Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: medialitet
Läst 4715 ggr
Hellas
0

Vad är Medial utveckling?

Vad är egentligen medial utveckling, är den som du tänkt dig eller känns det svårt att greppa det hela?

Kan det vara så att ALLA, även skeptiker, på sätt och vis, utvecklas Medialt, utan att egentligen vara medvetna om det?

Upp till diskussion, spåna, tro och gissa för här finns det inga fel, det är endast våra egna blockeringar som hindrar våra tankegångar kring ämnet.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
0

Alla är mediala - även skeptiker - fast det kallar det intuition eller sunda förnuftetFlört

Ja alla utvecklas hela tiden mer eller mindre medvetet eller omedvetet - en ständig proces hos alla!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[GunillaR]
0

Min tanke och känsla är att vi utvecklas i den takt som vår själ vill. Precis som Jane tror jag också att det är en ständig process. Sen hur vi fångar upp det beror på vad vi behöver och är mogna till.

(någon som begrep detta svammel?)

Tungan ute

Hellas
0

#2 "Svammla" på, det kallas utveckling och visst förstår vi Skrattande

//Hellas

[GunillaR]
0

Kyss

sven-g
0

När man är ett med sig själv tycker jag man kommit långt i sin utveckling. Vi sitter fast i våra rollspel och klarar inte av att vara oss själva. Detta är märkligt när vi är så mycket bättre, om vi visade oss som den man föddes till att vara. Hur ska man till fullo känna andligheten när man har fullt upp att undertrycka sig själv. Jag vet att detta har med rädsla att göra.

Hellas
0

#5 Jag är inne på ditt spår också, våra rädslor för att inte våga vara oss själva är en viktig del att kunna lägga bakom sig men ack så svårt.

Medial utveckling började för mig med att utveckla min egna person, det var mycket gråt, skratt och även ilska som skulle spottas ut.
Besvikelser, osäkerhet, ja listan kan göras lång.
Men hela den resan har även gjort att jag idag förstår andra människor på ett helt annat sätt, jag förstår även mig själv och varför jag ibland agerar irrationellt eller kanske med ilska.

Jag minns då jag gått min första "riktiga" mediala utvecklingskurs på en helg så började helt plötsligt mina tårar rinna hejdlöst.
Allt var så vackert och för första gången på många år såg jag verkligen skönheten i min egna energi och framförallt skönheten i moder jord och allt levande.
Det är tufft att plocka ner sina skyddsbariärer man byggt upp sedan barnsben men när man börjar skala av skikt för skikt likt en löks olika lager så känns det som att en börda lättar och tvärt emot vad man kan tro så blir man starkare då man plockar bort skyddslagren.
De är ofta bara ett spel för gallerian och ger inte mer skydd än en liten såpbubbla.

//Hellas

sven-g
0

#6 Ni kvinnor har det svårare än män, att vara den ni är, fast männen har snart progamerats att vara lika. Reklamen är ofta riktad så att man ska känna missnöje med den man är. Vi är inte i behov att just vara någon annan, det som vi hela tiden blir fullmatade med. Vi kan inte vara lika som andra, vi är alla unika. Och det är en styrka om vi törs vara så. Men om vi inte gör så är vi svår styrda.

Hellas
0

#7 Så sant!

//Hellas

Mads
0

Jag tror inte att alla utvecklas medialt, för att utvecklas tror jag du behöver vara öppen för det. Många säkert men inte alla och inte alla skeptiker heller.

Jag tror att vi individuellt utvecklas när vi är redo för det helt enkelt och jag tror inte att alla är redo just i detta livet.

Amor Vincit Omnia

Marina2
0

Medial utveckling för mig är en pågende ständig process. Att släppa sina rädslor och att våga vara sig själv. Det är stort. Att gå in i sitt inre,bearbeta.

Navajolady
0

Tror alla har det mediala medfött sen väljer vi under livets gång om det är något som vi känner inom oss ska ut.Medial utveckling för mig har vart att få vara i harmoni med djur natur och andra människor.Vara den tokstolla jag är och släppa alla rädslor för vad andra tycker och tänker.

Vi kan inte vara alla tilllags utan måste få ge utlopp för den vi själva är inom oss  och omge oss med människor som älskar oss som vi är.Så länge man inte skadar någon annan tycker jag folk och fä får vara som dom är,det förgyller tillvaron att vi alla är olika och den här tokstollan hon har hört mycket fördomar i sina dar men genom min andlighet och mediala utveckling vågar jag ge av den tokstolla jag är,kärlek men lite smått tokig i Svenssons ögon är jag fast det bjuder jag gärna påFlört så länge jag har harmonin inom mig kan ingen välta omkull denna stollaGlad det är medial utveckling för mig och när jag nått fram till att vara bara mig själv kom resten med andlig kommunikation, bort med blockeringar och fram för andligt växande.

Skogshumblan
0

Jane & Gillas ord skriver jag under på.

Men jag tror inte alla är mediala på så sätt att de kan utveckla det, de har valt att inte göra så i planeringen av sitt liv. Så alla kan men alla gör det inte aktivt och särskilt mycket.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Hellas
0

Så fina intressanta tankar Skrattande!

//Hellas

Skogshumblan
0

Navajolady, om du är en stolla, så är du en härlig stolla i alla fall. Själv är jag enligt min son en tokig, knäpp men kärleksfull en. Sådå ärvi ju minst två iaf;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Navajolady
0

# 14 Glad tack det samma hoppas våra vägar möts någongång i verkligheten och inte bara bakom tangentbordetGlad

ellen1960
0

Nei, jeg tror ikke alle er mediale. Vi har fått utdelt forskjellige gaver, som vi skal forvalte. Noen er mediale andre gaver mer praktiske. Men vi bør alle utvikle de gaver vi har fått, på en måte som gavner fellesskapet