Spå med verktyg!
man kan använda sig av en herrans massa olika hjälpmedel när man ska spå /vägleda någon.
De flesta tänker nog på Tarot kort och Kristallkula eller i händerna men vad kan man mer använda sig av.
Hur gjorde ni när ni var små och spådde varandra eller minns du hur de vuxna gjorde då de tittade djupt ner i spåkoppen?
Berätta även nhur man gör så kanske vi andra kan testa oss fram lite vi med :)
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Var på kurs i helgen där skulle vi känna då nu och framtid genom att läsa psyckik art. Dvs framtid=spå
#1 Läste ni av varandras målningar när ni gjorde den övningen?
Kan Du berätta mer om hur ni gjorde och fungerade det bra?
//Hellas
#1 Glömde…Kul att du varit på kurs, hoppas att du är sådär lagom tom i huvudet nu 
//Hellas
Har just kommit in på banan men det jag "spår" med hjälp av i nuläget är tarotkort men jag kännner mig starkt lockad och dragen till runor. Principen är den samma som med tarot, varje runa har en speciell betydelse eller tolkningsmall så att säga men intutionen säger vad och ger en mer att gå på.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
#2-3 Det var målningar som kursledaren gort som skulle passa in på var och en. Sedan gav man den som skulle läsa av den målning man fått. Känner mig i jätte bra form mycket pigg.
Minns som barn en gammal tant som ofta med sin son besökte oss vid kaffebordet och hon kunde spå i kaffesumpen.Både sonen och hon var väldigt mediala och tog mig under sina vingar när mina förädlrar tyckte dom hade en "knepig" dotter men tack vare dom två fick dom ökad förståelse för min andlighet.
Så vi spådde i kaffesump och märkligt var att det kunde stämma in riktigt bra.Det gick inte en enda gång utan att vi satt och spådde i sumpen, pratade övernaturligt och när damen sen dog för drygt ett år sedan hälsade hon på mig och jag sa till min mor att nu är Gullan på andra sidan och mycket riktigt sonen ringde någon dag efter med beskedet.
Sen i skolan var det ju poppis ett tag med spålappen,denna vek man ihop och skrev olika saker i.Minns så bra hur arg jag var på kompisarna som lekte med detta då jag själv tog det på fullaste allvar.Mamma fick släpa ut mig från en kompis rum då jag irriterat sa att dom lekte med andarnas värld.För mig var detta blodigaste allvar och jag kunde inte se att man lekte med andevärlden redan när jag var 7 år gammal.
Men provade förstårs en gång efter övertalande av en klasskompis och då lyckdes det stämma in,en pojke som skulle bli kär i mig blev det
sen var jag så arg på min kompis för den killen var inget för mig och hon fick åter igen smaka på att detta leker man inte med, styv i korken som man kunde vara i den åldern.
Men jag hade förmånen att under uppväxten möta äldre som kunde med detta övernaturliga och ett vagt minne av en dam i Edsbyn som genom hår och naglar kunde se framåt i en människans liv.Hon utförde även något som jag tror kallades för tennstop eller något i den stilen,minns inte nu men man använde smält tenn som droppade i vatten och på så vis kunde man tyda olika tecken när tennet stelnat.Gammla hederliga metoder fast själv är jag usel på spådom men fick se intressanta gammla tanter som visste vad dom gjorde.Bra minnen att ha med sig:-)