Positiva nyheter!
Stjärnorna finns kvar!
För alla er som känner er lite deppiga eller av någon anledning inte finner att världen är som den ska, då man ser allt fler tragiska händelser på tv, i tidningar etc. så kan vi nu glädja er med detta meddelande så ni i er tur kan hjälpa världen att bli en bättre plats.
Gör följande:
Ta er, någon av kvällarna i kommande vecka, ur tv-soffan, shipspåsen eller vad det kan vara ni gör för att plåstra om er. Försäkra er dock om att atmosfären och himlen den här kvällen är klar, vänta annars till att bättre tillfälle ges.
Ta på er något varmt som ni trivs i. Gå sedan ut. Bor ni på landet så har ni en stor fördel, om inte, försök hitta en plats där ni kan njuta av himlen utan stök runt omkring.
Titta sedan upp mot himlen och begrunda den ett tag.
Vad ni kommer att märka är något fantastiskt! Det finns små lysande prickar över hela himlen.
De kallas stjärnor och de finns fortfarande kvar! Det innebär att vi fortfarande kan njuta av denna syn och att vi kan gå ut kanske flera kvällar i veckan och få energi och välmående bara av en sådan enkel sak som att titta upp mot himlen.
Det får oss också att förstå något annat fantastiskt. Vi bor här på en planet som kallas jorden och som hänger löst ute i något som kallas rymden, bara en sån sak., wow
Vi hänger fortfarande kvar!
Tänk dig om alla människor skulle göra denna enkla men positiva handling under ett dygn, vad tror du det får för följd? Personligen tror jag att om fler och fler börjar göra små enkla saker för sitt eget välmående på detta sätt så bygger vi upp en positiv sfär som helar hela jorden.
Detta, att t ex blicka mot skyn en stund och fyllas med välmående energi, är inte på något sätt en egoistisk handling, till skillnad från många fall där mänskligheten vill hjälpa på olika sätt för att framställa sig själva som något stort, fint och duktigt.
Om vi på detta sätt lever mer och mer och fylls av mer och mer positiv energi och positiva inslag i livet så helar vi världen på detta sätt. Ju mer positiv energi vi skapar omkring oss själva desto mer helar vi omgivningen. Om vi tänker på detta så kanske vi får en förståelse för hur mycket vårt dagliga tänkande och handlande betyder för oss själva och vår omgivning.
Mår man själv bra är det lättare för omgivningen att må bra, mår omgivningen bra är det lättare för oss själva att må bra.
Så gå ut och titta på stjärnorna när det är dags för nyheterna!
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Så fint du skriver Jane och jag kan tala om att det är många kvällspromenader vi har stått stilla och tittat på stjärnorna, det är så mäktigt, tar mig friheten att skriva ner en av mina älsklingsdikter, hoppas du inte har något emot det.
Du går icke enasam
Om bland tusen stjärnor någon enda ser på dig,
tro på den stjärnans mening, tro hennes ögas glans.
Du går icke ensam. Stjärnan har tusen vänner,
alla på dig de skåda, skåda för hennes skull.
Lycklig du är och säll. Himlen dig har i kväll.
Carl Jonas Love Almqvist ( 1793 - !866 )
" Var nära naturen - var när dig själv "
Så rätt Jane. jag satt just ute på verandan och blickade upp mot stjärnorna. Man känner sig så hemma där uppe…
Jag gör faktiskt det en stund varje kväll. Det är fantastiskt! 
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
Det är både renande i kropp och själ,många tankar kommer om universums stora rymd.
En fin dikt du hittade Indiania!
Tack Indiana - vilken fin dikt om stjärnor
Åh vad härligt höra så många av er som redan gör detta här - det ger hopp om framtiden! för då kan ni sprida vidare när människor frågar hur ni gör för att må bra - då kommer de sitta själva och finna energin i dessa fantastiska himla stjärnor
Åh, jag gör det varje kväll när jag är ute med hunden… Det är såååå fantastiskt.
Där vi bodde tidigare såg man knappt himlen. Nu ser jag en underbar himmel dag som natt…. Tänk att få återupptäcka denna underbara himmel!
:)
Så otroligt vackert det är med en stjärnbeströdd himmel.
Tyvärr ser man dem inte så bra här, jag bor ju så nära stan. Men jag brukar passa på att titta på stjärnorna när jag är hos min pojkvän, som bor ute på landet.

