livet mellom livene
Hei, jeg undrer, er det noen her som har gjordt en regresjon til livet mellom livene?
Jeg har tenkt jeg skal gjøre for å få svar på en del frågor jeg har, men skulle gjerne høre litt om andres erfaringer(ikke bare de det står om i bøker)
Hej ellen,
Jag gjorde en regressionsresa för många många år sedan och visst var det omtumlande och jag förstod så mycket mer om mitt liv jag har idag och hur mina tidigare liv speglar det liv jag idag lever.
Då handlade det inte om att jag blev hypnotiserad utan jag gjorde en speciellt meditation som tog mig vidare in i mina andra liv.
Tyvärr finns det ju ingen bevisförning alls i detta så jag kan inte mer än att tro.
Däremot så vill jag efter det här livet jag lever idag inte tillbaka till jordelivet så jag hoppas innerligt att jag väljer klokt den dagen jag står inför frågan om jag vill återfödas till jorden eller inte.
Jag tror nämligen, i motsatts till många andra, att vi alltid har ett val och att vi inte behöver återvända till jordelivet om vi inte vill.
Väldigt många anser att vi måste återfödas gång på gång tills vi lärt oss våra livsläxor (vilket jag själv också trott tidigare) men idag har jag övergivit den tron, jag tror att vi har ett val när vi väl står vi Pärleporten.
Kram
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Varför skule det vara ett tvång att återvända till jorden? 
Man kan ju leva någonannastans och göra vad det nu är man vill..jag tror också att man bestämmr själv. Och ens förmåga att hantera saker och ting.
Vi lever ju var vi än befinner oss…tror jag
U R us
#2 Precis min inställning också, vi har ju det fria valet så varför ska man behöva få bakläxa 137 liv innan man kan vandra vidare
!
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
fy vad jobbigt med bakläxor…
U R us
Nei, det suns ikke jeg er noe konstigt. Det er bra mange saker vi trenger å lære som sjeler, og jeg er glad vi slipper å lære alt i et liv. Det ville bli rent for mye på et enda liv 
Väldigt spännande fråga.
Får jag hoppa in med en fråga, hoppas ni inte misstycker?
När det gäller tidigare liv, finns det syften bakom att man minns dem eller kan alla minnas bara man går tillräckligt djupt ner i meditation eller vad man nu gör?
För jag tror jag fått möta ett barn jag valde bort i ett tidigare liv som vill komma igen i det liv jag lever nu. En liten kille som inte förstod varför jag tog mitt liv när jag visste att jag väntade honom. Lite luddigt här och ursäkta att jag knödde in min fråga här.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jag knör mig också in, och vill bara lägga in en liten kommentar, varje du har left är som en bok på biblioteket och finns där tillgänglig med information. Du är en person, samma person genom allt och det liv du har här är som en mask över dit verkliga jag, den mask som blir miljöpåverkad och kan få helt andra egenskaper än vad du egentligen har men några av dina egna brukar "lysa" igenom. Kan du gå ur din kropp så den som går ut ur kroppen är ditt "sanna" jag.
Ibland kan det bli fel där med. Alltså vi är antingen en kvinna eller man där uppe, men här nere spelar det ingen roll vilket kön du föds till. Men ibland kan det uppstå fel ändå i "naturen" då en man tex går ner i en kvinlig kropp och kroppen känner sig inte det minsta kvinnlig…
Alis volat propriis