Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikettövningar
Läst 4799 ggr
Hellas
0

Symboltolkning

Det är en utmaning ibland att tolka de symboler man får till sig, de är inte alltid helt tydliga att förstå.
Dessutom, att en och samma symbol kan ha olika betydlese beroende på situation, känsla och sist men inte minst, beroende på vem som får symbolen, gör det inte lättare.

Förvirringen är därmed total….eller kanske inte!

Jag tror ju att de symboler jag får till mig är på just ett sådant sätt att jag ska kunna tolka dem på ett bra sätt.

Dessutom finns det förstås någon typ av "generell" tolkning som man kan hämta tips från om man nu skulle köra fast.

Det som är A och O är att man måste tänka utanför ramarna och ju äldre vi blir desto svårare är det.

Tänk er ett barns fantastiska möjlighet att se det möjliga i det omöjliga!
Ett vitt moln blir helt plötsligt en gräddig glass, en docka blri en bil och en blomma kan visst vara ett halsband!

Låt oss hjälpas åt att fantisera, släpp lös alla tankar och lek med orden!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Hellas
0

Jag börjar med att symbolfärgen "Gul"

Vad står gult för hos dig?

//Hellas

Hellas
0

På "Gul" svarar jag "Sol"

Vad står "symbolen "Sol" för hos dig?

//Hellas

Marina2
0

Värme

Indiania
0

Glädje

" Var nära naturen - var när dig själv "

[GunillaF]
0

Barn

Skogshumblan
0

Eufori, den där Sanna oförställda genuina lycka som barn visar.

Den står för solens underbart värmande strålar.

På alla sätt välbehag och positiva associationer för mig.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jane-Lyzell
0

Det här med symboler är lite knepigt för antar du menar då man tolkar till andevärlden eller psychic - symbolerna dina egna är dina att tolka om det  är riktat till dig själv, är det riktat till någon annan - så är det dens tolkning som ska in!

felet med andras tolkningar i tryck eller  annat - blir andras sanningar och tolkningar - vilket kan bli totalt fel! och man lever då en annan persons saning!

som ditt exempel med gult - våra andevänner vet vad vi själva symboliserar den gula färgen med - och det är just vår egen tolkninga av färgen de vill ge - finns ingen vitts med att ge färgen annars. Om det inte är så att vi ska ge färgen till någon annan - vilket då blir den personens tolkning av färgen !Skrattande

Därför brukar jag säga får man lätt upp färger lär er mer om dess betydelse för dig själv /utifrån dig själv/hur färgen käns etc….

Oj blev mycket på en enda liten gul färgKyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Skogshumblan
0

Jane-Lyzell. Ja precis det jag känner kring drömtydning och de bilder/ känslor etc  jag får till mig när jag ska "se" åt någon annan. De bilder jag får upp symboliserar ju något men vems är bilderna så att säga. mina eller den jag tolkar åt?
Väldigt spännande. Ska nog bokmärka det här och gå och "grunna " på det hela läääänge!

/ Skogshumblan

Jane-Lyzell
0

8 precis:-)))

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
0

#7 Självklart Jane är det vad tex. en färg betyder för oss själva  om vi får till oss färgenSkrattande!

//Hellas

Hellas
0

Jag fortsätter:

#6 Du skrev Eufori

och det skulle för mig betyda "pånyttfödelse".

som jag också skickar vidare till nästa inlägg:
Symbol:"pånyttfödelse"

//Hellas

Skogshumblan
0

eufori betyder enligt ne en upprymdhet, sorglöshet, känsla av allmänt välmående och en glädje utöver det vanliga grundläggande glada så att säga.

Det är den betydelsen jag lägger bakom ordet också:)

/ Skogshumblan

[GunillaF]
0

pånyttfödelse svarar jag Blomma.

Vad står symbolen Blomma för hos dig?

Skogshumblan
0

Pånyttfödelse betyder för mig att man går in i något nytt, en fas i livet, nystart av något eller i all sin enkla mening återfödas i den mening att ens själ går in i en ny kropp.

Blomma står för mig för olika saker men just ordet blomma är något skört, starkt och vackert förgängligt.

/ Skogshumblan

Hellas
0

#14 Skogshumbla, Du ger mig Blomma som symbol.

Eftersom jag inte vet vilken blomma eller färg det är så får jag göra en lite vidare tolkning av vad blomma, för mig, betyder.

Blomma = Styrka, Kraft jag ser framför mig att en blomma kan lyfta en sådan där tyngdlyftargrej, en stång med två jättetunga svarta klot i vardera ände.

Så jag ger nästa person en stång med två svarta runda tyngder som symbol.
På vardera rund kula står det siffran 2

Beskriv hur du tolkar tyngden med siffran två och ge sedan nästa person en ny symbol att tolka!

//Hellas

Skogshumblan
0

Ähh okej, jag tror jag hänger med nu, tack Helena:)

På din stång med svarta runda tyngder med siffran två på säger jag lättviktshantel.

/ Skogshumblan

sven-g
0

En symbol i sig själv betyder inget för mig, det är den känslan av symbolen som är det tolkningen bygger på. Så om samma symbol visas vid 50 tillfällen blir det olika resultat av det var gång. Vi är olika i detta vissa får mer känslor av färger andra av symboler.

[GunillaF]
0

#16 På "lättviktshandel" svarar jag en tom påse.

Vad står "symbolen" tom påse" för hos dig?

Skogshumblan
0

Något man kan fylla så möjlighet är ordet!

/ Skogshumblan

Indiania
0

möjlighet svarar jag en lösnig.

Vad står symbolen " en  lösning" för hos dig?

" Var nära naturen - var när dig själv "

Marina2
0

20# en utväg.