Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikettoff-topic
Läst 2111 ggr
[Linda-E]
0

Heltid/halvtid

Längesedan jag var här inne.

Men jag undrar om alla Medium jobbar heltid med sina mediala arbeten eller jobbar dom halvtid med det mediala??

Hellas
0

Jag kan egentligen bara gissa och jag tror att de flesta arbetar 50% eller mindre med sitt mediumskap.
Det finns så många medium ute i stugorna som arbetar i det tysta på sin fritid, att de finns sprids från mun till mun.
Jag tror dock det är ganska få förunnat att kunna arbeta som medium på heltid.

Sedan arbetar många medium även med Healing, massage Zoonterapi eller andra typer av välbefinnande yrken.

Själv skulle jag inte stoppa rent mentalt att arbeta heltid 40 timmar i veckan med att prata med andra sidan.

Bra fråga, vi får se vad de andra svarar :)

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Navajolady
0

Gladhi hi,,är en av dom där tysta "gummorna" i min stuga som inte gör någon reklam på hemsidan om tjänster utan dit min guide leder där behövs jag och gör min insats,jobbar varken heltid eller deltid och aldrig tar jag betalt.Behövs jag ställer jag upp krångligare än så är det inteGlad men för mig har aldrig syftet vart att tjäna pengar och kommer heller aldrig att bli,andligheten är till för alla oavsett storleken på plånboken.Alla ska kunnna har råd med den och andevärlden har hittils inte skickat mig någon räkning Skrattandedå ska jag heller inte ta betalt för deras insats då jag enbart är en kanal som förmedlar och blir varmt glad om det kan hjälpa både levande och "döda".

Jane-Lyzell
0

Det beror på hur du menar!? Men jag antar du menar sittningar- storseanser och ev kurser o cirklar - som ett leverbröd -/LÖnearbete!

Tja , det är nog många som tror de ska kunna leva på sin medialitet - men det är få förunnat! är det meningen så blir det så antingen man vill eller inte. ska man sedan leva på sin gåva- hmmm knepig fråga!

Ska den som är musiker i sin gåva ta betalt?

Ska den som är sångare eller skådespelare i sin gåva ta betalt?

ska läkaren med sin gåva ta betalt?

ska prästen med sin gåva ta betalt?

ska psykologen med sin gåva ta betalt?

ska massören eller teraputen med sin gåva ta betalt?

ska snickaren med sin gåva ta betalt?

ska gatsoparen med sin gåva ta betalt?

Svaret blir att alla måste äta och bo - men ingen av dem kan ta betalt fören de utvecklat sin gåva (utbildat eller annat)

Det skulle se ut om läkaren tog betalt -innan han var färdig läkare etc. då skulle det gå under kvacksalveri.

Eller sångaren o skådespelaren skulle vara amatörer tills det är  utbildade och etablerade.

så kan vi fortsätta med resten med!

Jag ser ingen skillnad med mediumskap eller healing - om du ska arbeta med det heltid måste du ha utvecklat din gåva - till den grad att det är värt pengarna du får in på det - kvalite´

tyvärr saknas kvalite i dag och det flesta brancher alla faktiskt inte bara den mediala sattsar på kvantitet - för att dra in så mycket pengar som möjligt och den lilla människan glöms bort som blir skadad av detta mönster oavsett bransh!

så mycket lurendrejeri i alla bransher just nu och tror många lurar sig själva då de tror att det har gåvor som inte behöver utvecklas - vilket då kan göra mera skada en nytta!  ingen bransh undantagen!

Om man som medial har kommit till denna världen med just den mediumistiska gåvan eller healing!

ska man då gömma undan sin medialitet - ta ett hederligtarbete som folk kallar det övriga arbeterna! utveckla någon bransh som man inte alls är ämmad för - för att vara medial inte är rumsrent som byte av tjänst emot pengar !? vad är mest rätt!?

Ja inte vet jag - jag vet bara att är man medium så är man oavsett om man vill det eller inte man kan inte bli medium!

Medium är ett kall en gåva/förbanelse som man inte kan spiringa ifrån - som kan användas gott eller ont!

Man kan inte utbilda sig till medium!? Man kan utveckla sin mediumsisktiska gåva till full potensial och förståelse - men gåvan måste finnas där ifrån början - likt det måste finnas en bra sångröst för att skola sig till en bra sångare! även om alla människor kan sjunga så har inte alla gåvan - ingen skillnad med mediumskapet!

