Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikettredskap-hjälpmedel
Läst 2235 ggr
eleri-still-twinkle
0

Ledning online...

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad tror ni om att utveckla sig medialt online? På exp youtube finns massor med videos som visar hur man mediterar, öppnar upp sig osv…

Fördelar, nackdelar?

Skrattande

Hellas
0

Gullet, nu har jag försökt svara dig flera gånger, jag har börjat skriva en mening och suddar sedan och börjar på nytt.
Jag måste nog få känna efter lite tror jag.

Jag tycker ju att Distansarbete som sker i samband med att man går i en vanlig cirkel ger otroligt mycket och man har ju hela tiden en mentor att ställa frågor till eller ventillera sådant som händer när man börjar släppa blockeringar.

Men det här ger ju ingen tvåvägskommunikation, man kan ju inte ställa frågor till den som pratar Obestämd.
Samtidigt kommer jag på en massa andra användningsområden när jag ser filmen.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Playja
0

"Om att utveklas online".. tror ju då jag kan vara ett allternativ för många som har svårt att komma ifrån eller inte har någon kurs i sin närhet där man bor.

I och med dagens teknik med webbkameror (online konferensen) så kan man ju ventilera och ställa frågor direkt till kursledaren online. Så den möjligheten finns ju.

Sen kanske inte kurserna blir så kostsamma dessutom. Flört Glad *lite tankar från mig*

felixifokus
0

Lära sig första stegen till meditation verkar för mig helt ok att lära sig online. Kan vara lite mödosamt att hitta bra lärare dock bland allt utbud, men så kan det ju vara i vanliga världen också. Att utveckla sitt seende kanske man bör göra tillsammans med andra. Beror ju också på vilken nivå man startar ifrån så att säga.

Kanske kan mif samla länkar till sympatiska lektioner, som i #0

Jane-Lyzell
0

finns både för o nackdelar - nackdelarna är att man inte har deltagarna framförsig och kan se hur de reagerar - vilket kan bli ett vågspel att inte se de som inte lämpar sig för medialt arbete!

Menar psykiskt sjuka t ex eller personer med mycket rädslor och hjärnspöken!

Det posetiva är ju att duu kan öva oftare hemma utan att behöva åka iväg - men det tråkiga är ju att inte ha den mänsliga kontakten direkt!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Thinka
0

Nackdelen är precis som Jane säger att man inte ser deltagarna framör sig. Att utvecklas innebär många saker alltfrån gläjde till sorg och har man rädslor så kan de te sig skrämmande.

Jag tycker dock att ska man utveckla sig via distans så ställer detta oerhört stora krav på den läraren och man bör ha regelbunden kontakt med denne, antingen via telefon eller mail och läraren skall kunna nås närsomhelst eller i alla fall under vissa tider på dygnet.

medialutveckling och personligutveckling kräver enl mig stöttning av kunningt medium.

busenmenna
0

Jovisst -man kan utveckla sin medeilala förmåga via webben!

Att ubildas till medium går inte vare sej via webben eller påkurser med handledning…

har du inte gåvan från början blr det nog att lära sej"coold reading"

!

Fördel - öva när du vill , slipper resor,spar massor av pengar som slösas bort på onödiga kurser --steg ett, två, tre osv

Nackdelar - ja att inte kunna ställa frågor direkt till en mer erfaren.

Men Du har allt att vinna på att försöka  "online"

eleri-still-twinkle
0

Åh vad kul med tankar och åsikter angående dettaSkrattande

[GunillaR]
0

Varför inte börja så här och se vad som leder till nästa steg? Känn dig genom att ta ett steg i taget. Denna video tycker jag kändes väldigt sympatisk.

Sen får du ju fråga dig själv med tiden vilken bit som du vill utveckla och vilken väg som du vill gå.