Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: andlighet
Läst 3982 ggr
Hellas
0

Medialitet - Ärftligt?

Ja vad tror du och hur ser det ut i din familj?
Kan det till och med vara så att man kan bli extremt anti mot medialt arbete om man är uppvuxen med det.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

starcat
0

Egentligen har vi inte det så mycket i släkten vad jag vet men min farmor har väldigt stark intution och har dessutom vid flera tillfällen sett änglar samt min bortgångne farfar.

Jag vet inte huruvida jag kan kalla mig medial men har sett och känt en hel del under olika tillfällen/perioder i livet.

Det har inte pratats så mycket om detta i släkten tyvärr så vem vet om det finns fler Flört

Hellas
0

#1 Det är ungefär likadant med mig, i min släkt pratade man inte om "sån´t".
+ att jag har haft för lite kontakt med min pappas släkt.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Pirkkolino]
0

Om medialitet är ärftligt har jag ingen aning om.

Min mor i allafall fattade ingenting om mina upplevelser. Min biologisk far träffade jag aldrig, att om honom vet jag inte mycket alls.

Däremot jag växte upp hos min fosterpappa (utan blodsband) och i hans släkt dök upp flera öppen mediala människor. En kusin till mig började arbeta som medium.

Mina egna alla fyra barn har telepatisk förmåga, liksom skarp intuition, men de inte har samma intresse använda de vad jag själv alltid har haft. 

Pirkko

JustMe08
0

Oj, vilken svår fråga. Jag tror nog att alla föds mediala, men sedan är det mycket upp till omgivningen om man tillåts att utvecklas eller inte.

I min familj har medialiteten funnits hos både mamma och pappa, mormor och farmor. Jag ser det hos det yngsta av mina barn också, men hon får själv avgöra hur och om hon vill utveckla detta i framtiden.

Mormor och mamma hade ofta varsel, likaså jag, vilket får mig att fundera över om det eventuellt kan vara så att en specifik sida av medialiteten kan nedärvas?! Men jag vet inte.

MVH  Mia

Medarbetare på Medialt I Fokus

"We are what we repeatedly do." /Aristoteles

stina63
0

Man pratade inte alls om detta i min släkt, Inte äns inom min familj. I och med de så visste inte jag vad det var jag upplevde.

Men idag så vet jag att det finns många i min släkt som är mediala, Min mamma har i sej och upplever mycket. Även min pappa med även om han inte erkänner de utan de är hukus puckus.

[GunillaF]
0

Jag tror som JustMe att vi alla är mediala. Men någon gång under livets första år så trängs det bort hos somliga…

I mitt föräldrahem och hos min morfar och mormor talades det ofta och gärna om andevärlden. Ingen tyckte det var konstigt. Därför har jag nog haft det lika naturligt som allt annat.

Ingen har fyat och sagt att jag ska sluta "ljuga" eller fantisera, när jag berättat om mina upplevelser. Jag tror att det är många barn som får höra det eller något liknande och då tränger man bort den andliga sidan hos sig.

[Puppan]
0

I min släkt är det ärftligt, min gammelmormor, mormor, mamma och jag.

jagealltidglad
0

Tror oxå att det alla har det i sig.

Min mormor, mamma, jag, min dotter och nu mitt barnbarn har alla en mer eller mindre utvecklad medialitet.

Värme och kärlek till dig för det är du värd

//jagealltidglad

chik
0

Inget som det pratades om.Utan man bara visste…Där i mot så vet jag att min Far var anti mot vissa saker som det pratades om hemma..

Men han var en suris i det stora hela.Skäms.

Tror att vi föds med det o sen så försvinner det mer efter att tiden går..

Sen så tror jag ju inte att alla kan träna sig till o bli Medium..Lika väl som att alla inte kan bli läkare….

Måste finnas anlag, så som vi måste ha till allt vi gör.

Har vi inte rätta känslan. så blir det inte bra…

Lena.P är jag i verkliga livet.

[stblues35]
0

Japp jag tror det är ärftligt eller ja..iaf att alla föds mediala:)

Loet_old
0

Tror att det finns en viss ärftlighet.frågade mina mor och farföräldrar medan dom levde om dom kunde berätta någonting.och bingo det fanns en del historierGlad.

I äldre tider så hade som bekant religonen en stort grepp kring folket,så det hysades nog en hel del.så man kanske kan anta att vara medial kan nog ha upplevts som en belastning för vissa.men det kan man nog bara spekulera i.

Intressant tråd föressten.

millam
0

Ärftligt här med.. alla syskonen, och mamma. Men av oss syskon är det bara 2 som valt att utveckla detta, den tredje är livrädd för att som medialitet heter. Och följaktligen dövar bort alla erfarenheter hon har.. vill inte ens diskutera det, och jag respekterar det, men tycker synd om henne för allt hon missar. Hon måste ju få utvecklas i sin takt.

Jag vet att hon haft starka upplevelser, hon är kanske den som är mest medial av oss, men har blivit skrämd, och säkert också har andra påverkat (hon är mycket lättpåverkad). Tyvärr kan inte jag heller prata med henne om det för att hjälpa henne med den överdrivna rädslan, hon blir panikslagen med en gång..

Jane-Lyzell
0

Kan bara stämma in ärftligt här med!Kyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Vintersaga]
0

Ingen aning - har aldrig hört att någon i vår släkt har varit medial på något sätt. Inte heller min bror och syster har det (eller bejakat det), så jag måste tillhöra något märklig art (som dessutom fick mina först medvetna upplevelser efter 40) som har fått det ändå… FörvånadFlört

Jag tror att medialiteten kan ligga latent i de flesta människorna - men att det bara är vissa som utvecklar den, för att det finns som ett viktigt livsmål eller av annan orsak…

\Rickard

Marina2
0

Jag tror alla föds mediala. Sedan kan vissa händelser sätta igång så att man öppnar upp ännu mera. Hemma så pratades det inte om "sådant". Men jag har senare fått hört att min farmor var väldigt medial bland annat.

Så ärftligt ja.

sven-g
0

Tror nog att vi ärver förmågor från våra förfäder, om det nu gäller medialitet, eller förmågan att göra något annat tex musikalitet. Det skiljer nog inte så mycket, därför har vissa lätt för sig många andra måste gå den tunga vägen.