån olika sätt att individuellt plocka upp informationen - så blir tolkningarna utifrån mediumet självt - men det kommer vara samma information fast tolkat på flera olika sätt - så slutresultated blir den samma! fast i olka tappningar!

Det du beskriver här är en omöjlighet.

sven-g
0

Men kommer då sittern att tolka det på rätt sätt om olika vägar ges?

Naturligtvis får sittern samma information fast den framförs på annat sätt.

Då förstår jag inte hur man kan påstå att det tolkas olika och att olika medium verkligen säger olika saker när de har kontakt med samma ande

Jag ger ett ex. Du och två andra ser en bilolycka, ni berättar det ni sett, detta blir ju aldrig berättat på samma sätt, för ni upplever samma sak, men återger den helt olikt varandra. Men ni beskriver en olycka, och samma olycka.

Jane-Lyzell
0

85 Nej ingen omäjlighet i våran mediala värlrd utan så det är!

Bra beskrivning Sveng - den gillar jag - kanske john förstår då!Flört

[JohnHoudi]
0

Naturligtvis får sittern samma information fast den framförs på annat sätt.

Då överlämnas ansvaret till sittern att själv tolka informationen. Korrekt?

Jag ger ett ex. Du och två andra ser en bilolycka, ni berättar det ni sett, detta blir ju aldrig berättat på samma sätt, för ni upplever samma sak, men återger den helt olikt varandra. Men ni beskriver en olycka, och samma olycka.

Njae, då innebär det att den som lyssnar på våra berättelser måste lägga en egen tolkning i det hela för att få en klar bild av det hela. Om båda sett exakt samma olycka så borde de kunna återge samma sak.
Om då, som vi diskuterade innan, en av oss är oseriös så läggs andra värderingar in i dennes berättelse som inte alls stämmer med verkligheten.

Som jag ser det innebär det att en sitter måste avverka flera medium för att få helheten då medium berättar saker på olika sätt (och ta med faktorn "oseriösa medium").
Är ni påstådda medium villiga att ta den risken? Risken är att medium kommer att skilja sig oerhört mellan varandra trots att de "pratar med samma ande" och folk kommer notera detta.

Jane: För att du ska se skillnaden:
Att skriva "Bra beskrivning Sveng - den gillar jag - kanske john förstår då!" DET är att hoppa på någon.

Jane-Lyzell
0

88 du verkar bli långrandig i detta JOhn - så kanske dags öppna en egen tråd i ämnet - då denna igentligem har med det okända att göra!

Och nej Det var inget påhop(din tolkning) det var befrielse då du inte verkar ta in det jag förklarat och Svens förklaring tyckte jag var bra - till omed ett barn kan förstå det!

[GunillaF]
0

#89 Det har jag väntat på länge. Att en tråd i ämnet ska göras alltså. För nu är vi långt ifrån vad mitt inlägg i #0 handlade om.

[JohnHoudi]
0

88 du verkar bli långrandig i detta JOhn - så kanske dags öppna en egen tråd i ämnet - då denna igentligem har med det okända att göra!

Eh, det har i högsta grad med Det Okända att göra.

Och nej Det var inget påhop(din tolkning) det var befrielse då du inte verkar ta in det jag förklarat och Svens förklaring tyckte jag var bra - till omed ett barn kan förstå det!

Jo, det var ett påhopp men det var, tyvärr, ingen bra förklaring Sven gav.

Handlar inte tråden om Det Okända? Om olika medium och deras sätt att förmedla vad som sägs till sittern i programmet?

sven-g
0

Då överlämnas ansvaret till sittern att själv tolka informationen. Korrekt

Detta var inte så nej, det är alltid den som får informationen som tolkar den. Och som ska klara av att framföra det h-n fått till sig.   Så sittern förstår.

Som jag ser det innebär det att en sitter måste avverka flera medium för att få helheten då medium berättar saker på olika sätt (och ta med faktorn "oseriösa medium").

Som alla varor, en bra vara säljer sig själv.

Slut tycker jag när jag vet att någon förstår men vill inte

Kaylee-Kez
0

Intressant att Houdi's kommentarer om det Ökända inte skulle vara "aktuellt i diskussionen" men änglakurssnacket om priser, logi och mat skulle alltså vara mer relevant?

[GunillaF]
0

#93 Håller med dig. Det är inte heller relevant, Jag (vi) skulle ha sagt till redan då och jag skulle inte ha frågat det jag frågade.

Vad tyckte du om just det här avsnittet av "Det okända" då?

Hellas
0

Jag väljer att låsa tråden då den börjat handla om annat än  Programmet "Det Okända" Del 6.

Jag var lite inne på att flytta alla era fina OT inlägg från den här tråden därför att inläggen i sig är intressanta men jag har varken tid eller ork just nu i alla fall.

//Hellas

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.
Inlägget är låst för nya kommentarer