Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikettvägledning
Läst 2085 ggr
[Linda-E]
0

Telefonsittningar

Har länge funderat på detta med telefonsittningar.

Vissa människor ger bevis på anden dom har med sig och sedan lämnar budskapet. Medans andra lämnar budskap eller är det mer som en medial vägledning??

Blir förvirrad, vissa säger si och så.

[GunillaF]
0

Jag tror att man kan tala om vad man vill ha. Medial vägledning eller budskap/kontakt med någon på andra sidan.Eller både och.

Hellas
0

Jag vet inte om jag missuppfattar din fråga men jag skriver det som känns bra Skrattande!

Många arbetar väldigt olika som medium och jag kan bara berätta hur jag själv försöker arbeta.

Så här har jag skrivit på tidigare någonstans :)

_Ett medium är en person som har kontakt med andevärlden.
Ett mediums viktigaste uppgift är att ge bevis på att det finns ett liv efter detta.
_Ett medium ska kunna ge en sådan beskrivning att klienten kan känna igen den som kommit på besök, därefter lämnas budskap.

För min del är Beviset viktigare än Budskapet i sig så ett Budskap från andevärlden utan Bevis känns inte som en mediumistisk sittning.

Men det finns även medium som tycker att de inte behöver ge bevis på att de har någon med sig utan ger budskap ändå.
Jag skulle INTE betala för en sådan sittning med tanke på att den som kallar sig medium i stort sett kan sitta och hitta på egna budskap, är det dessutom på telefon kanske h*n har ett block nedskrivet med budskap "som går hem".
Jag skulle inte ens kalla det för vägledning tror jag därför att om man ger vägledning så säger man inte att ett budskap kommer andevärlden.

Det är även därför det är så svårt att egentligen se trovärdighet i budskap från guider om man som sitter inte själv har sett sin guide och kan verifiera att det är den som är på besök.
Å andra sidan, om en sitter kommunicerar själv med sin guide så finns det ingen mening med att de tar kontakt via ett medium Flört

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Navajolady
0

Det finns flera former av sittningar:

Personlig medial vägledning

Andlig vägledning

Budskap

Aurareading-där mediet läser av dig.

Psychic Art-där mediet tecknar den han/hon har kontakten med.

Sen finns ju allt från trancemediumskap till fysiskt mediumskap så det finns många olika sätt att jobba på.En telefonsittning kan ha sina fördelar då kan man utesluta cold reading eftersom man inte läser av kroppsråket.Min lärare säger något vettigt angående bevisföringen att guider dom ska vi själva upptäcka det är hur enkelt som helst att sitta och svammla en massa guider till folk som inte vet vilka dom har med sig.På så sätt kan ett medium verka bättre än det är eftersom guider inte är den bevisföring vi behöver och kommer för men många sväljer och tycker det var bra,och visst det kan det ju va om en guide kommer igenom med konkreta bevis för dig som du kan känna igen.

Jag jobbar normalt inte med sittning eller seans ytterst sällan tar jag på mig sånt om det inte absolut skriker inom mig att här måste jag göra en insats vilket hände bara häromdagen med en tjej som har jobbigt i livet.Ska jag ge sittningar då ska jag kunna beskriva sånt som verkligen berör sittern,något du kan känna igen.Jag ska kunna ge dig ålder utseende och eventuella sjukdomsförlopp,gärna namn och beskrivning av hur personen bodde eller egenskaper som få känner till,det här är sånt jag fortfarande jobbar med och måste utveckla bättre innan jag tar på mig ansvaret det innebär att ha en sittning.Nu fokuserar jag enbart på kanalisering och rening av hemsökta platser.

Våga ställa krav på mediet,mediet ska kunna leverera och ha 85% rätt i det han/hon förmedlar.Inget medium är perfekt utan vi är också bara människor med bättre och sämre dagar men besöker man ett medium som tar betalt som bara sitter och svammlar och du inte är nöjd,pengarna tillbaka utan diskussion.Våga ställa krav precis som när du går och handlar är du missnöjd med varan antingen byter du den eller får dina pengar tillbakaGlad

Mads
0

De sittningar jag haft via telefon med ett medium har handlat om medial vägledning för att jag velat detta, sen har anhöriga och budskap kommit på köpet så att säga. Men inte varje gång. Eftersom jag varit tydligt med vad jag velat ha ut utav sittningen har jag varje gång varit helnöjd Skrattande

Amor Vincit Omnia