Moder jord!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Den här fann jag på en annan sajt. Väl värd att spridas.
wow - jag hoppas så många som möjligt ser denna 

Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Tack, ska titta på denna när jag får tid.
#2 Jaa, gör det. Den är värd varenda minut!

Den skall jag se lite senare ikväll! 
Dettta var ju inte så kul om henne
http://www.indiancountrytoday.com/yourict/113392914.html
Tribe of Many Colors or Tribe of Many Dollars?
By Dr. Al Carroll
Kiesha Crowther AKA "Little Grandmother" has garnered a lot of attention, over a thousand followers, perhaps millions in cash, and even more controversy in less than two years. Falsely claiming to be the "shaman" for the "Sioux Salish tribe," Crowther has gathered an all white, mostly European "Tribe of Many Colors" around her with bizarre claims. Native activists and formerfollowers have vowed to oppose her and expose her.
From Santa Fe to Sweden, Denmark, Germany, and the Netherlands, and soon to that most "American Indian" of places, Palm Springs, Kiesha Crowther draws crowds of hundreds with each gathering of ceremony selling, charging from several hundred to up to $6,000 a person. Crowther is a small red haired woman of 33, yet looks young enough to be a teenager. Adding to the strangeness, Crowther calls herself "Little Grandmother" (she is not one) and often talks in a little girl voice with fanciful (and largely false) stories about her childhood………..

//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Där ser man…
Jag såg denna information häromdagen. Den finns ute på väldigt många forum just nu eftersom Nordamerikas Indianer inte vill bli förknippade med henne. Hon är ingen shaman och ingen indian.
Jag blev väldigt ledsen och arg när jag läste detta eftersom jag har sett många av hennes videor sedan lång tid tillbaka och har också trott på det hon sagt.
Men jag har samtidigt tappat intresset för henne på sista tiden eftersom det har blivit för mycket av självdyrkan och självutnämning till någon slags andlig ledare.
Hon var ju i Sverige i fjol och höll på med någon slags kristallceremoni. Denna kristallceremoni skulle gå ut på att hon skulle gräva upp några stora kristaller och placera ut dem på andra ställen hos ursprungsfolken. Kristallen som hon överlämnade till svenska samerna hade hon grävt upp på Nordpolen. Kruxet är bara att nordpolen består av is och inte land, så det kan inte finnas några kristaller på nordpolen………..
En länk till:
Den här videon kanske är värd för er att titta på, på tal om charlatanen Kiesha Crowther. Fenomenet med fakeindianer inom new agerörelsen är inte nytt.
# 11 - Det hade jag ingen aning om. De vill göra sig märkvärdiga och intressanta. Ynkligt.
Men så var där en av dem som bestämde att hon skulle göra big business, dvs "slå på stora trumman" om nu uttrycket ursäktas.
Undrar vad som hade hänt om hela amerikanska senaten och representanthuset plus vita huset hade tagits över av de rättmätiga ledarna!
Ja, uttrycket ursäktas eftersom det var roligt. 
Jag hade gärna trott att sekularisering, alltså stat skild från religiösa motiv, hade fortsatt vara värdesatt samt en fortsatt demokratisk process.
Fast USA är ju bara skensekulärt; man kan knappast bli vald till president i amerika om man inte bekänner sig, eller åtminstone låtsas bekänna sig, till kristendomen.
Igentligen ingen skillnad med alla dem som säger sig vara äkta shamaner och new aghe!

17 nej då inte alls!
Det finns en till "Grandmother" som ikläder sig indiansk shamanism
Rachel Holzworth
Vad som är sant eller inte får ju betraktarna avgöra själva - detta är bara vad som finns ute på you tube!
Det finns markanta skillnader mellan new ageare och schamaner, och om du säger att det inte gör det så visar du bara på djup okunskap i ämnena.
- Starman
21 har aldrig påstått något annat eller ens att de hör ihop - du misstolkar!
Ja, du har nog rätt, ser jag nu. Shamaner brukar inte benämna sig själva shamaner. Jag ber om ursäkt. :)
22
ursäkten godtagen!