Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: mentalt-mediumskap
Läst 1616 ggr
Hellas
0

Medium eller Medial vägledning

Många blandar ihop de olika begreppen "Medium" och "Medial vägledning".
Så här ser jag på dessa två närbesläktade "förmågor".

En tumregel är:
Medial vägledning --> Ser frammåt i tiden  Hit går du om du vill få råd om din livssituation. Ofta används verktyg som Tarot. Vägledning kan man ge även utan Tarot.
Som vägledare arbetar man inte med information från andevärlden utöver stöd från de egna Guiderna.

Som Vägledare arbetar man framförallt med sin Intuitiva sida vilket är ett fantastiskt verktyg.

Medium, privatsittning --> **Man ser bakåt i tiden
**Hit går du när du vill få kontakt med nära och kära på andra sidan eller få bevis på att det finns ett liv efter detta.
Ett medium tar kontakt med andevärlden för att bevisa andevärldens existens. Ett medium arbetar både med sin intuition och med andra sidan.

**Vägledare:
**Behöver inte kunna kommunicera med andevärlden utan det viktiga är att ha en starkt utvecklad Intuition och kunna fånga upp energier.

**Medium:
**Måste ha alla de sinnen som en vägledare har + ha kontakt med andra sidan.

Jag gör inget djupdyk alls i min beskrivning utan det är väldigt generellt.

Men jag tycker att går man till ett Medium ska man kunna kräva att det lämnas bevis som du själv accepterar som ett tecken på att den mediumet har med sig verkligen är en bekant till dig.

Att få sin Guide beskriven är inte ett bevis på andevärldens existens, allra helst om du själv aldrig träffat och sett din guide.
Du kan i det fallet inte säga att beskrivningen stämmer!

Det är inte lätt att vara sitter så förbered dig innan du ska gå på vägledning eller till ett medium.
- Självklart ska man kunna få med sig en inspelning!
- Självklart ska man alltid kunna få ett kvitto!
- Självklart ska man kunna be om pengarna tillbaka om man är missnöjd!

Citat från Lady Oona som jag tyckte om och tar till mig helt och hållet:

"Ett medium är alltid medialt men en medial person är inte alltid ett medium"---

…jag tar inte kontakt med andevärlden, de tar kontakt med mig…

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Denna kommentar har tagits bort.
[Lady-Oona]
0

Enkel och bra beskrivet….det finns alldeles för lite info om vad som är vad…och det behövs bättre och tydliga ord så att den som söker vet var det den ska vända sig….

"Ett medium är alltid medialt men en medial person är inte alltid ett medium"---ord jag lärde mig väldigt tidigt och har levt efter.

sedan en liten personlig reflektion…jag tar inte kontakt med andevärlden, de tar kontakt med mig…

ha det gott därute…

Hellas
0

Tack Oona, jag tror jag lägger till dina ord, självklart är det så Flört

//Hellas

[Lady-Oona]
0

Kyss..en liten tråd där och en annan tråd där så har vi snart en snygg väv att presentera….med lite guld, fransar, indigo och kristallerglitter….kram

Jane-Lyzell
0

Jätte bra inlägg HelenaKyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
0

Kyss

//Hellas

christel70
0

Jättebra information!

Jag har själv blivit besviken på en sittning. Jag bokade en privatsitting och fick en medial vägledning.

Eftersom det var min första gång visste jag inte riktigt vad jag kunde förvänta mig och kräva.

Nu vet jag bättre.

Jag kommer dessutom att kolla upp personen Jag vill gå till INNAN jag bokar någon tid!

Medarbetare på Tarot

Marina2
0

Jättebra!