Jag brukar säga till mina elever "om ni tror ni ska kunna leva på er medialitet" så är ni helt fel ute, det funkar inte så! välldigt få förunnat! Man måste förtjäna sina pengar som medium  eller healer - Det man ger ut får man tillbaks!

Mediumskap är att vilja tjäna andra människor inte att tjäna stora summor för att ha råd till hyran eller mat på bordet och ta in x antal sittningar eller healingar för att betala omkostnader - då gör man det av fel orsak - då gör man det för att dra in pengar och arbetar för mammon som jag kallar det(vilket övervägande många gör idag)

istället för att göra det utifrån människors hjälp behov! Sen är det inget fel att ta betalt för sina tjänster som man ger ut men man ska inte vara beroende av dem! Pengar är inte fel- det är endast energi och om ett meduium(riktigt sådant) tjänar stora summor pengar vad bra! för då kan man också vara säker på att dessa pengar kommer många hjälporganistationer mm till godo! Det är vad man gör med pengarna som gör skillnaden emellan sanna medium och falska!

Eller sanna läkare o falska - de som har passion i arbetet eller de som endast gör det för pengarna - gäller nu alla bransher!

oj detta blev långt - men nej - de flesta mediala lever inte på sina inkomster utan har annan inkomst vid sidan om som gör att de kan fortsätta med det dom älskar - mediumskap!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Vintersaga]
0

Håller med Jane! De flesta har en annan inkomst som de klarar sig på om det blir slut på kunder eller av andra orsaker lägger ner arbetet som medium.

Min lärare lever på sitt mediumskap - men jag jobbar 25% med det fast jag är "klar"!

\Rickard

Kerstina-61
0

#2 men för mig har aldrig syftet vart att tjäna pengar och kommer heller aldrig att bli,andligheten är till för alla oavsett storleken på plånboken.Alla ska kunnna har råd med den och andevärlden har hittils inte skickat mig någon räkning Skrattandedå ska jag heller inte ta betalt för deras insats då jag enbart är en kanal som förmedlar och blir varmt glad om det kan hjälpa både levande och "döda".

Jag får ibland frågan, eller rättare sagt påståendet att inte ska man väl ta betalt för arbete som är andligt/medialt, healing mm  Jag brukar säga…att det är helt ok för mig då att den jag hjälper medialt GÄRNA istället får åka hem till MIG och jobba flera timmar.Det finns mycket h*n kan göra som att dammsuga, torka golv, skotta snö, klippa gräsmattan mm.mm

Om jag jag åker hem till någon och känner av energier och kanske får göra en "räddning" …det tar på ork och kraft och tar MIN TID! Vem vill åka hem till någon som man inte känner eller har minsta relation till och lägga ned timmar i dennes hus eller trädgård!? Jag tror inte att så särskilt många ställer upp på det. Varför ska vi göra det bara för vi jobbar för något som är gott och fint??

För egen del så är jag ju "bara" tränande medium…men jag skulle nog aldrig orka jobba med detta på heltid..Min lärare gör det!! å lite till :-) Och precis som Jane så ger hon mycket av sig själv där hon inte tjänar en krona för att hon tycker det är roligt att dela med sig av detta. Å jag är så tacksam för sådana människor som är generösa med sin kunskap så vi andra får lära oss att bli bra på detta och kan göra ett arbete som hjälper andra och att vi kan somna gott på kvällen :-)

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Navajolady
0

Nu är jag inte den som dömer andra som tar betalt för sin insats utan detta är enbart min egen värdering och för mig skulle det kännas helt fel att jag tar betalt för något som kommer gratis till mig.Den dagen jag har mitt cerifikat kommer jag heller aldrig att ta betalt oavsett hur långt jag måste resa för att besöka någon.

Men vi är alla olika och det händer ibland att jag besöker ett medium och själv betalar för den sittningen men när det kommer till mig själv är jag osams med tanken på att ta betalt för den insats jag gör.Vid ett tillfälle hjälpte jag en dam som levde på gränsen till fattigdom,hon hade aktivitet hemma och inga som helst pengar mer än existensminimum.En jordbunden ande huserade och om jag vart den som tagit betalt hade jag nekat både anden och damen att få hjälp vilket jag aldrig någonsin skulle kunna göra.

Men för er som jobbar för pengarna så är det helt upp till er men själv är jag osams med blotta tanken på att ta betalt och hjälper jag någon som insisterar på att få betala ber jag dom skänka en slant till välgörenhet och på så vis upprätthåller vi den universella lagen att det vi sänder ut kommer trefalt tillbakaGlad

Hellas
0

Jag hade förra hösten en meditationscirkel, för ordningens skull tog jag en symbolisk summa som jag sedan använde till fika med smörgås osv. efter själva meditationen.
Mina deltagare undrade dock varför de inte fick betala mer, de kunde inte förstå varför jag lade ner min tid på att hjälpa dem utan att ta mer betalt.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
0

6 självklart tar man inte betalt där inga pengar finns - så tror jag de flesta medium arbetar!

