Fullmåne 19/1 - Klardrömmarnas tid
Jag insåg natten till idag att det nog är en veckas vakenhet på gång och mycket riktigt, när jag kikar i kalendern så är det fullmåne den 19/1.
För 10 år sedan log jag lite överseende åt de som sade sig sova däligt runt tiden för Fullmåne, jag trodde helt enkelt att det var inbillning
!
Idag får jag äta upp min hatt för den inställningen jag hade, ju mer medialt utvecklad jag blivit genom åren, desto värre blir det.
Jag är vakensovande en vecka före Fullmåne och det är under den här veckan jag matas med insikter och svar som många gånger ger upphov till fler frågor.
Hur har du det?
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
# 0 Jag fastnar med ett leende på läpparna över din sista mening. För visst är det så med denna klardrömmar som jag också har innan fullmånen att man vaknar med fler insikter men också ännu fler frågor
Och som du säger så har drömmarna ökat i kraft och antal med den mediala utvecklingen under åren. Dock har jag en tradition med mig från min mamma, varje fullmåne går vi ut och sänder en önskan till Universum och niger tre gånger inför den vackra fullmånen.
Amor Vincit Omnia
samma här o mannen med
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Oj har jag inte ens hört och än mindre tänkt på. Ska kolla och återkommer!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Måste bara säga, är inte fullmånen oerhört vacker ?
Amor Vincit Omnia
Jamen är man vaken så ligger iaf jag och grubblar och när det är helt tyst så blir ju tanke-ron ett helt eget kapitel så det ligger ju något i det hela tycker jag.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Mads, vilken fin tradition att hälsa fullmånen välkommen, det ska jag också göra, tack och jag håller innerligt med dig, fullmånen är otroligt fascinerande, speciellt en stjärnklar svart natt, det är nog månen och stjärnorna jag saknar mest de ljusa sommarnätterna
!
Jane, min man är också vaken så vi vrider och vänder oss bägge två.
Nu ska i alla fall jag försöka sova, jag är så inni bängen trött såå please……
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Nu har ja avverkat tvättisslitet. Glass i stora lass som belöning.
Nu får man sitta & varva ner ett bra tag.
Ja lyssnar på talböcker när ja inte kan sova - då kan man släcka, lägga sig & vila ögonen - ibland så somnar man & sover en stund.
/L
Månen för mig är så vacker o trolsk. bara o gå ute Nu, snö o så ljust…
Märker inget extra när det är måne…
I går var Månen uppe halv såg ut som en skära på himmelen.Så vacker..
Lena.P är jag i verkliga livet.

Påverkas inte så mycket av fullmåne när det gäller nattsömnen, det är inte mycket som rubbar den!
Den är helt fantastiskt vacker att titta på!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Det varierar från gång till gång, tycker jag. Vissa fullmånar märker jag inte av så mycket medans andra håller på att slita mig i stycken inombords. Sömnen varierar också.
Detta med klardrömmar har jag ju ibland, men jag har inte lagt märke till om det är i samband med fullmåne. Men nu kommer jag att lägga märke till detta, om det är så eller inte.

Jag är väldigt känslosam då full månen är på G…gråter för nästan ingenting och blir också mer djuptänkande.
Jag brukar inte tänka på när det är fullmåne, men då jag börjar må på ett visst sätt, då kollar jag almanackan och det slår aldrig fel utan att det är fullmåne :-)
Får också större behov av närhet…drömmer jättekonstigt, mer oro i kroppen, får mycket gjort som typ, jag städar som sjutton och ska göra ALLT!
Har också stötte sömnproblem under fullmånen. Inte så sällan jag är ute på natten och går med min hund. Det känns riktigt förtrollande med en stora lysande månen och allt är tyst…sist stod det 2 rådjur blickstilla ca 20m från oss. Det var såå vackert :-)
Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus
Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!
# 12 - Det låter helt underbart med den där månskenspromenaden! 
Jag blir också orolig och otålig, alla känslor förstärks.
Regnbåge känner ju alla till - men moonbow - en regnbåge skapad av månsken är ju sällsynt så det förslår ;-)
Här kan ni se en fr Hawai iaf - inte så makalös - men sällsynt.
http://www.astropics.com/moonbow-haleakala-1393.html
Det finns flera fina bilder på t.ex. Vintergatan sedd fr Jorden. Man kan inte låta bli att imponeras av Universums storslagenhet.
/L
Wow! Vilka otroliga bilder! Jag sitter här och dreglar!
Men dessa måste ju vara tagna med teleskop, förutom månbågen och så helt fantastisk, Önskar jag fick se en sådan en gång.