Torsdag 9 December
God morgon!
Det snöar regält hos mig. Kvällen är "räddad" Jag får ont i ryggen bara jag tänker på snöskottningen.
Anna har namnsdag idag och förr hade man vissa sysslor som skulle göras på Anna-dagen:
Annadagen är den dag då lutfisken skall läggas i blöt enligt tradition, samt att julölet skall vara färdigbryggt. I vissa delar har emellertid seden varit tvärtom, att ölet skall börja bryggas på Annadagen. Namnet kan ha kommit från Jungfru Marias mor Anna. I vissa delar av Finland sägs vädret vara möjligt att spå från Annadagen, genom uttrycket "Braskade Anna skulle det bliva kallt om julen, slaskade det, blev väderleken mild".
Ha en fin dag!
God morgon fina ni, ha en underbar dag idag!
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Godmorgon alla!
#1 Fin bild Spanis.
#2 Så trevligt att få se dig Helena med tomteluva och allt!
I går blev julbullarna bakta, härligt.
Önskar er alla dagen precis som ni vill ha den!
Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "

God förmiddag!
Idag är det riktigt vintervitt ute, t.o.m himmelen är iklädd vit molndräkt!
Tänkte hinna baka pepparkakor med flickorna idag, gjorde en halv sats pepparkaksdeg igår. Kvällarna har varit så attans stressiga och jag hinner inte riktigt med mig själv längre. Pepparkaksbaket får bli min meditationsstund!
Önskar er en fantastiskt magisk dag!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
# 3 Tack och mest roligt var det under tiden jag fotade
36 bilder av ljus i skogen 
Hej på er!
Här snöar det lite lätt. Vi har gått en underbar strandpromenad. Igår fick Trixie sitt julbad,så nu doftar hon gott.
Ha en underbar dag på er där ute.
kram
God förmiddag snyggingar!
Det ser ut som det ska komma snö här idag, men vi får väl se…Behaglig temperatur i alla fall, -4.
Ha en jättefin dag alla!
Goförmiddag!
Ja se vilka rutiner det var förr om jularna Gunilla……annat är det nu med all stress att hinna köpa julklappar…..köpmännens jul har det blivit.
Hos mig har det fallit än mera snö så det är riktigt vackert här nu.
Önskar alla en go dag
stressar in här ska till el stockholmo Mamma fyller 80 år i dag inte nog med det min bror , och mitt brorsbarn fyller på samma dag även min pappa i andevärlden, 2 vänner fyller också och min syster i andevärlden har namnsdag - så det kan bli:-))) ? alla på en o samma gång……
fick ett tråkigt besked i går min svägerskas son dog 30 år - han hadde problem, men sociltjäntsten tyckte inte tillräkliga problem för en vårdplats - man undrar hur det tänker:-( nu är han död undrar om det är tillräkligt då!?
Det är så skrämmande det sammhälle vi lever i, hua
ska till dem och ge den tröst jag kan med han hadde ett barn på 9 år, shit livet stinker ibland!
Ha det gött alla skriver i morgon igen !
kram Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
#9 Ja vad är det för samhälle vi lever i egentligen, ibland undrar man om inte medkänsla finns längre vad det gäller de som behöver hjälp?
Vad tråkigt Jane, försök vara rädd om dig själv mitt upp i allt!
Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "
#9 Beklagar sorgen och säger som Indiania … var tog empatin vägen?
Pengar och det ska sparas och var tog då den lilla människan vägen? Ingen som vet, ingen som vet 
#9 Beklagar sorgen Jane, säger som indiania…sköt om dig mitt upp i allt. Kram
9# Ha det gott i Stockholm.
Beklagar samtidigt i vilken samhällstid vi lever i. Finner för närvarande inga andra ord.
Kram
Oj oj oj, vad tragiskt! Jag beklagar verkligen! Samhället har blivit hårt och kallt…

#9 Är ledsen för din och svägerskans skull Jane. Det här läser man tyvärr alldeles för ofta.
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
#9 Beklagar!
Godnatt på er och jag önskar er en skön godnattssömn med vackra Drömmar!

#9Oj, så mycket på en gång…och såå tragiskt….Samhället ser inte längre människa, det är bara pengar. Ruskigt!
Stor kram till dig!!!
Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus
Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!
Tack alla goa- ja det är en sammhäls sjuka just nu spara så mycket det bara går om några dör har vi spart mer - hua
utredningar hit o utredningar dit under tiden far männikor ohyggligt illa - såg kalla fakta tror jag det var om ett bar fosterbarn som ocks¨å ramlat emellan byrokratistolarna - fy för den lede hur människor får behandlas
Det är människor vi talar om inte utredningar!?
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"