Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: inspiration
Läst 1868 ggr
[GunillaR]
0

Nygammal målning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta var från början en målning som jag inte var nöjd med och som jag målade ett nytt motiv ovanpå det gamla.

Jag hade ett bestämt ett tema om vad målningen skulle handla om, men igår när jag slutförde arbetet så ändrade den sig hela tiden och så småningom såg jag att den absolut inte blev det som jag planerade från början och då förstod jag exakt.

Nu blir jag väldigt nyfiken på om hur ni upplever det första intrycket och vad målningen säger er.

Naturligtvis så finns det inget rätt och inget fel eftersom det alltid är betraktaren som bestämmer upplevelsen. Men det hade varit spännande om någon hade fått samma känsla som jag fick.

Bilden kommer här

(tråden finns också inne på Konstnärer)

[GunillaR]
0

Sent ikväll så kommer jag att berätta om min känsla och budskap med målningen, så att ni ska få god tid att "känna in"

Lynxx
0

Första tanken är Lucia - andra att det är ngn nära som "gått över".

/L

[Pirkkolino]
0

Jag blev såhär Förvånad när jag öppnade tråden. Kan berätta varför.

För att målningen påminde mig om min dröm. Jag såg en kvinna med mörkt hår, en lång, vit klänning på sig, men jag inte såg hennes ansikte. Obestämd

Indiania
0

Det känns som en ljusgestalt från andra sidan som är fylld av kärlek.

Som vill lysa upp oss här på jorden. KramKyss

" Var nära naturen - var när dig själv "

[GunillaR]
0

Tack för era kommentarer och för att ni tog er tid att känna in bilden. Kyss

Från början var min idé att måla en frost-ängel, en ängel som kommer med frosten, eller kanske en fé, som svingar sitt trollspå över markerna och skapar frosten.

Men så hände det något i går.

Jag tittade på hennes hållning på vad det såg ur att hon gjorde där hon står rakt upp och ner.

Jag fick känslan av att hon står framför en mikrofon. Kanske hon sjunger eller kanske hon talar inför en publik. Kanske hon har fått en Oscar och står nu och håller sitt tack-tal.

Och därför har jag kallat målningen för "Fame".

Jag har med vilje uteslutet att göra hennes ansikte eftersom hon säkert har förlorat sitt eget i denna process som kändislivet innebär.

Så………… med tanke på hur bilden har uppfattats så har jag ju helt misslyckats med mitt budskap. Tungan ute

Lynxx
0

Nja…det hade jag aldrig kunnat ana…men Lucian sjunger ju iaf Flört

/L

Indiania
0

Gunilla inte har du misslyckats med ditt budskap! Den är så fin och är det inte spännande att vi kan tolka olika?

Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

[GunillaR]
0

# 7 - Jo jag tycker det är jättespännande, och det är ju det som är meningen, att man själv ska kunna tolka.

JustMe08
0

Åh, jättefin, Gunilla! Ljuset bakom henne ser ut som änglavingar.

MVH  Mia

Medarbetare på Medialt I Fokus

"We are what we repeatedly do." /Aristoteles

[GunillaR]
0

# 9 - Tack Glad

Jo det var egentligen från början meningen att det skulle bli änglavingar, men så blev det som det blev Tungan ute