litteratur
Har ni några bra förslag på böcker. Behöver få lite inspiration. Både om meditation och Chakran alla förslag är av intresse
Vilken bra tråd, jag tror inte vi har haft en enda litteraturtråd på sajten sedan den startades
!
Jag ska kika i min lilla hylla och se vad jag inte har nedpackat :)
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Helena-K Tack jag har kikat runt en del men men man hittar ju en del länkar och man får mycket av att läsa era nya och äldre inlägg. Jag är en riktig bok mal men jag har inget om meditation osv. När man är så här ny med allt så vill man kunna förkovra sig då är det gott med en bra lättfattlig bok som man kan bläddra i och ta med sig.
Åhh, då det gäller meditationer har jag inga bra tips alls.
Jag tycker det finns så många bra vägledda meditationer att köpa och de ger otroligt mycket.
Man kan sedan diskutera och bolla med andra om vad man upplevt och på så sätt lära sig mer om sig själv och även om själva medialitetens öppnande.
Hoppas att någon annan kan ge dig bra tips!
//Hellas
Helena-K vad har du själv för favoriter i bok väg? Behöver inte vara meditation utan vad som helst.
Den sistnämda är en fantastisk bok som inte är skriven i syfte att utveckla sin medialitet men man får ändå så oerhört mycket ut av den.
Jag brukar säga att det är en bok som borde finnas i varje familjs hem, speciellt då man har barn.
Jag har utöver dessa Feng Shui böcker!
Jag läste mycket förr men idag känner jag att jag inte kan stå för de budskapen, det har tex. varit Betty Shine´s böcker.
Jag har även läst om Terry Evens resa och hur hans uppväxt var, jag minns inte namnet på den boken men den var intressant.
Jag hoppas att kanske Jane kan tipsa dig, hon har, tror jag, sveriges största bibliotekssamling av Spiritualistisk prosa.
Det är härligt att sitta i hennes bokrum och kika i bokskåpen där många eller kanske de flesta böckerna är originalutgåvor och har den där lite dammiga doften.
Jag är ju särskillt intresserad av Transmediumskapet så det finns en bok jag så innerligt gärna skulle vilja ha men jag minns inte namnet på den boken men Jane vet exakt vilken det är
!
//Hellas
Tack igen!
Då får jag hoppas att Jane har bra bok tips!

# 5 Undra om du menar boken Bergsmeditation av Terry,den var suverän och finns nog att tillgå på hans hemsida.En mediation som jag tycker är givande och bygger upp förtronedet för andligheten.Inte alls komlicerad men effektiv.
Andra författare jag personligen trivs med är bla Sylvia Browne Cassandra Eason Eckart Tolle och i flera av Sylvias böcker finns någon meditation,om än få så har jag sett någon där.
Både Sylvia och Cassandra har skrivit en uppsjö med böcker och kan vara vägledande när man är lite ny på området.Är en bokmal jag med tycker jag köper nya böcker varannan dag men dom räcker aldrig till och jag vill ha nya hela tiden.
Helena K just nu läser jag en bok om fysikt mediumskap,ska gå kurs hos Jane och en författare som heter Camilla Person reser till bla Arthur Findlay College och till Australien där hon får delta i både fysisk seans och trance.Den slutna kretsen heter den och finns på vattumannen.Har bara kommit halvägs men gillar den skarpt då resan är verklighet och visar på hur kännsligt fysiskt mediumskap är.Ville tipsa dig eftersom du som jag är för trancemedium och jag har fått blodad tand för fysiskt mediumskap som jag kommer lägga all min energi på framöver.Ska bli spännade resa att påbörja.En bok man knappt slutar läsa och ikväll läser jag ut den:-)) lägger in en bild på boken.

Vägledda meditationer.. mina favoriter, som bekant, samtliga cd:n av Sanaya Roman, det är 4 stycken cd-paket, varje paket innehåller 2-4 skivor, och är att betrakta lite som en kurs. Man kan lyssna på dem hur många ggr som helst, och varje gång upptäcker man nåt nytt..Finns enbart hos Vattumannen vad jag känner till.
Hans böcker är också att rekommendera, dock kan de vara lite tröglästa för varje mening är så full av visdom, att man får stanna upp och fundera över vad det är som sägs egentligen.
Vill man ha lättfattat, då är cd_n att föredra.
Tack allihop igen.
Jag fick lite tips av att läsa Indianias tråd också ni är så goa allihop.
millam tröglästa bäcker kan vara nog så bra dom med man kan läsa 2-3 ggr och ändå hitta något nytt