Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikettmentalt-mediumskap
Läst 1913 ggr
[Linda-E]
0

Rena platser

Funderar mycket på hur det går till när medium renar rum/hus.

Hur känner dom skillnad på en ande på andra sidan och en jordbunden ande som finns kvar här??

Vad händer om man sänder en ande på andra sidan till ljuset fast dom redan har gått in där eller går det inte att göra så??

Vet inte under vilken rubrik jag skulle lägga detta.

chik
0

Linda.Det har jag med lurat på.Vad är dom vaccinerade med som inte en vanlig människa har???

Fast jag o en medlem här i från har varit hos en granne till mig…

Min Granne är inte intresserad av det ÖN. Hon flyttade några hus bort o där satte det i gång o hända saker..Hon såg folk kände sig olustig hennes stora pojk ville inte vara i huset.Ramlade ner saker som inte kan ramla ner.

När jag o __ Var där så ramlade det ner en ljusstake -Bara så!!

Så hon var Rädd..Snälla människor var där o sa att dom var mediala o tyckte att huset bara var så otrevligt o det ena med det andra..

O så jag då, som bara tyckte det var rogivande..Men att hon måste göra i ordning sin skorsten för den läker.O det är det dom vill göra dig uppmärksammad på. o Grannen var ju så trög så andarna fick ju sätta in det tunga atelleriet så hon skulle förstå att dom bara ville hjälpa henne.Andar o själar i min värd vill bara vara med eller hjälpa en..

Ja!!vi jag o __ gick runt o __ såg lite o jag var efter o pratade i huvudet….

O det blev lugnt..Ja.Grannen har inte pelletsen på utan kör med Elen-dyrt…

Så Linda jag undrar samma..

Någon här inne som kan skriva ner något….

Lena.P är jag i verkliga livet.

christel70
0

Bra fråga! Andar kan väl färdas fritt mellan dimensionerna? Så de som du skickar till ljuset kan väl komma tillbaka?

Medarbetare på Tarot

Hellas
0

Man känner stor skillnad på om det är en jordbunden eller en själ som gått vidare.
Till att börja med så är det stor skillnad på energier.
Man känner direkt då man kommer in i ett hus eller i ett rum om det är en ande som valt att inte gå vidare.
Energin är tjock, den vill i regel inte ha någonting med medium att göra, man känner ett kraftigt motstånd och kan även må ruskigt dåligt
Allt detta bottnar oftast i stor rädsla som de kan visa på lite olika sätt.

Jag har stött på både aggresivitet där vi redan under bilresan till platsen kände av ett motstånd som blev värre och värre ju närmare vi kom och det visade sig i ren fysisk aktivitet i bilen.
Men de flesta gångerna har det inte varit så illa utan mer att man inte alltid är så välkommen.

En jordbunden ande har valt att inte gå över, oftast av innre rädslor så de är inte alls intresserade av at bli övertalade till att gå vidare.
Men de kan även ha valt att stanna för att de har någonting ogjort kvar så det behöver inte handla om en rädsla för att gå in i ljuset utan mer om en rädsla för att släppa det de haft i livet.

En själ som redan är i ljuset kan komma och gå som de vill så även om någon skulle ta fel och "hjälpa" dem in i ljuset så kommer de ut lika fort om de vill.
Det man kan göra, om någon tycker de visar sig för tydligt är att be dem vara lite mer taktfulla då de hälsar på.

Det finns otroligt mycket att skriva om det här ämnet men jag vill verkligen poängtera att det är oerhört ovanligt med Jordbundna andar så oftast om en familj upplever aktiviteter som de blir rädda för så handlar det om familjens egna rädslor för att det spökar.
Oftast är det en nära och kär vän eller släkting som bara vill visa att de finns!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Kerstina-61
0

Jag kan bara hålla med om det som Helena skriver. Jag har inte så stor erfarenhet av att "städa hus", men jag har känt skillnad på en jordbunden ande och en ande som tillhör någon och bara är på besök.

Jag tycker man kan jämföra energin som att du kommer hem till någon som har jättetrevliga människor där och det är en positiv anda i rummet ni vistas i och alla pratar med alla och det är lättsamt

Så kan du komma hem till någon där de kanske inte är riktigt sams och man kan skära luften med kniv. Ingen är pratsam och det är en tryckt stämning.