Men vi lever i ett konsumtions sammhälle och det handlar om vad /hur människor prioriterar sina pengar - att ge ut gratis är inte alltid rätt  människor vill göra rätt för sig och känner sig dumma eller känner att de ligger i skuld om de inte får betala!

En annan asspekt är också tyvärr att tjänsterna uppskattas inte för dess värde utan missbrukas många gånger om man ger ut gratis - det blir ett sekunda värde i tjänsten- ett slit o släng värde som inte tas på allvar!

Jag vurmar alltid för den lilla människan och har försökt förstå hur man ska kunna hjälpa dem som har mindere bra ställt i pengar - men summan av kardemumman så tyvärr välldigt få som förstår det de får och uppskattar! säger nu inte att de ska springa runt och vara tacksamma hit o dit - men det jag märkt är som jag nämde tidigare en prioriteringsfråga i deras ekonomi.

Kan ge ett exemple på 2 personer som jag lät komma gratis på en kurs jag hade på ett ställe ute i landet! Jag hadde då något som jag kallade för "min tur"- där människor som inte hadde lika ekonomiskt bra i livet kunde ansöka att få vara med! Jag ordnade det billigaste boendet med självhushåll för dem mm allt för att komma undan så billigt som möjligt!

Vad belönades det med - jo de satt på den fina resturangen åt middag där och pimplade öl!?

Ja tycker det säger ganska mycket om prioriteringar med sina pengar!

det finns fler exempel - med cirklar etc som tas lättare på för det är gratis så som helena skrev - personer tar inte det lika på allvar(nu menar jag ju långt ifrån alla) Men det handlar om värdet i det man vill ha!

Nu blev det långt igen - men gratis är inte alltid rätt - men bra där det behövs - man ska ju inte behöva betala för resor till personer som behöver hjälp - då betalar ju du som medium för att ge ut tjänster gratis!? konstig ekvation i vårt moderna sammhälle!

Heder åt ditt tänk och det du gör - men passa dig för att bli utnyttjad i dina gratis tjänster!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kerstina-61
0

#6 Jag tog det inte som att du dömmer andra utan mitt inlägg var bara en anna synvinkel på detta. Glad

Jag tar inte ALLTID heller betalt.

Jag har givit healing i mitt hem till vänner och de som inte har råd…men det är som Jane säger, att man blir såå lätt utnyttjad! Har en sk."vän" som ringer och SKA HA healing, men betalning har aldrig varit tal om…

Jag hjälpte en gammal dam på ett äldreboende som hade aktivitet..jag hade inte hjärta att ta betalt av dotter som bad om min hjälp. Visste ju heller inte först om det var damen som var rörig..men det var hon inte! Hon hade superkoll! Och jag kände av energierna där..Hon fick sova gott en vecka, men nu har det börjat igen.

Vet inte hur jag ska göra. Tänkte en "kollega" kunde hjälpa mig, men h*n gör inte detta under 1000kr och jag har inte nämnt pengar i detta och inte heller dotter har erbjudit det. Jag får väl ge henne ett val..Om hon vill jag ska ge det en chans till eller hon betalar 1000kr till min hjälp??

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Skogshumblan
0

Jätteintressant läsning vänner!

Jag funderar lite på det här också… Det har börjat sprida sig lite bland vänner på andra sajter jag är på (familjesajter) att jag kan prata med djur och att jag gärna hjälper till. Frågor kommer ifall jag vill ha betalt och jag känner helt ärligt i nuläget att jag inte vill det. Jag är inte tränad, jag har ingen som helst formell skolning i det här eller kan säga att jag tycker att jag är värd det. Men jag har vid några tillfällen blivit spådd eller fått min framtid siad på andra sätt och fått veta att jag inom ett visst antal år kommer jobba med detta på ett helt annat sätt än jag gör idag, och fine, blir det så så visst kommer jag inte göra det gratis om jag har skolat mig och jobbar hårt. Men som någon skrev så kommer jag aldrig, vare sig nu eller sen, kräva betalning av alla, vissa vet man bara att man itne ska hjälpa eller ta betalt av. Deras situation är inte sådan att man ska det.

Svamliga tankar från en rookie ;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.