Healingfontän
Den här meditationen går alldeles utmärkt att göra i en gruppmeditation på distans och man blir förvånad över den styrka av energi som de flesta deltagare känner.
Många har säkert redan gjort den men jag vill ändå lägga in den här på medialt som ett tips för er som inte gjort den eller för er som kanske glömt bort meditationen.
Jag själv har lärt mig den i en utvecklingscirkel jag gått i.
Sedan modifierade jag meditationen och förenklade den så att den skulle fungera att göra i en Distanscirkel jag gick i för några år sedan och nu gjorde jag lite ändringar igen.
Så håll tillgodo och självklart kan man göra Healing meditationen ensam!
Det man ska göra är att visualisera fram en Healingfontän!
Läs igenom meditationen några gånger innan du börjar.
Öppna meditationscirkeln som vanligt genom att cirkelledaren säga några väl valda ord.
Vi hälsar alla nära och kära välkomna till vår stund som vi ska ha tillsammans i healingens förtecken och vi hälsar även våra Healingguider varmt välkomna.
Börja med att öppna upp baschakrat och jobbar sedan uppåt till huvudchakrat.
Fortsätt nu att visualiserar ytterligare fram ett chakra som befinner sig ovanför huvudet.
Där finns det ett enormt kärleksfullt vitt ljus full av energi.
Be nu om att få ta del av det ljuset och känne sedan hur det flödar ner genom huvudchakrat, det fortsätter ner genom huvudet, genom halsen, ut i armarna och för varje inandning så sugs det mer och mer ljus in i varje cell av din kropp.
Vid utandningen kan man uppleva att det kommer ut lite ljusgrå energi men det är inget konstigt, du gör dig av med allt sådant som du inte behöver ha längre, det är reningens effekt.
Ibland så kan det kännas som om ljuset stannar upp och det är trögt att få det att rinna vidare.
Låt då ljuset få stanna upp ett ögonblickför att göra lite extra nytta precis på det stället.
När du kommer ner till fötterna så är hela du uppfylld av livets och kärlekens ljus och du märker att det börjar rinna över i huvudchakrat.
Under dina fötter samlas nu det röda ljuset, styrkan och kärleken från moder jord.
Dra det upp genom dina fötter och låt den röda energin blanda sig med den vita energin så att det blir en underbar rosa färg som är gen blandning av energi från jorden och andevärlden.
Låt den röda förgen blandas upp genom din kropp så att hela du blir fylld av rosa underbar energi.
När den rosa energin når upp till ditt huvudchakra kommer det sakta börja rinna ut.
Låt det rinna över så att hela du och din aura svämmar över av all energi.
Låt energin beblanda sig med cirkeldeltagarnas rosa energier så att ni alla bildar en helhet.
Visualisera nu fram en vacker underbar fontän där all energi samlas.
Se energin sakta rinna fram till fontänen så att fontänen fylls av allas energier.
All vår samlade healingkraft samlas i en gemensam fontän för att arbeta tillsammans.
Se hur fontänen fylls och hur ljuset börjar strömma ur fontänen ner i dess kar.
Nu är det dags att använda den fontän har byggts upp och den första och den viktigaste som ska ta del i detta bad är du själv.
Se dig själv hoppa eller dyka i denna fontän och skänk dig den kärleken.
Nu kan du börja räkna upp namn på de personer du känner och älskar som du vill få ta del att detta, säg gärna namnen högt.
Se dem njuta av det helande ljuset.
Till sist vill jag att du tar fram ett fotografi på den person som har gjort dig väldigt illa.
Den personen ser lite ledsen ut, sänd så mycket energi du kan till just det fotografiet ty det är de som förtjänar kärleken minst som behöver den mest.
Njut till sist av det du ser, se dig omkring, kanske du ser andra sidans glädje och deras fantastiska hjälp de ger för att du ska kunna genomföra detta.
Försök nu att hålla kvar den känsla du har, känn in hur det känns att ge dig själv det bästa du har, din kärlek.
Det är nu dags att gå tillbaka, tacka alla nära och kära för att de varit med oss den här stunden.
Du låter fontänen stå kvar men börja med att stänga igen dina chakran med början av huvudchakrat och sedan jobba dig neråt tills dina chakran är stängda.
När alla chakran är stängda börjar du röra på dina fingrar försiktigt och sträcker på dig för att sedan öppna upp dina ögon.
Sitt kvar en stund och reflektera över hur du har känt denna stund och hur du nu känner dig.
Tacka alla genom att stänga cirkeln!
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
- Redigerat 2020-09-10 14:01 av Niklas