Likaså känns det då det är en jordbunden ande. Luften blir tung och obehaglig. Man blir nedstämd…
Men precis som Helena skriver så är det oftast positiv energi från nära och kära som bara vill visa att de finns med oss :-)

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Neutralis
0

Hmm, jordbunden ande ja… det är ett kapitel för sig själv. Jag blir lika förvånad varje gång någon pratar om jordbundna andar och har svaren som tagen från en bok.

Givetvis så är det ett simpelt jobb och lättförtjänta pengar att åka ut och skicka andar vidare eftersom det inte fodras varken kunskap eller bevis. Jag kan åka ut och påstå att där finns en jordbunden ande som orsakar besvär och som jag skickar till iljuset.

Effekten av det hela är att vederbörande offer känner en lättnad efteråt vare sig det fanns en ande eller inte p.g.a. placeboeffekten. Sinnet luras att tänka positivt, om mediet gör ett övertygande jobb med pondus och självsäkerhet. Är detta ok, nja tveksamt, då offret inte inser sin egen förmåga att hantera problemet.

De flesta medier jag har hört och sett syssla med dessa saker, har stora bekymmer att bevisa kontakter under sittningar och seanser… men de har inga problem att avgöra om det är en jordbunden ande eller om det är offrets sinnesstämning man snappar upp.

Rensa hus & föra andar vidare kräver endast lite välslipat munläder för att vara framgångsrik.

Hellas
0

#5 Ja tyvärr så tror var och varannan människa på att de har osaliga andar omkring sig vilket naturligtvis inte är sant och det finns säkert medium som gärna underbygger deras rädslor.

De mycket få gånger jag själv varit ute har jag aldrig tagit betalt, inte ens bensinpengar, dock har det varit gott med att få en kopp kaffe eller två :).

Jag gör det av en enda orsak och det är min empati för andevärlden och utav dem får jag "betalt" men inte i reda pengar.

Du verkar ha större erfarenhet av det här och hur andra medium jobbar än vad jag själv har så jag har svårt att bemöta det du skriver mer än att du säkerligen inte har sett de som gärna arbetar i skymundan och är nöjda med att bara kunna hjälpa.

//Hellas

Neutralis
0

Nej, jag har inte sett alla som jobbar i skymundan, ett fåtal bara. Ärligt så har inte pengarna betydelse för alla utan det finns en aspekt av att vara behövd och kunna uppfylla sitt bekräftelsebehov.

Jag förstår inte hur i herrans namn någon ens kan påstå sig ha kontakt med en jordbunden ande över huvud taget. Om man förstår hur mediumskap fungerar så är det inte för någon en tydlig kontakt, utan det är mycket vaga sinnesintryck.

Och de som säger att de kan både se och höra objektivt… är bara bullshit enligt min erfarenhet. Skulle det vara så, så skulle bevisen som radas upp från de medierna vara suveräna och vida känt bland både skeptiker och troende. Det som händer när man "ser" & "hör" är givetvis likvärdigt med fantasi, och kan endast verifieras av någon som har kännedom om "anden"… Logiskt och sunt förnuft.

Därför så är det fullständigt oansvarigt att hävda jordbundna andars existens till människor i ett skört känslomässigt tillstånd. Kan man inte bekräfta sina sinnesintryck på något sätt, så kan det lika gärna vara fantasier som spelar ett spratt, och även föreställningarna från offret/klienten som även påverkar mediets sinne.

Många medier är inte dumma utan ytnyttjar klientens vidskepelser till fullo tyvärr.

[Linda-E]
0

Det kan väl också vara tunga, negativa energier från människor som bor, har bott, eller varit som gäst i hus/lägenheten som finns kvar där. Detta kan väl påverka människor så dom blir trött och deppig.

Tror inte heller att allt är plastbunda andar som ska till ljuset alla gånger.

Är inte så insatt i detta men det är oerhört intressant att läsa vad andra tycker och har varit med om.

Hellas
0

Kyss

//Hellas

Denna kommentar har tagits bort.
Hellas
0

Kyss

//Hellas