Libyen!!!
Snälla ni som läser det här. Be en bön för Libyen. Telefonkontakten är bryten och Ghadaffi låter utländska legosoldater skjuta på folket från flygplan - det är så hemskt.
Be om beskydd åt människorna där och att mördandet upphör.
Ja det är fruktansvärt. Efter 40 års styre så visar diktatorn sitt rätta ansikte!
Fy fy!
Som tur är så finns det hjärta och hjärna bland dessa militärer som vägrar att utföra order.
Ja det är tur…Man får bara hoppas att det här löser sig snart. Ghaddaffi är en galning och han har sagt att om han tvingas lämna landet så ska han lämna det i totala ruiner.
Väst vill ha oljan det är därför man varit så tystlåten om denna hemska diktatur. Folk vågar inte nämna hans namn på gatan…men nu har de unga fått nog och ger sig ut på gatorna för att söka sina rättmätiga fri och rättigheter.
Jag har en nära vän som just i denna stund är så orolig för sin familj där nere - det går inte och ringa och på internet ser man alla dessa mobilfilmer med urskiljningslöst mördande av obeväpnande demonstranter.
Orsakverkan jag skrev inte denna tråd för att du skulle komma in och göra en diskussion om siarkonsten.
Det finns stunder då är inte läge för tjafs.
#3 Visa dessa människor lite respekt.
#0 Ska självklart sända ljus kärlek och böner till Libyens folk.
Tack Navajolady
Känner ni…hela jorden vibbrerar, förtryckarnas makt tas ifrån dom, med fredliga medel, och det ser ut att lyckas…
tro hopp och kärlek…
tro hopp och kärlek...
#0 Jag sänder kärlek och tänker på alla dessa människor! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
#9 Ja nåt är verkligen på gång, hoppas vi snart kan få leva i fred och frihet här i världen. Och att övergången inte blir för hård…det är där jag tror att nåden kommer in, våra egna hjärtans önskan…
#10 Tack Indiania. Jag tror verkligen på tankens kraft och på att den kan göra skillnad. Vi är ju alla ett när allt kommer kring…

SÅg just ett inslag på Aktuellt om en person som flytt och sa att detär samma som händer som i Egypten Tunisien …. och att det kommer att hända i alla länder i världen! Litet märkligt för han sa något mera som inte översattes?? Vi tror att vi lever i demokrati här men jag tror aytt många håler med att det finns orättvisor här med så kanske hela världen håler på att bli en bättre värld!
Här är orättvisan mer inbäddat gömd - förtrycket finns överallt, men människor börjar genomskåda tyrannen vilken form han än tar.
var hamnar dessa människor när dom dör? alltså tyranner, sadister osv.finns det olika dimensioner, eller? vad tror ni?
tro hopp och kärlek…
tro hopp och kärlek...