Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikettoff-topic
Läst 3016 ggr
Skogshumblan
0

Medium och trovärdighet.

Om/ när du sökt hjälp hos ett medium, vilka kriterier går du efter då? Vad vill du veta om den du anlitar?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Skogshumblan
0

Orsaken till min fråga är att jag letar lite på nätet och där stött på en rad medium, Tarotläggare etc via hemsidor och endel är väldigt tydliga och ärliga med vem de utbildat sig hos, var de går kurser etc men jag har också stött på en del som inte säger ett ord om var de fått hjälp att utveckla sig och komma vidare i sin medialitet eller vad de nu gör.

Har funderat ett tag nu på det här. För mig är det svårt att lita på någon som inte skolats och har en grupp de möter och utvecklas med. Känns som att de lättare håller sig på rätt väg, håller sin förmåga ren och fokuserad när de har en grupp runt sig som de jobbar med att utvecklas, få stöd hos och lära av.

/ Skogshumblan

Maggan71
0

Jag har bara haft kontakt med ett "medium", och det var på personlig rekommendation från en god vän som anlitat samma.

Vem man utbildats hos skulle inte säga mig så mycket eftersom jag är så ny i den här sektorn och inte känner till ens de mest kända! *skrattar*

Så mitt tips är att fråga människor du känner och litar på. Vem/vilka rekommenderas?

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Skogshumblan
0

Jo det är ju ett sätt. Men min sko klämmer inte så hårt över vem som att.

Hittade en tjej som glatt skrev att hon var självlärd, berättade att hon läst sig till allt. Visst kan hon vara duktig och pålitlig men det känns sådär trovärdigt i min värld.

/ Skogshumblan

millam
0

Jag har varit hos medium, jag går efter känsla. Litar på att jag kan känna mig fram till den som är bra, eller den som passar mig, rättare sagt..Sen måste ju bostadsorten ha en viss betydelse, man kan ju inte åka land o rike runt för det..

Det har hänt en gång att mediet inte har varit i min smak.. kan hända hon var bra ändå, men gav ett oproffsigt och osäkert intryck..det första intrycket är ju som bekant det som "gör det".

På nätet får man ju mycket uppgifter om mediet, de flesta har en hemsida där de redovisar sin bakgrund och utbildning, men det är inte heller alltid att lita på..

Ett knep är att ringa när man bokar tid, då får man en bättre känsla för mediet.

Hellas
0

Oj, det var en svår fråga, jag tycker att man ska gå efter den egna känslan men även lyssna lite med vad andra har att säga om det medium man tänker gå till.

Letar jag efter ett medium så ska de arbeta utefter
- att deras uppgift är att bevisa andevärldens existens.
- de ska inte skriva att de har en massa kontakt med ärkeänglar, guider osv.
- de ska återbetala arvodet om de inte lyckas få igenkännande
- de ska inte ställa frågor till dig
- de ska beskriva hur de arbetar
- visst kan det vara bra att veta vem de utvecklats hos men det är för mig inte nödvändigt, det är viktigare hur de arbetar.

Letar jag efter en Vägledare så tittar jag på_
- hur arbetar de
- de ska vara tydliga med att de är vägledare och ingenting annat
- med vilka verktyg
- de ska inte ge information som gäller andra människor
- skriver de om en massa ärkeänglar mm. så går även dessa bort för min del.

Jag känner även att jag inte har problem med de som skriver att de är självlärda, de är ärliga och talar om det, jag är nog mer rädd för alla dessa som säger sig ha direktkontakt med Ärkeänglar och andra väsen!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[stblues35]
0

Har aldrig varit hos ett medium..jag bor med ett men det är inte samma sak!:)

Hellas
0

#6 Jag har inte heller varit hos ett medium Skrattande!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Skogshumblan
0

Tack för dina tankar.

Väldigt nyttiga tankeställare för min del.

Vill bara förtydliga att min fråga var av nyfikenhet på vad ni tänker i frågan. Jag är inte på "jakt" efter medium eller hjälp. Just nu iaf :)

/ Skogshumblan