Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: övriga-mediala-områden
Läst 4554 ggr
Hellas
0

Hur drömmer du?

Svartvitt, Färgsprakande, stillbilder eller som en gammal VHS film Flört!

Drömmar äv viktigt eftersom vi där kan bearbeta upplevelser vi varit med om och även finna lösningar.

Minns du dina Drömmar eller är de som ett töcken?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[GunillaF]
0

Jag minns nästan aldrig några Drömmar nu för tiden. Saknar det verkligen. Men de jag minns är i färg.

Skogshumblan
0

Har två sorters Drömmar, de som "bara blir" och inte har någon större mening eller budskap till mig, de glömmer jag lika fort som jag vaknat.

Sen har vi de som vill säga något. De är i färg, ofta väldigt påtagligt verkliga, ibland så jag hör röster, känner känslor och så levande att jag tror jag är vaken. De gånger jag drömmer så levande vet jag att mitt liv vill mig något några få av dessa Drömmar minns jag åratals efter de drömdes.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Lynxx
0

När ja var sämre/riktigt dålig så mindes ja dem inte alls, men å andra sida sov jag inte på ett helt år.

Sedan svartvitt - mest mardrömmar - som till en början handlade om hur jag dog på olika sätt (vaknade alltid i dödsögonblicket) - sedan hur jag dödade andra - tills sist såg på när andra blev dödade.

Numera i färg.

En period hade jag en återkommande dröm om att jag var i en stad, där husen var av den typen som fanns förr - små, trånga ruckliga trähus. Men det fanns ingen fri sikt elr gator - utan det var bara trånga passager som var omslutna av höga plank, som gjorde att jag inte kunde orientera mig - utan irrade kring & letade efter en utgång - för att komma därifrån (elr nått sådant?)

I natt var det en ganska blodig dröm - som till sist visade sig vara en filminspelning - där människor dödades en efter en - av ett par riktigt udda typer (äldre man, typ M v Sydow - ung späd liten kvinna som påminde om My i Mumintrollen - fast med kort svart pageklippt hår) - som gjorde inbrott i en fashionabel gammal villa - i jakt på en jättesumma. Sedan hade vi en fest i huset när inspelningen var klar.

/L

sven-g
0

När jag kommer ihåg mina Drömmar blir det som om det varit verklighet med alla sinnen påkopplade. Men det brukar vara önske Drömmar till ca 80%.

Hellas
0

Brukar ni skriva ner drömmarna, själv hade jag en ambition att göra det men jag glömde bort 96% av det jag drömt så det var ingen idé.
Annars är det något som jag brukar råda andra Tungan ute!

De Drömmar jag minns är klardrömmarna och dessa brukar vara viktiga och återkommande ända tills jag förstått vad de innebär.
Jag drömmer doch inga sanndrömmar tack och lov.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[GunillaF]
0

Sedan jag började Janes cirkel har jag skrivit ner de få jag kommer ihåg. Sedan försöker jag tolka dem.

Skogshumblan
0

Nä, jag har märkt att jag inte behöver det. De är så starka och levande att de sitter fast ändå och som du skriver Helena-K, återkommer de på samma tema tills jag fattat. En av de märkligaste sakerna var när jag i tjugoårsåldern mådde väldigt dåligt, hade en depression som hette duga, jag drömde en följetong! Ja det låter ju lite knäppt men samma tema i drömmen återkom tills jag knäckt vad den ville, då kom nästa steg. Nu i efterhand kan jag ju förstå och se att det var mitt undermedvetna som guidade mig igenom allt det som låg bakom depressionen och fick upp det som skulle upp till ytan på så sätt men då var både min terapeut och jag lika fascinerade och spända på nästa veckas drömtema. Oerhört mäktigt.

/ Skogshumblan

Navajolady
0

Sällan minns jag Drömmar men det jag minns med verklighet är astralresandet och då är det alltid en verklighets kännsla och hur jag känner igen resorna är att jag även under dagen kan göra astralresor och dom brukar vara på samma ställ mestadels med några få undantag.

Däremot under en tid i Sthlm drömde jag om mitt barndomshem och flyttade varje natt tillbaka till dit,den drömmen var ett tecken på att göra en förändring eftersom jag var utbränd och inte trivdes sen försvann den då jag flyttade hem till föräldrargården i Leksand.

Har alltid beundrat dom som kan tyda Drömmar,tycker det verka vara svårt och komplicerat om inte budskapet direktriktas till mig från andevärlden, men en helt vanlig rörig dröm kan jag aldrig få rätsida på den är enbart ett blurr blurr,,,,Förvånad och jag fattar ingen ting!!

Skogshumblan
0

Navajolady. Jag tror inte det är så svårt att tyda sina Drömmar. Det gjorde jag under min depression och helt utan några lexicon.

Jag tror att varje människas Drömmar med symboler är personligt och då går det inte att säga att drömmer du si så betyder det så.

/ Skogshumblan

Navajolady
0

# 9 Tack för att du skrev det, jag tänkte precis den tanken en stund efter att jag lagt in inlägget och här kom den bekräftelsenGlad åter igen har universum visat hur vi kan få svar och jag håller med dig det måste vara personligt.Läser man om drömtydning i böcker är det ett enda virr varr så jag går på din linje om att drömmen är personligGlad

Skogshumblan
0

Jag vet inte hur vedertaget min åsikt är bland "drömtydare" men det är min erfarenhet som jag baserar på.

Så nu är vi två som kör på denna linje då ;)

/ Skogshumblan

Elpida
0

Jag drömmer i perioder och drömmarna är i färg. Runt den "månatliga" veckan är de extra starka och känns otroligt verkliga. Påverkar mig långt efter att jag vaknat.

Att säga att jag drömmer i perioder är naturligt vis fel, man drömmer varje natt även om man inte kommer ihåg det, de är väl bara mer intensiva i perioderGlad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[stblues35]
0

Jag drömmer inte ofta..iaf som jag kommer ihåg! Då är det i färg