Fredag 26 November

Gooood morning!!
Skönt med fredag, skönt med pysselmys ikväll…. mindre skönt med dåligt strykjärn till mina gardiner, men det får gå ändå
.
Längtar efter att få pynta, pyssla och baka i helgen!
Ha en riktigt skön fredag!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Mmmm, visst är det mysigt! En av anledningarna till att jag älskar den här årstiden: Alla ljus och all glädje. Och så hyacinterna förståss!
Gomorron!
Vill önska en fin dag med en mysig kväll med ljus o värme
God dag här inne.
Vill bara önska er alla en fin dag…

Lena.P är jag i verkliga livet.
God morgon
En trevlig fredag till er alla!

Jags ka sätta upp stjärnor och stakar imorgon med hjälp av sambo. Fint nu i många fönster 
Ikväll blir det glögg att mysa med
Ha det bra, alla!
Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus
Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!
Hej alla!
Jag skrev en text igår som jag hoppas att ni alla läset på min blogg, för jag anser att det är en mycket viktig fråga. Skriv gärna in era kommentarer under mitt blogginlägg.
Tack för att ni ville läsa!
http://spanaren.filosoferar.se/blogg/20101126-391996-Detta-beror-mig-mycket.html
/kram
Godförmiddag gullisar!
Här har solen lyst hela morgonen men nu börjar molnen dra in och snöflingor yra genom luften. Hoppas det inte blir alltför hemskt efter vägarna.
Ha en underbar fredag alla!
god middag - här vankas kurs i trans och transhealing
Vist är det juvligt när julgranar lyser upp ute i trädgårdar och stjärnor o stakar pryder våra fönster - det skapar stämning inom oss alla troende eller icke troende - just det undrar hur skeptiker firar JUL ? - menar det är ju Jesus födelse som firas
spanaren förstod inte riktigt ditt resonemang - vad jag förstår försöker alltid myndigheter se till alla barns bästa som mist sina föräldrar - de försöker hålla ihop familjerna och även släktingarna själva har ju ansvaret att hålla kontakten med barnen - det är ju inte barnens skyldighet - som jag erfarit många mor o farföräldrar tycker!
Ha en fantastisk fredag
Kram Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
#9 Jag önskar få till en lagändring om att barnen ska få komma till de personer som föräldrarna har skrivit på vid ev. oväntade tragedier. Läste du hela mitt nlägg om det Jane 
/kram
10 Ja, jag tror inte att barnen skulle hindras ifrån förälders önskemål om barnens placering vid eventuellt dösfall - Rätten tar hänsyn till sådant - naturligtvis blir det kanske socila utredning , men det är väll rätt!
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Jag är naiv
Men om det går att som förälder skriva ett dokument där man anger vilka som skall träda i förälderns ställe, i det fall föräldern avlider.
Då anser jag att det dokumetet skall gälla. Sen kan man ju få stöd från myndigeter.
Jag vill tro att de flesta av oss föräldrar vill våra barn det bästa som finns.
Därför vill jag tro att vi som föräldrar skriver de namn på personer som vi har förtroende för och redan i livet vågar anförtro våra barn åt.
Ålder , ja vad har den för betydelse för att känna kärlek, vilja vårda o älska.
I vår omgivning finns det säkert om vi tänker efter, dels otroligt unga föräldrar och otroligt gamla föräldrar.
Jag kan gå till mig själv o min jämnåriga kollega. Hans far var född samma år som min farmor.
Var rädda om varandra
#10 Jag har ju argumenterat lite mot det här i din blogg.
Jag tycker inte att man rent generellt ska kunna skriva ett papper på vem som ska ta hand om barnen vid ev. tragedi.
Om olyckan är framme, låt säga 10 år efter papprets tillkomst, vad säger att den människan som man skrivit ska ta hand om barnen, är "samma" människa nu som då?
Jag tycker att sociala myndigheterna/domstol (?) utifrån pappret, ska få pröva om människan är rätt person att ta hand om barnen.
Den anhörig som jag skulle ha tyckt var mest lämplig när jag fick mina barn, visade sig några år efter vara en stor lögnare, tjuv mm. OM jag skulle ha skrivit ett sånt här papper så får vi verkligen hoppas att jag skulle ha kommit ihåg att ändra det då när jag fick reda på det. Eller hunnit innan olyckan var framme.
JAg glömde det jag skulle skrivet bland det första. Att man som förlder löpande skall ha möjligthet att ändra dokumentet. Svårt ja. För föräldrar kan tycka olika
Var rädda om varandra
#13 Jag kommer inte att argumentera om det här. Mina synpunkter är mina och era synpunkter är era. Barnens bästa ska alltid gå före allt annat
/kram
Måste fortsätta lite till…
Låt säga att mina föräldrar skulle vara de jag skrivit ska ta hand om barnen om jag dör.
De kan bli så att de blir så nertyngda av sorg att de därför inte visar sig lämpliga..Då har pappret ingen betydelse.
#15 jag vet hur du tänker. Du har hjärtat på rätta stället och det prisar jag dig för. Ville bara ge några exempel på att det kan gå fel också.
#17 Det gör det väl alltid i något fall 

Hej hopp här inne! ![]()
Kommer in lite sent men har haft en jobbig dag med värk i hela kroppen utan piller…dom tog slut igår.
Men nu är det bättre.
Vad "tyst" det är här inne. ![]()
Hur som helst… hoppas ni har det bra i med det ni håller på med. 
*ilar in till spanarens blogg*
God kväll, här vankas det pepparkakor med ädelost och glögg, tänk idag när jag handlade på ICA Maxi så gick det runt vuxna människor och visslade julsånger för sig själva.
Vilken underbar känsla att känna den där lyckliga julstämningen även inne på ICA.
Kram
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

#20… Åh vad gott! Pepparkakor med ädelost… *dreglar*
Brukar röra ut ädelosten med cremefraiche och ha lite rå rödlök på kakorna. *mums*
Aha….det låter som ett hett tips, tack det ska jag prova 
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

#22… Ja gör det.. *ler* glöm inte att tala om vad du tycker sen. 
God natt! Här hemma hade sambon fixat väldigt fint när man kom hem från jobbet..en liten ängel i fönstret(eller ganska stor eg) ljustakar och julstjärnor…fiiint!:)