Samma här! Jag bara älskar att titta på stjärnorna har förmånen att bo där det inte ens finns gatubelysning så här ser man verkligen den stjärnbeklädda himlen. Det är magiskt vackert! Händer ofta att jag bara lägger mig i gräset och tittar upp lääänge (även i snön om det är vinter). 

Jag älskar oxå att titta på stjärnorna.
En fd chef sa till mig;
"Om man någon gång känner en släng av storhetsvansinne ska man gå ut en stjärnklar kväll och lägga sig ner och titta på stjärnorna. Snart nog kommer man på hur väldigt liten man är i stora världen ändå…"
Jag tycker det är ganska talande =)
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Här där vi bor ser man hela mjölkgatorna med stjärnor det är magiskt särskilt på vintern

Jag gör också som Meinfinity, ser stjärnorna då jag är ute med hunden.
Eftrsom jag har svårt att sova så är jag ofta ute sent på nätter. Då är det stilla och tyst. Då tittar jag upp mot den oändliga himlen och tänker att jag kanske kunde få se mamma, mormor eller någon annan sitta där och le gott.Men jag vet ju att de finns med mig, så jag behöver inte se dem fysiskt egentligen, men lite kul skulle det vara
Känslan då man tittar upp mot alla stjärnor är att det är SÅ STORT och så svindlande. 
Det är häftigt!
Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus
Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!
11 javist är det mäktigt - tänk att vi bor på en planet som svävar i rymden, wow

12 Ja…det är helt ofattbart. 

Jag var ute i kväll och tittade på stjärnorna och månen. Det såg inte så bra ut. Det var en stor ring runt månen Då böir det oväder inom tre dagar. Och det bryggar stämma. Det var en gammal man som lärde mig det, Du vet vem Jane, Jag tittar alltid mot himmlen varje kväll. Annars kan jag inte sova, Ha det gott alla vi hörs i morgon.
Jag går ut varenda kväll/natt innan jag ska sova, tittar upp mot himlen en stund, njuter och säger god natt!
14 Aj då - oväder på G
ska gå och kolla in stjärnorna nu
Jag har fönstret öppet där jag sitter och ser ut over ett svart landskap och en himel med miljontals stjärnor, alla kan jag inte se men man anar dem där bakom i det oändliga universum.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Vilken fin dikt Indiania
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#4 #5 #18 Ja den dikten är fin och den har ett speciellt minne för mig. Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "

#14# Ja, Red-Lady, det känner jag också till
Jag har varit gift med en yrkesfiskare och sonen är det också, då tittar man efter tecken på vädret. Det behöver inte betyda oväder eller nederbörd men eftersom detta fenomen har med sirrusmolnen att göra så brukar det betyda att luftströmmen är sådan att att nederbörd är på gång.
Jag vet att min exman även pratade om att när det var halo kring solen (sk .vädersolar) då även det är ett tecken på öväder.- Men det beror lite på hur halon ser ut..
Jag tycker detta är jätteintressant då jag i över 25 år levde med en väderman hahaha och det stämde väldigt ofta. Kan berätta också att när solen skiner på västermoln så blir det regn innan kvällen, även att nordanvinden är mörkrädd och slutar alltid blåsa efter kl 17 …eller..när det blir bubblor på vattenpölarna så blir det regn hela dagen. Man kan också titta på hönorna. Om de går in när det börjar regna, då kommer det att bli kortvarigt. Stanner de kvar ute blir det regn hela dagen.
Tro vad ni vill 
Förlåt, Jane, det blev visst väldigt OT här 
#20 Spännande, lägg upp ny tråd om detta med att läsa av väder :)
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

#21# 
20 vad spännande
det vill vi lära mer av!
Inlägg: #14, 20 har lagts upp i en ny tråd, det blir spännande att se om den leder oss till fler tips gällande att se hur vädret lutar åt att bli:
Väderfenomen/Bondepraktika
//Hellas
Har en fantastisk måne i Rönninge i kväll!
Jag skulle kalla det varulvsmåne 
Jag älskar himlen här!
Varje dag jag åkt hem från jobbet denna vecka, så är det kolsvart hemåt… och det har varit regn och sol, blixt och dunder och massa stora regnbågar… Är så glad vi flyttat till "himlariket"
*värme*
#25 Härligt, det är något alldeles speciellt med en riktig varulvsmåne.
Den hissnar verkligen i sin egna skönhet.
//Hellas
Tack för fin text! Älskar också att kolla in stjärnhimlen. 
25 VrÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅl måne - den sken hela vägen hem ifrån kolmården i går kväll
27 Tack 

