Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikett: vägledning
Läst 7770 ggr
Hellas
1

Vad kan man spå i?

Jag vet ju att kaffesump är någonting som går att använda men vad mer har ni på lut då det känns viktigt att "kolla" in dagen medFlört!

Kanske har du med dig några tips från det du var liten?
Hur gjorde farmor eller mormor?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

chik
0

Var på kurs o där fick vi spå i stearin.

Ljus tänd på o droppa i på ett fat med vatten…

Sen så fiskare spår ju i fisk-väder o hur fångsten kan tänkas bli.

Se hur rönnen blir för att veta hur vinten skall bli.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Hellas
0

Där sa du någonting Chick, Stearin höll jag på med när jag var liten, man hällde ut det så att det bildades olika formateringar :).

Man kan även använda sig av vanligt Tenn som man smälter och häller i vatten.

//Hellas

stjernblomman77
0

kaffesump höll min ex bästis mamma med ganska ofta och det var spännande…men sen vet jag bara att om man tappar gaffel/matkniv på golvet så väntas det besök. ser man fåglar sitta på el/telefon linjen ute så kan man se antal besökare man får per fåglar.

Hellas
2

#3 Ahh, jag som är så fumlig med allt, då får man hålla i besticken lite hårdare om man vill vara i fred och lite lösare om det känns mysigt med besök Flört.
Den har jag aldrig hört, likaså fåglar på tel linje, det var också nytt!

//Hellas

Choklad
0

Ja det med gafflar och knivar gjorde min mor också..om man tappade en kniv kom det en man på besök, och tappade man en gaffel kom det en kvinna.

om min mor plötsligt blev jättesömnig, så sa hon att jaha, nu är det främmande på väg..och jodå, det kom besök.

och om det kliar i vänsterhanden så får man pengar, i den högra handen så blir man av med pengar.

När jag var liten så var jag med när man hade slaktat och grisen skulle skulle styckas upp och när man lagade till maten som blev av den.

Min mor visade mig då grisens magsäck (rengjord) och man kunde spå något med den, men jag minns inte vad eller hur. Bara att den var vacker (faktiskt) vit och skimrande….

U R us

ina3
0

Thé kan man spå i vet jag men inte hur man gör.

Linjerna i händerna..linjen längst upp vid fingrarna symboliserar huruvida man är generös och ödmjuk, om linjen går emellan pek och långfinger samt att den skall gå uppåt så är man mycket generös och ödmjuk. Rak el nedåtgående så är det lite mindre av den varan.  Fast jag har bara läst detta så om det stämmer el ej vet jag inteTungan ute

~ Medarbetare på Tarot ~

[Lady-Oona]
0

Åh du kan spå i vad som helst nästan…du bestämmer själv vad saker och ting ska betyda.

Du kan spå i kort, kristallkula, kaffesump, teblad, vanliga gråstenar, symboler, knappar, stickor, ben, snäckor…

Det går också att spå ute i naturen, tala om för dig själv vilken symbol du vill hitta inom en viss strecka/område och vilken tid du ska gå den…om jag t.ex vill veta om jag ska få det där viktiga telfonsamtalet innan kvällen så går jag ut och frågar träden, om de fäller ett löv inom 5 min så är det ja…kommer ingtet löv så är det nej…på det sätter kan du spå i det mesta…du kan lägga en trave färgade band/garnstumpar i en liten påse, och dra ett och innan har du bestämt vad varje färg beyder…t.ex ja, nej, kanske, vet inte, fråga någon vän, fråga i morgon, låt bli, fara…osv.

Häxor kan sånt här…hi hi hi…vill du veta mera så bara hör av dig.

Kram lady O

stina63
0

Man kan fråga vinden. Man kan ta två lika stora papper i samma form och storlek En vit och en svart. Koncentrera sig på sin fråga släpp ut papprena från fönstret. Om den vita landrar först är svaret Ja

Ett annat allternativ till detta ovan är att skriva olika svar på lapparna, Lägger dom med texten neråt på bordet, sätt på en fläkt, Den pappersbit som hamnar på golvet först., Är svaret på din fråga

stjernblomman77
0

Lady-Oona: låter väldigt intresserant men ibland brukar jag tänka "hör han av  sig ikväll så är han intresserad annars inte" men han hör inte av sig men ändå kan han vara intresserad så det funkade inte på mig finns det annat man kan göra för att få svar ang kärleken?

Playja
0

Kul tråd!  Skrattande

Låg i natt och kollade runt lite på nätet om vad man kan spå i och hittade ett sätt jag inte hade en susning om.*s*

Hur man spår med ägg.

Någon som hört talas om det sättet förut?

stina63
0

Har jag hört innan och läst om Playja om spå i ägg, Men inte testat de

Playja
0

#11..  Ja ha… du har det Stina! Skrattande Som sagt… för mig var det nytt!

Vad många olika sätt det finns att spå i.

Hellas
0

Åh vad rolig tråd, vi behöver verkligen få lite upplyftande energier här!

//Hellas

Kristall47
0

Mina föräldrar sa alltid att om skator spatserade på gården så kommer det främmande samma dag. Konstigt var att det stämde oftast.

Playja
0

#14… Ja ha…   Den var ny för mig den oxå. Skrattande

Eller så är det jag som blivit riktigt senil och glömt bort.

Fast… det är ju bra det med, då blir gammalt nytt igen *s*

Kristall47
0

Om Svalorna flyger lågt så blir det busväder.

Om Skatorna bygger sina bon lågt i träden så kommer det att bli en dålig sommar.

Om det är ont om rönnbär så blir vintern mild.

Anders slaskar och Julen braskar och omvänt.

stjernblomman77
0

Hihi kul tråd man lär sig mycket mer här :D

Choklad
0

det där med svalorna stämmer…de flyger lågt för de flyger efter insekterna som vet att det blir oväder och drar ner mot marken…

U R us

Playja
0

#18.. Ah ha… Tack för info. Det skall jag försöka komma ihåg!  Flört