Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikettoff-topic
Läst 2080 ggr
[GunillaR]
0

OT - Orkan!

Usch, just nu rasar en storm med orkanvindar här i Malmö. Jag avskyr stormar. Jag är rädd och sitter och skakar som ett asplöv. Det är så ofantliga krafter i vindarna som inte just nu viskar, utan vrålar.

Jag har sett stora tak slitas av husen och veckla ihop sig som det vore aluminiumbitar.

Usch det blir inte mycket sova inatt.

Lynxx
0

Usch då!

Västkusten e väl ingen idealisk plats att bo på, om man plågas så av blåst :-/

/L

[GunillaR]
0

Jag bor i Malmö, så vi har fått smaka på en hel del stormar och orkaner. Stormen inatt hade samma styrka som Gudrun, men var mindre i omfång.

Det har blivit en del skador runt omkring här.

Men det var ju helt omöjligt att kunna sova i detta oljud. Halv fyra lyckads jag somna, då lugnade sig stormen också lite.

Det får bli en lugn dag Glad

Lynxx
0

Mm…Skåne fint som snus - men ett blåshål utan like :-/

/L

Hellas
0

Usch, det är otäckt med stormar och ingenting att leka med, jag förstår att du inte kunde sova speciellt bra.

kram

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

signemo
0

Oj vad det blåste. Jag gick upp vid tjugo över fem. Vaknade igen då och upptäckte att strömmen gått. Så jag steg upp.

Gick ut för att hämta tidningen, fy sjutton vad det blåste. Åkte oduschad till jobbet eftersom vi inte hat vatten när strömmen gått.

Härliga tiderGlad

Var rädda om varandra

[GunillaR]
0

Det är tydligen många som varit utan ström idag.

Det är otroligt så stora krafter där finns i naturen. Man är mycket liten när naturen spänner musklerna. Det har varit blåsigt idag men nu verkar det ha lugnat sig. Det är också stjärnklart nu så det verkar bli en lugn natt - skönt.

sven-g
0

Här där jag bor vindstilla  -12 kommer nyss utifrån. Och här blåser det sällan så hårt, trots att jag bor vid en sjö, bor i en dal med berg runt om.

Farwuq
0

Även jag - i Lund - åkte på en rejäl blåsning.

Tungan ute

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Hellas
0

Jag hoppas att Ni har det lite lugnare nu nere i södern och att elen kommit tillbaka.
Det är läskigt så beroende man blir av alla fasciliteter (stavas det så)

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Lynxx
0

Ja nu ere vår tur i mellansverige att få eländet - med massa snö & blåst…grrrr!

/L

[GunillaR]
0

Ja nu är det lugnt och skönt. Vi har haft två milda och fina dagar. Idag var det faktiskt riktig vårvärme i solen.

# 10 - Ja men vi är generösa här i södern, vi delar med oss Flört

Lynxx
0

#11 - Man tackar! :-/

/L