//Hellas
Härligt Jane fint skrivet,
Jag brukar gå ut titta på stjärnorna. Det är så vackert. 
Vilket oerhört härligt inlägg Jane
Det är faktiskt något som jag gör väldigt ofta och jag får väl erkänna att det blir en smula oftare just för att jag röker. Men bulsar ofta på mig varma koftan och sätter mig med en kopp te eller kaffe utomhus på min lilla innergård sent om kvällarna när det är stjärnklart och pratar lite med universum. Det är så vackert och har man lite tur får man se ett vackert stjärnfall.
Amor Vincit Omnia
#
Det är enda gången det är positvt att röka!
*vet av egen erfarenhet, att det är den bästa stunden, kan erkänna att jag saknar JUST Den stunden*
Ja stjärnorna är bäst!
Det är mycket stjärnor nu

#34 Ja, om man vågar sig ut i snörusket i titta 
Blir en ofrivillig promenad med vovven snart så då får jag titta uppåt

35 nja kanske inte så mycket stjärnor i snöstormen:-)))
Många stjärnor finns det.
Den som inte kan se stjärnorna av ngn anledning - kan ju kolla på denna sajt.
Axel Mellinger's All-Sky Milky Way Panorama 2.0
Det är en som har fotat hela Vintergatan - 3000 bilder - som han sedan lagt ihop till en enda högupplöst bild.
Klicka på den stora avlånga bilden som det står….
The new Milky Way panorama in Hammer-Aitoff projection. Click on the image to see a zoomable Flash-based panorama with hotspots for Messier and NGC objects. If you don't have Flash, here is the older Javascript-based zoomable Mercator projection.
…ovanför
Bilden är stor (högupplöst) & tar en stund att ladda upp - men å andra sidan kan man se flera galaxer - bl.a. Andomedagalaxen (NGC 224 = N31) om man zoomar in.
Även Bildhuggargalaxen, NGC 253, en spiralgalax i stjärnbilden Bildhuggaren som gett den dess namn. Galaxen är en starburstgalax vilket innebär att den är inne i en period av intensiv stjärnbildning, det gör den också till en av himlens ljusstarkaste galaxer.
Zooma in & ut med mushjulet. Dra bilden genom att hålla vänster musknapp nedtryckt.
Direkt till bilden:
http://galaxy.phy.cmich.edu/~axel/mwpan2/krpano/
/L

#37 Det får nog bli de stjärnorna ikväll Tack för tips
Verkar jätteintressant, det lilla jag hann kolla nu 
Har alltid gillat att kolla upp på stjärnorna. Det gör en lugn. 
Om jag minns rätt så kan man se ca 3000 stjärnor med blotta ögat vid optimala förhållanden.
Stjärnor avnjutes bäst på landet, vintertid. 
37 tack 
# 38 & 40 - You are welcome :-)
/L
Men vilken trevlig tråd som jag totalt missat tidigare.
När jag bodde i Jämtland så fick jag verkligen ta del av den gnistrande stjärnhimlen på vinterhalvåret. Och ju kallare det var ju mer tycktes det gnistra.
Nu när jag åter sitter i en Malmö-lägenhet så ser jag också stjärnorna men kanske inte så stort och klart som i Jämtand. Dels så finns det störande ljus från staden och dels blir det inte så lätt att få en sådant stort omfång av himlen på en och samma gång med en massa hus i vägen.
Men nu har den dykt upp igen. Den kommer varje vinter och jag lade märke till den uppe i Jämtland där den steg upp i sydost på eftermiddagen. Den syns här också på Malmö-himlen när stiger upp. Den gnistrar i alla färger och då speciellt när den är på uppgång. Det är ingen planet, det är en avlägsen stjärna. Jag vet inte vilken det är, men om ni har tillfälle och möjlighet så blicka mot himlen den tidiga kvällen. Läge ost-syd-ost.