* Guider*
Många har ju klara fina bilder av sina guidar…
Min Guid har jag ingen bild av. för h-n har aldrig varit här på jorden. utan H-n bara är en hjälpare utan en bild..Kan vara lite frustrerande när det blir prat-meditaioner för o se sina guider o jag inte får någon bild.Mer en bild med färger o värme..
Hur är det här??
Någon mer som inte kan se sin guid??
Lena.P är jag i verkliga livet.

Jag.. har ju sett en figur som nog kunde vara min guide, men bara en gång. Alltså vet inte alls om det verkligen är så.
Jag har fått rådet att meditera, då har man lättare att få kontakt med Guiden. Men det kan ju ta tid trots allt, en person sa att för henne tog det 6 månader innan guiden visade sig i meditation, men då blev upplevelsen mycket intensiv och stark. Och på den vägen är det..
Vi får väl meditera och hoppas på det bästa!
Det är många som aldrig ser sin guide utan de förnimmer henne/honnom endast.
Jag ser mina guider men det har tagit tid och många år av tillit till mig själv.
Namnen kan vara ruskigt kniviga, de kan ibland ge oss ett namn för att deras egna är för svåra att uttala men i de fallne talar de om att de egentligen heter någonting annat.
Guider är ett underbart kapitel att prata om, läsa om och uppleva och när andan faller på ska jag försöka skriva någonting om just kontakt med Guider.
Det finns många olika sätt att använda sig av och alla som har kontakt utvecklar säkerligen sin egna lilla metod som fungerar bra.
Kram!
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
De flesta ser inte sina guider, men kommer ändå såpass nära dem i t ex meditationer. Man kan dock ibland få en liten glimt i sitt inre öga när man mediterar. Det kan ju hända att du kan se din guide i en orb eller som en ljusskepnad. De icke-mänskliga guiderna visar sig gärna på det sättet.
Om det är meningen och tiden är mogen får du se din guide(er) de är alltid där och att sitta i fullständig tillit till att de är där gör det lättare för dem att komma och visa sig för dig - men om du lägger in tvivel - tar det lååång tid!
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Jag ser ett ljusöga och jag tycks märka att jag ser lite mer och mer allt eftersom.
Jag har sett en av mina guider 2 gånger och det var starkt….
" Var nära naturen - var när dig själv "
Ja våra guider är härliga. Första gången jag såg min guide var faktist under den första meditation jag gjorde. Det var en vägledd av Jörgen G när jag gick en av hans helgkurser.
Jag som tidigare hade fnyst och sagt att meditation vad är det..? Sitta på golvet på kuddar med en massa främmande folk,nej det var ju inget för mig..
Nu satt vi på stolar och folket var jättetrevligt.
Man kan lugnt säga att jag blev mäkta förvånad när jag märkte att jag "flöt i väg". Och vad som sedan hände att jag såg och mötte flera av mina "döda" släktingar. Snacka sedan om att jag blev chockad när min guide såg mig rätt in i ögonen ansikte mot ansikteväldigt tätt inpå!
Ja det var mitt första möte med min guide. Sen har jag fortsatt att meditera,ibland faktist i perioder med uppehåll. Då har jag mediterat i skog o mark i stället.
Ps. kan säga att jag hade glidit ner en aning på stolen när min guide kollade in mig!

Jag fick hjälp av en kvinna som gjorde en slags meditation så jag fick se min guid. Jag fick också känna hans hand i min..En fantastisk känsla. 
Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus
Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!
Hur vet man om det är en guide, skyddsande eller något annat man har sett?
Det hände mig en grej när jag fick min 2:a initiering i Reiki.
Jag låg i soffan och var bara avslappnad, blundade, när jag plötsligt ser ett manligt huvud med ett starkt ljus omkring och över hela ansiktet, för det fick jag inte se då det tog 1 sekund så var ansiktet borta. Jag reagerade så pass att det försvann nästan på en gång och jag hörde en svag manlig röst, men jag hann inte uppfatta vad han sa. Om detta var en guide som visa sig vet jag inte, men jag hoppas det.
Jag har träffat min huvudguide tack vare Jane Lyzells meditation…
En väldigt stilig man som ser ut lite som den onde trollkarlen i sagan om ringen men min skyddsande är underbart snäll!
#9 Jag brukar säga att den dagen man upplever det "riktiga" mötet så vet man, det finns inga tveksamheter eller funderingar, man vet att det är en Guide.
Det känns i hela kroppen och själen.
Att möta sin huvudguide är som att möta en kär gammal vän, det är ett återseende på hög nivå.
De andra guiderna kommer då man behöver en specifik kunskap, tex. ska man ge healing så bjuder man in sin Healingguide, ska man meditera så bjuder man in den guiden osv.
//Hellas
*12 ….Finns det olika guier för olika "uppgifter" / behov av kunskap?
Jag vet nu inte om det är en av mina guider jag haft kontakt med, inte heller inom vilken kunskap denna finns för mig. Jag har inte bokstavligen mött denne. Fick till mig ett ansikte av en indian i en av mina innre bilder. Kände samhörighet på något vis med detta ansikte, kände trygghet och familjärt på något vis. Ordet vägledare dök upp i mitt huvud.
En vän till mig hade en mindre seans ( vi var 2 ) hemma hos mig där hon fick till sig budskap för mig från en indian och att det var just en indian som kom med budskapet gav mig samma känslor som jag hade vid den innre bilden.
Vi har en huvudguide som finns med oss hela livet, utöver den guiden kommer det ibland in hjälpare som har specifika uppgifter och kunskaper, dessa kan komma och gå beroende på vad man är i behov av för tillfället.
//Hellas
Tackar för era tankar o svar.
Hella ditt svar nr12..Är så sant…
Min huvudGuid. Jag känner att h-n är med mig.
Vist skall jag göra min läxa själv.och vist har h-n trät in o jet mig vägledning när det har behövts.
Men de leda Meditationer som jag har varit på.Så är jag nog den enda som inte har fått se..
Så det käns skönt att jag inte är ensam..Om o inte ha en klar bild.
Där i mot mina djur som jag har med mig.Dom ser jag bara så tydligt.5st..O inte dom som jag trodde nä. nä…
ja tackar för ert intresse .
Lena..
Lena.P är jag i verkliga livet.